Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

KL

Frukost: Naturell lättyoghurt med flingor, en kopp svart kaffe
Lunch: Samma + hemmagjort äppelmos

//r

Ja, det är gott.. fast egentligen kanske jag inte borde skriva äppelmos, för jag har inte i något annat än äpple... ^^ bara kokar äppelbitar med lite vatten.. så "mosat äpple" är väl en bättre beskrivning^^. Fast måste kanske inte va socker i äppelmos?

//r

Nä, egentligen inte? Äpplen smakar ju bra som de är? Men Önos Lågkalori tycker jag smakar väldigt mycket äpple :) Sötningsmedel i of course. Men ja äter det typ varje dag, skulle bli jobbigt att göra eget varje dag för att det ska hålla sig fräscht :)

Ja, jag tycker verkligen inte att det behövs extra socker i :) Okej, den har jag inte smakat. Jo, kanske det, fast varje dag behöver man inte göra nytt, det håller ett tag i kylen, vet inte hur länge, men en vecka borde det ju funka iaf :).

----------

Mellis: En Allévo-dryck med chokladsmak
Nu: En kopp svart, koffeinfritt kaffe

//r

Frukost: Havregrynsgröt med banan, kanel och mjölk
Lite kvarg och yoghurt till mellis
Lunch: Bovete, 1/4 avocado, ett ägg, alfaalfagroddar, kokt zucchini och spenat
Senare åt jag choklad :D det är ju påsk!
Middag: Ska ut på en bar och se liveband och äta! De har visst en utsökt lammgryta med bulgur till, men jag vet inte om min mage uppskattar det (magkatarr). Finns inget mildare alternativ så får jag ta det ändå
Petar högst troligt i mig mer godis, mest choklad, senare också

Äter ni mycket gott under påsk? :laugh:

Dagens
Frukost: Ett st räck och kräftost macka och ett glas juice
Lunch: Samma som frukost
Middag: Håller på att tillaga stillahavsflundra med potatis och scharlottenlök

På lördag ska jag ut och äta :)

Frukost: Mellanfil med musli
Mellanmål: Kvarg med äpple och kanel
Lunch: Blodpudding med lingonsylt
Mellanmål: En provivadryck
Middag: Pasta med korvsås, wokgrönsaker
Kvällsmål: Ett glas mjölk, en glasstrut :p

Frukost1: 1/2 burk kesella, banan, valnötter och kokosflingor
Cykel till jobbet
Frukost 2: Keso mellanmål + äpple

Lunch: Köttfärs + brie/äggomelett

Middag: Grillad kyckling, grönsaker, avokadoröra och sallad med oliver etc!

Nyttig mat men kompenserat med OFANTLIGA mängder påskgodis :p

KL

Frukost: Tonfisk
Lunch: Fiskpinnar och stekt ägg
Middag: Grillad kyckling

Övrigt: Två kinderägg och lösgodis :angel:

Funderar på att fasta en vecka eller två :rofl:

Frukost: 2 skivor Kärnfrisk lågt GI med smör och ost. Kesokvarg (1 portion var) med äppelmos, kanel, lite kruskakli och krossade linfrön. Kaffe med mjölk. :) Aj löv breäkfast :D

Det är gott :D Tycker katten också som fick tag på påsen i natt och satt och slickade på den, undrade vad det var som lät när jag vaknade :rofl: Tog undan den ordentligt så att han omöjligt kan komma åt den. I morse spydde han blått :o

Idag ska jag enbart äta godis och grillad kyckling. :grin:

Din katt är inte ensam ;) Har en perser på 12 år , han är skitsur för att han inte får människomat längre. (Han bajsar diarré efter t.o.m enbart 1 msk numera) Så han går och jamar och nästan skriker och försöker norpa ;) Godis är också kärlek :) Käkade en större mängd igår. Å kan inte träna heller på hela helgen. Jippi :p

Jag kan inte heller träna den här veckan, men det skiter jag i :D
Minimannen vägrar numera att äta torrfoder, han ska ha människomat eller kööööööött :grin:

*KL*
Frukost: Kefir med allbran och linfrön
Mellanmål: Banan
Småätande: kex (dämpar illamående. Och är gott :p)

Nu blir det snart lunch. Blir matlåda med vitlöksköttfärsås och tagliatelle. Till middag blir det... kanske påskmat. Kanske något med crabfish. Ja, vi får väl se.

Aj löv breäkfast :D

+ 1 på den! Frukost är dagens bästa måltid, lätt!

Idag blev det naturell lättyoghurt, flingor och hemmagjort äppelmos här. + en kopp svart kaffe. Standarden just nu känns det som, men nu är flingorna slut, får se vad som blri nästa hang-up:p

//r

Ja, mat överhuvud taget tycker jag om igen :p Förr var det: Det ska gå fort som fan annars kvittar det ;) Inte undra på att ja droppade 20 kg :angel:

Tränat 4 dar denna vecka. Men nu är det långhelg med sonen och gymmet har ingen barnpassning ;) Dagens midda blir korv iaf :) Ärtor och morötter till. Kanske potatismos :p

Senast ändrad:

Mat är gott!:d

Dagens lunch här:
mat002_zpsab1de551.jpg

Hemmagjorda morotsbiffar med massa chili i och så smälte jag hushållsost på dem och så gurka och körsbärstomater, vatten till. :)

//r

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 394
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama