Har åxo varit och storshoppat .Fick en burk med B 12 vitaminer med mig hemUps. Råkade shoppa hem lite från Matsmart också som har Black Friday
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har åxo varit och storshoppat .Fick en burk med B 12 vitaminer med mig hemUps. Råkade shoppa hem lite från Matsmart också som har Black Friday
Men - katter pinkar inne. Oavsett hur många kattlådor man har, hur väl man städar dem etc. Antigen hittar de en gosig tvätthög som de kan pinka i. Eller en gosig frotté. Nu ligger det trasmattor i soffan och i mina dyra fåtöljer.
Under mina ca 40 år med katt har jag aldrig träffat en hundraprocentigt rumsren individ. Vet inte om det beror på att jag enbart haft "bondkatter" dvs katter som fötts som stallkatter eller katter som varit både ute och inne?
Vi har haft flera katter, bara bondkatter, och den enda av dem som kissade inne ibland var den som också hade hälsoproblem.I så fall har du haft extrem oflax . Jag har aldrigt ägt en inne-kissare!
Vad kan en veterinär göra som jag inte kan göra själv?Du vet att det finns vettar som kan lösa problemet åt dig
Vi har haft flera katter, bara bondkatter, och den enda av dem som kissade inne ibland var den som också hade hälsoproblem.
I min värld är det inte alls normalt eller vanligt att friska katter kissar inne.
Vad kan en veterinär göra som jag inte kan göra själv?
Haha. jag visste att detta skulle utlösa reaktioner.Helt riktigt. Katter är super-renliga av naturen. Intakta hankatter märker såklart revir de flesta av dem, men kastrerade, friska katter som trivs med tillvaron kissar extremt sällan inne!
Ja, det har det ju gjort tidigare också. Jag minns när du skrev om hur den här katten kissade inne bara för att jävlas med dig.Haha. jag visste att detta skulle utlösa reaktioner.
Jag var ond nog att tänka avlivning.Vad kan en veterinär göra som jag inte kan göra själv?
Tja.. nu diskuterar du också med en kattägare (som dessutom råkar vara veterinär) och jag har endast mött innekissare som velat berätta något . Katter kommunicerar mycket med luktspråk, vilket vi människor är hopplösa på, så det kan vara svårt att förstå vad de vill berätta. Men jag kan lova att de inte gör det "bara för att". Vi är bara inte flytande på kattspråk .Haha. jag visste att detta skulle utlösa reaktioner.
Jag har diskuterat detta med flera kattägande vänner. De säger lika tvärsäkert "mina katter har ALDRIG kissat inne. Bara den gången när xxxx"
Normalt kissar katter inte inne. Men så är det något som triggar och så kommer det en kiss. och när en katt har kissat på ett ställe kan man skura, tvätta hett, använda självmedel - ja vad som helst. Det hjälper inte. De återkommer till stället där de kissade och gör det igen.
Så visst - det är sällsynt. Men hittills har jag aldrig ägt en katt som inte kissat inne någon enda gång.
Friska, glada blanka katter. Men de är styrda av instinkter. Och de är mer självständiga än t.ex. hundar.
Strö på vitpeppar sen. Då brukar dom låta bli mattan.Katterna är billliga nu. Det är åter pinkat på mattan i vardagsrummet. Nu ska jag beväpna mig med en galltvål och en massa vatten. Hoppas kunna sanera så pass att det går att vistas där i alla fall.
Jag orkar inte tänka tanken att behöva köpa en ny matta för kattdj-as skull. Jag älskar mattan för den är så himla snygg. Och inte var den billig heller.....
Jag begriper mycket väl att jag inte talar kattspråk. Det kan finnas en oändlig massa saker som kommuniceras som jag inte begriper.Tja.. nu diskuterar du också med en kattägare (som dessutom råkar vara veterinär) och jag har endast mött innekissare som velat berätta något . Katter kommunicerar mycket med luktspråk, vilket vi människor är hopplösa på, så det kan vara svårt att förstå vad de vill berätta. Men jag kan lova att de inte gör det "bara för att". Vi är bara inte flytande på kattspråk .
Nej inte nu.
Hade en stickkontakt med det när ena katten var ny här. Han var ju så förfärligt rädd för allt och alla. Upplevde inte att den gjorde den minsta skillnad.
Jag misstänker att det är den hitflyttade Galenpannan som pinkar. Han kastrerades ju när han flyttade hit och var då antagligen ett par år gammal.
Men - katter pinkar inne. Oavsett hur många kattlådor man har, hur väl man städar dem etc. Antigen hittar de en gosig tvätthög som de kan pinka i. Eller en gosig frotté. Nu ligger det trasmattor i soffan och i mina dyra fåtöljer.
Under mina ca 40 år med katt har jag aldrig träffat en hundraprocentigt rumsren individ. Vet inte om det beror på att jag enbart haft "bondkatter" dvs katter som fötts som stallkatter eller katter som varit både ute och inne?
De här gossarna är runt 5-6 år gamla. När de blivit för gamla kommer de inte att ersättas.
Ja, precis. Det är därför flera rekommenderar att du tar katten till veterinären.Minsta tecken på sjukdom, ohälsa eller stört beteende - då är veterinär en fullständig självklarhet.
Jo. Men morsan ville också beställa...Men stopp nu!!!! Var det inte du som hade shoppingproblem?