Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle ju vilja veta hur det går till, för jag har inte kontakt med någon av de personerna någonstans över huvud taget. Tycker inte om det!
Du är övervakad. :D

Man får förslag på vänners vänner. Man får förslag på folk som är med i samma grupper. På sådana du har kontaktat via din dator. Allt du gör på din dator/platta/mobil lämnar spår och fångas in av bl.a. facebook.

Ungefär som annonserna på buke ändras efter vad vi pratar om här. Så fort jag tittar in i dejtingtråden får jag käcka förslag på kvinnor som vill ha kontakt.

Jag skulle ju vilja veta hur det går till, för jag har inte kontakt med någon av de personerna någonstans över huvud taget. Tycker inte om det!

När du använder en webbläsare, ffa Chrome, samlas det massor om information om dig, vilka sidor du brukar besöka osv. Det är därför du får upp så mycket riktad reklam på buke tex (har varit uppe på tapeten tidigare).

Antagligen kan FB göra någonting liknande. Särskilt om du är med i några grupper, då föreslår FB ofta vänner som har liknande intressen. Eller ja, det klassiska, vänners, vänners, vänners, kusiners, svågers, gamla klasskompis BFF när hen var tre år som bor i Singapore och föder upp ödlor. Ergo, vill du vara vän med ödleuppfödare i Singapore vilket leder till antikhandlare i Kina, vilket leder till Koreanska arkeologer vilket leder till Japanska shintoextremister och plötsligt har du förslag på vänner som inte vill att den nuvarande Japanska kronprinsessan ska bli kejsarinna ;)

@tanten

Du har fått många bra råd redan och jag kan bara hålla med dom i det dom skriver, men jag vill tipsa om att när du städar använda ytesdesinfektion eftersom det tar död på bakterierna i urinen som luktar ( om det inte gått för lång tid) vilket gör katterna stressade (katter med inre stress kissar ofta inne) och fortsätter komma tillbaka på samma ställe och urinera. Kan vara värt att prova. Tvätta rent så gott det går och dränk in fläcken med ytesdes och låt torka. Det kan ev ge fläckar på golv och en del textiler så du vet, jag har dock aldrig märkt av det.

:arghh: :banghead: :banghead: :banghead:
På en djursida på fb vill en tjej ha hjälp med att få svar på frågor hon har om en cysta som spruckit i hennes 2-åriga guldhamster.
Jag svarar henne att det är omöjligt att säga vad det är utan cytologi och att hon bör ta hamstern till veterinär.
Hon är helt envis på att det är ofarligt för hamstern och hon har minsann läst djurvård så hon vet hur en tumör vs cysta känns. Nu har hon skrivit"men snälla, kan inte nån som vet svara".
Funderar på om jag ska berätta om mitt yrke och mina 10 års arbetstid i djursjukvården :devil: . Dock inte säker på att det hjälper.

I hate people :down: Vet någon vem det är så man kan anmäla eländet?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 205
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar