Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker lite synd om mig som har bott i bilen i dag, först dottern till tandläkaren, handla lunch till maken och hämta ut min P-stav. Hem och lämnade maten åt maken och tankade bilen vid pumpen i byn, hämta upp sonen och släppte av honom vid sin gamla skola. Till barnmorskan och tog cellprov och bytte p-stav, det gick bättre än sist men det gör ont i armen nu. :( Jag har inte hunnit dricka kaffe idag så nu är det kaffe och saffransbulle och så lite choklad som gäller för mig. Det är typ lunch också... :cautious::D

Inglorion fick för sig att tvätta. I den där tvättstugan med gangster laws.

Så var det för oss när vi bodde i studentlägenhet och jag älskade det. Att boka tvättider är satans påfund :mad:
(fast jag har väl börjat vänja mig vid att behöva boka nu, ett år senare.. Gärna långt i förväg eftersom alla kvälls- och helgtider försvinner jättefort :yuck:)

Fnissar!
Sambons ena barn med sambo har fått för sig att sambons andra barn med sambo ska bo i husvagn hos oss i jul. Vi har just flyttat och har inte sängar för alla.
Det första paret kan jag se i husvagn. Par nr två består av väldigt city och väldigt höga krav. Jag dör av skratt av tanken på speciellt sonen i en husvagn.
Vi får se vart det här leder.
Jag skulle nästan sälja min häst för att se sonen i husvagn.

Din plats i kön är.... evigheter eller vi har kafferast ring imorgon.
Kul när jag fått vänta på folk idag och ska ringa fler samtal med risk för kö.
Men @cili har nog rekordet eller om det blev jag med skatteverket för ett par år sen, risk för lika.
Gissa vart jag ringer @cili? :angel:

Så var det för oss när vi bodde i studentlägenhet och jag älskade det. Att boka tvättider är satans påfund :mad:
(fast jag har väl börjat vänja mig vid att behöva boka nu, ett år senare.. Gärna långt i förväg eftersom alla kvälls- och helgtider försvinner jättefort :yuck:)
Det är vidrigt att behöva dela tvättmaskin med någon ö.h.t. Jag gjorde det i förra bostaden. Det var min hyresvärd och jag som använde maskinen. När jag kom och skulle tvätta var den i 9 fall av 10 upptagen av blöt tvätt som snurrat klart men ingen tagit ut eller så var maskinen igång. Nu har jag en egen maskin och tvättar precis när jag vill, oavsett dag eller tid på dygnet. Underbart.

Nu har jag en egen maskin och tvättar precis när jag vill, oavsett dag eller tid på dygnet. Underbart.

Vi har en egen, men liten, tvättmaskin i lägenheten för de gånger det krisar. Den tar dock evigheter på sig att tvätta och drar säkert miljoner med ström så jag undviker den :p

Det är ju faktist inte ens förvånande att ett sådant system funkar mycket bättre än tids bokning, nu utnyttjas ju tvättstugan till max :up: (och eftersom man oftast kan få en maskin antingen direkt eller inom fem minuter så behövs det ju inte ens fler maskiner, helt otroligt). Rätt skönt att slippa tvättstugebråk :D (inte ens nu där jag har tagit ur någons märkbart våta tvätt där de glömt att trycka igång maskinen ordentligt var det sura miner eller arga lappar, personen hade helt enkelt tagit en annan maskin som blev ledig).

Tycker lite synd om mig som har bott i bilen i dag, först dottern till tandläkaren, handla lunch till maken och hämta ut min P-stav. Hem och lämnade maten åt maken och tankade bilen vid pumpen i byn, hämta upp sonen och släppte av honom vid sin gamla skola. Till barnmorskan och tog cellprov och bytte p-stav, det gick bättre än sist men det gör ont i armen nu. :( Jag har inte hunnit dricka kaffe idag så nu är det kaffe och saffransbulle och så lite choklad som gäller för mig. Det är typ lunch också... :cautious::D
+1 på den, i det närmaste. Fullt upp mao = ingen lunch, den intages nu - kaffe och lussekatt :d Vi kan bilda klubben "Nyttiga luncher" :angel::D

Det är vidrigt att behöva dela tvättmaskin med någon ö.h.t. Jag gjorde det i förra bostaden. Det var min hyresvärd och jag som använde maskinen. När jag kom och skulle tvätta var den i 9 fall av 10 upptagen av blöt tvätt som snurrat klart men ingen tagit ut eller så var maskinen igång. Nu har jag en egen maskin och tvättar precis när jag vill, oavsett dag eller tid på dygnet. Underbart.

Gangster lagen här säger att är maskinen klar är det fritt fram att ta ut tvätten och lägga den uppepå maskinen eller i tvättkorgen om den har lämnats :)

Gangster lagen här säger att är maskinen klar är det fritt fram att ta ut tvätten och lägga den uppepå maskinen eller i tvättkorgen om den har lämnats :)
Det kunde inte jag göra. Tvättmaskinen var min hyresvärds så jag kände mig tvungen att fråga varje gång innan jag tog ut tvätten.

Vi har en egen, men liten, tvättmaskin i lägenheten för de gånger det krisar. Den tar dock evigheter på sig att tvätta och drar säkert miljoner med ström så jag undviker den :p
Att den tar evigheter på sig behöver inte betyda att den drar massor. Min maskin är riktigt slö men har ändå energiklass A+++.

Instämmer @EmmaW, mamma som var lärare och med i Lärarförbundet fick extra pengar från AFA när hon var sjukskriven.

Det sker inte automatiskt tror jag utan man måste begära det. Den underbara administratören på skolan fixade med allt det där :love:
Tack för tipset,jag ska kolla upp det nån dag framöver när jag orkar. Många bäckar små!

Jag har pratat med chefen nu, tack för påminnelsen @tolksele om att min nya chef inte är som den gamla. Jag kommer gå in på mitt nya schema, jag går då egentligen back en helg vilket skulle ha varit katastrof, men nu bad jag om att få jobba den helgen på jul. Så jag jobbar helgen innan, julhelgen och nyårshelgen. Det låter galet jag vet, det kommer bli ruskigt tufft men det kommer lösa en stor del ekonomiskt sett vilket gör att jag förhoppningsvis orkar.

Tack för tipset,jag ska kolla upp det nån dag framöver när jag orkar. Många bäckar små!

Jag har pratat med chefen nu, tack för påminnelsen @tolksele om att min nya chef inte är som den gamla. Jag kommer gå in på mitt nya schema, jag går då egentligen back en helg vilket skulle ha varit katastrof, men nu bad jag om att få jobba den helgen på jul. Så jag jobbar helgen innan, julhelgen och nyårshelgen. Det låter galet jag vet, det kommer bli ruskigt tufft men det kommer lösa en stor del ekonomiskt sett vilket gör att jag förhoppningsvis orkar.

Det är egentligen en rätt kort tid som det är så mycket! Jag tror stenhårt att du kommer att klara av det, räkna ner kanske funkar? Det brukar det göra för mig.

Det finns en ände i sikte, försök koncentrera dig på det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 205
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar