Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fanfanfan

Haft en långt öga mot öga-samtal med chefen. Jag hade velat att vi bara ska förbigå min kollegas attacker på mig med tystnad och så ska jag få flytta till ett annat kontor.
Chefen vägrar. Hon har listat ut vem kollegan är och kommer att ta ett allvarligt samtal med denne nästa vecka. Jag kommer att framstå som gnällkärringen som inte tål skämt, eller misstolkar. Chefen är på plats ett par timmar varje vecka. Så när hon åker så kommer jag att behöva vara kvar och veta att chefen haft det där samtalet om hur illa jag mår. "Stackars lilla ynkliga svaga tanten"

Faaaan. Hur ska jag överleva det här.

Fanfanfan

Haft en långt öga mot öga-samtal med chefen. Jag hade velat att vi bara ska förbigå min kollegas attacker på mig med tystnad och så ska jag få flytta till ett annat kontor.
Chefen vägrar. Hon har listat ut vem kollegan är och kommer att ta ett allvarligt samtal med denne nästa vecka. Jag kommer att framstå som gnällkärringen som inte tål skämt, eller misstolkar. Chefen är på plats ett par timmar varje vecka. Så när hon åker så kommer jag att behöva vara kvar och veta att chefen haft det där samtalet om hur illa jag mår. "Stackars lilla ynkliga svaga tanten"

Alltså, nu förstår jag inte alls? Din kollega beter sig som skit mot dig, SJÄLKLART ska chefen ta tag i det med den kollegan! Det är inte synd om dig, du är inte ynklig eller svag för det! Din chef gör rätt! Kan inte kollegan skärpa sig är den hen som gör fel och ska väck! Du ska inte behöva flytta dig och få det sämre pga ett pucko.

Fanfanfan

Inte göra hjärnvurpa nu. Det är inte att vara svag att ta åt sig för sådan skit du fått höra. Att dessutom utstå det i något som ska vara ett fredat utrymme (arbetsplatsen) är chefens sak att ta hand om. Du måste ju kunna fokusera fullt ut på jobbet och det är dessutom ett krävande jobb som man inte gör på en höft.

*stor kram*

Alltså, nu förstår jag inte alls? Din kollega beter sig som skit mot dig, SJÄLKLART ska chefen ta tag i det med den kollegan! Det är inte synd om dig, du är inte ynklig eller svag för det! Din chef gör rätt! Kan inte kollegan skärpa sig är den hen som gör fel och ska väck! Du ska inte behöva flytta dig och få det sämre pga ett pucko.
För att det av princip aldrig är synd om mig.
Och OM nu kollegan gjort det för att knäcka mig så har han ju lyckats! Jag unnar honom inte det.

Inte göra hjärnvurpa nu. Det är inte att vara svag att ta åt sig för sådan skit du fått höra. Att dessutom utstå det i något som ska vara ett fredat utrymme (arbetsplatsen) är chefens sak att ta hand om. Du måste ju kunna fokusera fullt ut på jobbet och det är dessutom ett krävande jobb som man inte gör på en höft.

*stor kram*
Tack för kramen.

Kollegan är en sådan som pratar hela tiden och är supersocial. Jag är skiträdd att det ska bli ett jäkla tisslande på deras kontor. Vi har två kontorsrum - ett med två personer (jag och en till) och ett med fem personer.
Kollegan är en sådan som skämtar hela tiden. Inga skämt är helt igenom vänliga. Men levereras med ett leende. Det gör att jag är rädd att de andra ska tycka jag är löjlig. Det som hänt har ju hänt mellan fyra ögon. Det blir hans ord mot mitt. Vem är trovärdigast. Jag vet inte. Hans attacker och lögner eller mina uppgifter.

Tack för kramen.

Kollegan är en sådan som pratar hela tiden och är supersocial. Jag är skiträdd att det ska bli ett jäkla tisslande på deras kontor. Vi har två kontorsrum - ett med två personer (jag och en till) och ett med fem personer.
Kollegan är en sådan som skämtar hela tiden. Inga skämt är helt igenom vänliga. Men levereras med ett leende. Det gör att jag är rädd att de andra ska tycka jag är löjlig. Det som hänt har ju hänt mellan fyra ögon. Det blir hans ord mot mitt. Vem är trovärdigast. Jag vet inte. Hans attacker och lögner eller mina uppgifter.
Ddt är väl rätt troligt att fler märker att han är elak även om de inte vågar säga något. Och kanske gör han mot fler som han gör mot dig och chefen vet om det?

För att det av princip aldrig är synd om mig.
Och OM nu kollegan gjort det för att knäcka mig så har han ju lyckats! Jag unnar honom inte det.
Jag vet ju inte vad som är sagt eller om din kollega haft ett uppsåt att knäcka dig men jag tror att jag hade föredragit att ha ett gemensamt samtal, på tre. Då går det kanske att få klarhet i vad tusan din kollega håller på med. Alla hör samma sak, ska förändringar ske, det verkar troligt, så är det tydligt för alla. Uppföljning kan bestämmas då ni ses igen tillsammans.

Ddt är väl rätt troligt att fler märker att han är elak även om de inte vågar säga något. Och kanske gör han mot fler som han gör mot dig och chefen vet om det?
Tror faktiskt inte det. Det han sagt mot mig är som sagt de gånger vi varit ensamma.
Den senaste grejen är helt bisarr. Han säger att jag sagt till elever att han knarkar. Dvs en lärare ska ha gått till sina elever och sagt att en kollega knarkar. :banghead:
När jag frågade om han talat med chefen sa han att han inte gjort det för han ville inte göra nån stor sak av det.

Tror faktiskt inte det. Det han sagt mot mig är som sagt de gånger vi varit ensamma

Han kan väl vara elak mot andra när han är ensam med dem också?

Jag ska sova strax. Imorgon är det absolut sista timmarna på jobbet sen SIHS med gamla stallägaren (tja, och blivande nya eftersom vi flyttar tillbaka i helgen) och den andra tjejen som är inackorderad där. Något kul att se fram emot i alla fall :)

Jag vet ju inte vad som är sagt eller om din kollega haft ett uppsåt att knäcka dig men jag tror att jag hade föredragit att ha ett gemensamt samtal, på tre. Då går det kanske att få klarhet i vad tusan din kollega håller på med. Alla hör samma sak, ska förändringar ske, det verkar troligt, så är det tydligt för alla. Uppföljning kan bestämmas då ni ses igen tillsammans.
Nej. Herregud. Ska vi sitta i samtal vi tre om att han har sagt dumam saker till mig. ALDRIG i livet. Chefen föreslog det och jag tvärvägrade.
Jag kunde inte hindra det där samtalet med kollegan dock. där var chefen tvärbestämd.
Men fy fan vad jag mår illa av att veta att det kommer att ske.

Kollegan är en oerhört självsäker man med flera lyckade företag i sitt CV. Ansedd lokalpolitiker och aktiv i samhällslivet. Oerhört gott självförtroende.
Han kommer bara att höja på ögonbrynen och blåneka.

Ja, polisen skulle väl ev återkoppla som jag förstod det. Men så länge jag inte hör nåt får jag väl förutsätta att de jobbar med att hjälpa familjen. Annars lär jag väl höra från kompis sedan

Polisen får inte återkoppla hur som helst så bli inte nojjig om ingen hör av sig.

Bra att du ringde polisen så att de kan bege sig platsen och göra en bedömning av situationer. Anser de att din kompis behöver omedelbart skydd kontaktar de socialjouren som kan hjälpa till med skyddat boende.

Han kan väl vara elak mot andra när han är ensam med dem också?

Jag ska sova strax. Imorgon är det absolut sista timmarna på jobbet sen SIHS med gamla stallägaren (tja, och blivande nya eftersom vi flyttar tillbaka i helgen) och den andra tjejen som är inackorderad där. Något kul att se fram emot i alla fall :)

Vinka om du ser en kort tjockis med svart huvtröja det står Mockfjärds på. Och ev en blå ryggsäck märkt UL eller Gamla Uppsala Buss :D

Just flyttat ett rådjur från vägen efter en smitning precis framför näsan på mig.
Kontaktade polis så de skulle skicka ut en jägare.
Hade ju inget att märka ut med.
Som tur var var det nog dött
Arg som ett jäkla bi är jag.
Fanskapet stannade längre bort och kollade skadorna på bilen och fortsatte sen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 675
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 203
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar