Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Horse Show dag 2. Börjar bli bra mosig i huvudet :eek:

Har hotell lör-sön också men känns tveksamt att jag orkar det. Klent preggo liksom.
Ska dit i morgon och på söndag. Så jag kommer vara däckad på sön kväll. Fast jag ska bara gå på familjematinén och söndagens show

Katterna är billliga nu. Det är åter pinkat på mattan i vardagsrummet. Nu ska jag beväpna mig med en galltvål och en massa vatten. Hoppas kunna sanera så pass att det går att vistas där i alla fall.

Jag orkar inte tänka tanken att behöva köpa en ny matta för kattdj-as skull. Jag älskar mattan för den är så himla snygg. Och inte var den billig heller.....

Black Friday. Jag har vägrat gå ner till stan. Käkade lunch med granntanten, gick på ansiktsbehandling och färgade ögonfransar/bryn. Tog en promenad runt Kungsholmen och chillade.
Kom hem, betalade räkningarna, la över 10 lax på sparkontot som jag numera låst :angel: :laugh: och även 5 lax på sparkontot som är vigt till "viktig shopping". Nu inväntar jag bara den perfekta tröjan jag ska inhandla.
Har nu dragit fram adventsljusstaken och överväger en kopp glögg, onyttigt eller ej :meh:

Idag ska de nya fyra avsnitten av Gilmore Girls sändas. 12:01 AM ska det sändag vilket tydligen är 06:01 am i England. Då borde väl de avsnitten vara tillgängliga på Netflix nu väl? :eek:
Jag som ville kolla..
Jag kan bara sett avsnitt tillgängligt :arghh:. Vet du när resten ska komma??

Kära Vad i hela friden gör vi:are, jag är med Volvo. Bild på Silverpilen (det är en han) kommer imorgon. Supertrevlig säljare som varit pedant, bilen hade de krämpor man kan förvänta sig av den åldern och milen men i superfint skick rent allmänt. Prutade ner priset lite (jag är väl min far auktionistens dotter ;) :heart) men hade köpt den ändå även om de inte velat pruta. Fick med rails bara så där och de är dyra. Fina däck, både sommar och vinter. Bra märke på däcken också (sommardäcken är samma som jag har till Saaben och de är suveräna). Den har drag vilket jag verkligen saknat på Saaben.

Ni som tyckte den är liten, det är inget problem för mig för den är i storlek med Saaben och den funkar bra åt mig. Givetvis hade jag gärna haft något större men fattiglappar kan inte vara alltför kräsna (drömmen är en Honda CR-V om jag ska ha en SUV). Jag är nöjd med mitt köp även om det svider att inte ha Saab.

Kära Vad i hela friden gör vi:are, jag är med Volvo. Bild på Silverpilen (det är en han) kommer imorgon. Supertrevlig säljare som varit pedant, bilen hade de krämpor man kan förvänta sig av den åldern och milen men i superfint skick rent allmänt. Prutade ner priset lite (jag är väl min far auktionistens dotter ;) :heart) men hade köpt den ändå även om de inte velat pruta. Fick med rails bara så där och de är dyra. Fina däck, både sommar och vinter. Bra märke på däcken också (sommardäcken är samma som jag har till Saaben och de är suveräna). Den har drag vilket jag verkligen saknat på Saaben.

Ni som tyckte den är liten, det är inget problem för mig för den är i storlek med Saaben och den funkar bra åt mig. Givetvis hade jag gärna haft något större men fattiglappar kan inte vara alltför kräsna (drömmen är en Honda CR-V om jag ska ha en SUV). Jag är nöjd med mitt köp även om det svider att inte ha Saab.
Vad bra att det känns fint fast det är en volvo!

Katterna är billliga nu. Det är åter pinkat på mattan i vardagsrummet. Nu ska jag beväpna mig med en galltvål och en massa vatten. Hoppas kunna sanera så pass att det går att vistas där i alla fall.

Jag orkar inte tänka tanken att behöva köpa en ny matta för kattdj-as skull. Jag älskar mattan för den är så himla snygg. Och inte var den billig heller.....
Nu ligger mattan ute.
Det var inte ett ställe som var nedpissat. Det var flera.
Kattjävlar.

Välkommen in i Volvos underbara värld! :love: :D Och grattis till att få tag i en bil som känns bra! :up:

Själv är jag väldigt nöjd med att redan vara hemma, enligt schemat skulle vi ha seminarie till 17:00, 15:00 var vi klara, jag fick lift med en i seminariegruppen som släppte av mig vid busshållsplatsen hem och jag kom hem strax efter 17!! :banana: Dessutom är jag nu klar med ytterligare en 7,5 poängskurs och har alltså hälften avklarat för terminen! Det var examinationsseminarium idag och han talade om att vi alla vara godkända på det, från VFU har jag VG på allt så jag känner mig rätt säker på att jag får ett VG på kursen. :D
9 dec har vi sen tenta för tredje kursen och det känns som om jag borde klara även den utan några större problem så just nu känns det väldigt bra! :D

Förhoppningsvis blir jag åxo med volvo på tisdag då jag ska till uppsala och kolla på en och förhoppningsvis få med den hem !

Har en 850 nu men den börjar bli rostig och en massa fel och ska besiktas omgående .Hellre än att lägga ut massor med tusenlappar på den så lägger jag dom på en nyare .Klart jag fixar allt själv men det rusar snart iväg med delar åxo !

Har du testat med Feliway? Det kan hjälpa mot felkissning.
Nej inte nu.

Hade en stickkontakt med det när ena katten var ny här. Han var ju så förfärligt rädd för allt och alla. Upplevde inte att den gjorde den minsta skillnad.

Jag misstänker att det är den hitflyttade Galenpannan som pinkar. Han kastrerades ju när han flyttade hit och var då antagligen ett par år gammal.

Men - katter pinkar inne. Oavsett hur många kattlådor man har, hur väl man städar dem etc. Antigen hittar de en gosig tvätthög som de kan pinka i. Eller en gosig frotté. Nu ligger det trasmattor i soffan och i mina dyra fåtöljer.
Under mina ca 40 år med katt har jag aldrig träffat en hundraprocentigt rumsren individ. Vet inte om det beror på att jag enbart haft "bondkatter" dvs katter som fötts som stallkatter eller katter som varit både ute och inne?

De här gossarna är runt 5-6 år gamla. När de blivit för gamla kommer de inte att ersättas.

Nej inte nu.

Hade en stickkontakt med det när ena katten var ny här. Han var ju så förfärligt rädd för allt och alla. Upplevde inte att den gjorde den minsta skillnad.

Jag misstänker att det är den hitflyttade Galenpannan som pinkar. Han kastrerades ju när han flyttade hit och var då antagligen ett par år gammal.

Men - katter pinkar inne. Oavsett hur många kattlådor man har, hur väl man städar dem etc. Antigen hittar de en gosig tvätthög som de kan pinka i. Eller en gosig frotté. Nu ligger det trasmattor i soffan och i mina dyra fåtöljer.
Under mina ca 40 år med katt har jag aldrig träffat en hundraprocentigt rumsren individ. Vet inte om det beror på att jag enbart haft "bondkatter" dvs katter som fötts som stallkatter eller katter som varit både ute och inne?

De här gossarna är runt 5-6 år gamla. När de blivit för gamla kommer de inte att ersättas.
Du vet att det finns vettar som kan lösa problemet åt dig ;)

Nej inte nu.

Katten jag har gör sina behov endast på lådan och ingen annastans .Bara för att jag sagt att han alldrig gjort något så skiter han väl i sängen ikväll :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 205
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar