Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet ej om du hittat eller någon som svarat. Sök på Gilmore så kommer det dyka upp två alternativ. Välj "Ett år med Gilmore girls" och där ligga alla fyra avsnitt.
Men vad dum jag är! Det stod ju "en säsong tillgänglig", inte "ett avsnitt". Tack för hjälpen! :) :D

Hur funkar Facebook egentligen?

Jag skriver inget på min och har spärrat så att jag inte får vänförfrågningar. Men det dyker ständigt upp nya personer under rubriken Personer du kanske känner. Hur hittar de dit? Gör nätet det av sig själv?

Hur funkar Facebook egentligen?

Jag skriver inget på min och har spärrat så att jag inte får vänförfrågningar. Men det dyker ständigt upp nya personer under rubriken Personer du kanske känner. Hur hittar de dit? Gör nätet det av sig själv?

Det är förslag från Facebook. De vill att du ska hitta folk och fråga om att bli vän. Så det är inget du kan påverka alls. Hur sjutton de gör för att ge förslagen vet jag faktiskt inte, men troligen är det rätt avancerat. Jag fick ett förslag en gång på en person jag hade kontakt med på en helt annan sajt och denna person var bosatt i ett annat land dessutom. Det fanns inga andra gemensamma nämnare. Jo förresten, vi hade kontakt på Skype också.

Vill bara tillägga, eftersom jag redan står på min tvållåda, att en katt verkar vara frisk, spinner, leker, äter, är inte en garanti för att den är frisk. Katter, som små solitära karnivorer är fruktansvärt bra på att dölja sitt mående. Ofta vet man inte hur sjuka de är tills det är akut och alltför sent att göra någonting åt det. Det finns katter som lekt och ätit/druckit tills dagen innan de ligger på golvet och det konstaterats akut njursvikt och det enda man kunnat göra är att avliva. Fö är just felkissande en symtom på njursvikt, ofta just för att det gör ont att gå på toa och katten instinktivt försöker hitta någon annanstans att gå, där det är mjukt, för att undvika smärtan. Som någon på Kattforumet nämnde kan tex artros göra att det gör ont att hoppa upp i en låda med höga kanter och därför gick katten någon annanstans. Låga kanter och katten gick på lådan.

För några år sedan blev Nikitas päls ful, lite skivig och inte lika glänsande som förut. Men annars förändrades hennes beteende inte ett dugg. Glad, gosig, lekfull, gick på lådan, åt och drack bra. Jag ville ta henne till vet trots att hela familjen + vänner tyckte att nu gick jag över gränsen till en CCL. När jag var där tog de blod och urin och hon hade problem med sina njurar och atypisk UVI, aldrig felkissat. Hon fick antibiotika och speciellt njurfoder och nu är värdena helt normala (hon äter vanlig mat och behöver inte njurfoder längre), men hon kommer alltid att vara extra känslig för UVI. Det är fö vid sådana tillfällen man är tacksam för försäkringen trots att premien är dyr! :up:

Hmmph! Nikitas försäkring kostar nästan lika mycket som resten av mina försäkringar tillsammans, inkl hemförsäkringen. Men det är pga att hon tillhör en liten grupp med ägare som är benägna att sticka till vet :D För 'vanliga' bond/huskatter är det en femtiolapp i månaden.

Om det är komplicerat att ta in katterna till vet, kan du be någon komma hem till dig? Kanske, tex en djurskötare som kan ta blodprov och urinprov. Det är inte särskilt komplicerat. Eller så gör du det i samband med den årliga vaccinationen.

:arghh: :banghead: :banghead: :banghead:
På en djursida på fb vill en tjej ha hjälp med att få svar på frågor hon har om en cysta som spruckit i hennes 2-åriga guldhamster.
Jag svarar henne att det är omöjligt att säga vad det är utan cytologi och att hon bör ta hamstern till veterinär.
Hon är helt envis på att det är ofarligt för hamstern och hon har minsann läst djurvård så hon vet hur en tumör vs cysta känns. Nu har hon skrivit"men snälla, kan inte nån som vet svara".
Funderar på om jag ska berätta om mitt yrke och mina 10 års arbetstid i djursjukvården :devil: . Dock inte säker på att det hjälper.

Det är förslag från Facebook. De vill att du ska hitta folk och fråga om att bli vän. Så det är inget du kan påverka alls. Hur sjutton de gör för att ge förslagen vet jag faktiskt inte, men troligen är det rätt avancerat. Jag fick ett förslag en gång på en person jag hade kontakt med på en helt annan sajt och denna person var bosatt i ett annat land dessutom. Det fanns inga andra gemensamma nämnare. Jo förresten, vi hade kontakt på Skype också.
Jag skulle ju vilja veta hur det går till, för jag har inte kontakt med någon av de personerna någonstans över huvud taget. Tycker inte om det!

Har nog en depression/utmattning/något liknande som väntar på mig efter en helveteshöst, är extremt känslig med andra ord. En "vän" som inte verkar bry sig en sekund om hur jag mår eller hur hen påverkar mina känslor triggade mig till att hamna väldigt nära panikångest.
Vet inte vart jag ska ta vägen.

Har nog en depression/utmattning/något liknande som väntar på mig efter en helveteshöst, är extremt känslig med andra ord. En "vän" som inte verkar bry sig en sekund om hur jag mår eller hur hen påverkar mina känslor triggade mig till att hamna väldigt nära panikångest.
Vet inte vart jag ska ta vägen.
Stallet :up:

:arghh: :banghead: :banghead: :banghead:
På en djursida på fb vill en tjej ha hjälp med att få svar på frågor hon har om en cysta som spruckit i hennes 2-åriga guldhamster.
Jag svarar henne att det är omöjligt att säga vad det är utan cytologi och att hon bör ta hamstern till veterinär.
Hon är helt envis på att det är ofarligt för hamstern och hon har minsann läst djurvård så hon vet hur en tumör vs cysta känns. Nu har hon skrivit"men snälla, kan inte nån som vet svara".
Funderar på om jag ska berätta om mitt yrke och mina 10 års arbetstid i djursjukvården :devil: . Dock inte säker på att det hjälper.
Jag svarade typ det och nu är tråden borttagen... :angel:
Hoppas den stackars hamstern får vård, men tvivlar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 205
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar