Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev glad över en räkning som kom idag på mailen, för den är redan betald :banana:
Dock ska övriga räkningar betalas in och som alltid så har jag 800 andra saker som "akut" måste göras, planeras, analyseras, funderas, genomföras och utvärderas noggrant och långsamt :angel:
Nu är det ju redan så sent på dagen så det passerat tiden för banken så kan ju göra det när som ändå. :yuck:
Jag vet det blir inte roligare och billigare men tycker att strutsfenomenet är helt okej just nu och funkar inte det kan man ju alltid gömma sig under täcket.
Det är så förbenat segt varenda gång att ta tag i det fast jag vet att det går fort och är ett måste och ganska skön känsla när det är klart ändå.

Jag blev glad över en räkning som kom idag på mailen, för den är redan betald :banana:
Dock ska övriga räkningar betalas in och som alltid så har jag 800 andra saker som "akut" måste göras, planeras, analyseras, funderas, genomföras och utvärderas noggrant och långsamt :angel:
Nu är det ju redan så sent på dagen så det passerat tiden för banken så kan ju göra det när som ändå. :yuck:
Jag vet det blir inte roligare och billigare men tycker att strutsfenomenet är helt okej just nu och funkar inte det kan man ju alltid gömma sig under täcket.
Det är så förbenat segt varenda gång att ta tag i det fast jag vet att det går fort och är ett måste och ganska skön känsla när det är klart ändå.
Du kan inte ta fler räkningar på autogiro så slipper du några iaf?

Jag hade dragit :D

Jag med! Häromveckan gick jag till en serie föreläsningar (eller, det gjorde jag inte. Jag gick dit men lyssnade inte :angel:) och på lunchen, så stal jag mat som var till de som föreläste.

Tough luck liksom, jag är snabb som vinden (och tycker det är onödigt att man köper mat som hade räckt till alla som var där, runt 100 personer, och bara ger det till typ 10 :banghead:).

Jag är också en såndär uppfostrad jävel som inte går trots en dålig föreläsning :meh: Vi hade en lärare förra hösten (jag tog examen i våras så skönt att slippa sånt nu :p ) som var "effektiviserings-proffs", hon jobbade med effektivisering av företag, inköpsprocesser osv. Jag har aldrig vart med om en sämre föreläsare! Vi var så fruktansvärt oeffektiva så det var sanslöst. Och så frågar hon oss varför 80 % av klassen försvann efter lunch... Vi hade henne i 3 dagar tror jag... Redan efter första dagen minskade deltagandet väldigt mycket. Dag 3, börjar hon dagen med prov. Och sen FORTSATTE hon föreläsa efter provet :banghead::banghead::banghead: Jag tror vi var 4 st kvar sista dagen, och tillslut tror jag att jag gick med.. Jag ägnade typ en hel dag åt att spela/bygga pussel i min dator, så intressant var det :meh:
Den här människan började jämföra ADHD med hysteri och förklarade att det bara var ett symptom på dagens samhälle, om vi bara hade lite mer samtal med eleverna så skulle diagnosen försvinna. :banghead::banghead::banghead: Eller ja det var nog inte det hon menade egentligen men det var det som kom fram, sen slängde hon in lite diabetes och folkomröstning om kärnkraft. Det skulle handla om hur man ska skapa en bättre dialog i klassrummet. :cautious: Tack och lov för min seminariegrupp, vi härjade vilt på messenger där några drog upp en flyktplan och sedan genomförde den, med rapportering under alla steg. :rofl:

Ja det här har varit tillbaka i stadie "mår som när jag var 17" typ. Jag hade varit utan piller i hela sju år eftersom de föregående gav mig svampinfektioner varje månad, sjukvårdens respons var att ge mig värre och värre mediciner eftersom det blev svårare att bli av med varje år :crazy: Infektionerna slutade när jag slutade med pillerna, jag tycker det är märkligt att sjukvården inte inser sambandet själva utan bara behandlar symptom :(

Nu började jag med yaz för att försöka bli av med akne som bara blir värre med åren, men jag har nog hellre det än att må så här konstant. Men nu ger jag nog upp med att få bot för aknen måste jag säga, känns som att inget funkar :(
Har du provat Diane? Hade provat ALLT innan min nya underbara gynekolog på eget initiativ tog upp det preparatet, själv hade jag gett upp.

Den här människan började jämföra ADHD med hysteri och förklarade att det bara var ett symptom på dagens samhälle, om vi bara hade lite mer samtal med eleverna så skulle diagnosen försvinna. :banghead::banghead::banghead: Eller ja det var nog inte det hon menade egentligen men det var det som kom fram, sen slängde hon in lite diabetes och folkomröstning om kärnkraft. Det skulle handla om hur man ska skapa en bättre dialog i klassrummet. :cautious: Tack och lov för min seminariegrupp, vi härjade vilt på messenger där några drog upp en flyktplan och sedan genomförde den, med rapportering under alla steg. :rofl:

O_o :confused:

Hehe, jag antar att kursutvärderingen inte blir nådig :D

Nu har min BS varit här. Vi gick igenom det som vi tog upp på VOSS-mötet i förra veckan. Sen gick vi till bibblan för att skriva ut lite kontoutdrag som jag ska ha med mig på nästa möte.
Hemma gick vi igenom mina mobil och surffakturor. Har blivit pålurad av 3 och Hallå Mobil. Hallå Mobil vet jag inte ens vad det är för något. Nästa vecka ska vi ringa dit och höra. Förhoppningsvis säga upp det också.
Ska in till Stationen snart för att hämta en guldfiskskål.

Har du provat Diane? Hade provat ALLT innan min nya underbara gynekolog på eget initiativ tog upp det preparatet, själv hade jag gett upp.

Någon påpekade att jag borde kolla thyroid nivåerna, så jag funderar på att gå in och be om ett test för det men sedan kanske jag föreslår Diane för läkaren :) Tack för tipset (jag har läst på lite nu om hur det funkar och skillnaden mot t.ex. yaz).

Någon påpekade att jag borde kolla thyroid nivåerna, så jag funderar på att gå in och be om ett test för det men sedan kanske jag föreslår Diane för läkaren :) Tack för tipset (jag har läst på lite nu om hur det funkar och skillnaden mot t.ex. yaz).
Jag trodde aldrig att det skulle funka, men efter ett halvår på de tabletterna (sen kunde jag helt sluta med dem), så kändes det som att jag fick ett nytt liv! Har knappt haft en plita sen dess.
Det är inget rent p-piller, man får ABSOLUT inte bli gravid med det, så kondom rekommenderas som extra skydd.

Jag trodde aldrig att det skulle funka, men efter ett halvår på de tabletterna (sen kunde jag helt sluta med dem), så kändes det som att jag fick ett nytt liv! Har knappt haft en plita sen dess.
Det är inget rent p-piller, man får ABSOLUT inte bli gravid med det, så kondom rekommenderas som extra skydd.

Det var bra att veta! Tack!

Jag tänker alltid att du har blont, rakt hår precis som hundarna :love:
Hahah, det är ungefär tvärt emot hur det är :D
Såhär ser jag ut, ungefär, fast jag brukar ha ännu lite mörkare och kortare hår:
10422361_544761332338918_4508674891552330327_n.jpg

(och ja.. senaste "ordentliga" bilden på mig togs för över ett år sedan, när unghunden var valp... Jag fastnar inte på bild så ofta :angel: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 380
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar