Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

igår då:

Frukost: Ingen
Lunch: Lax med sweetchili creme fraiche och soltorkade tomater, potatis till
Middag: Panerade fläskotletter med mandelpotatis och sås och ärtor
Kvällsmat: en rostad smörgås med ost och jordgubbsmarmelad.

Frukost: Kesokvarg med äppelmos, en GI-skiva med lite smör och grevéost. I Valio Oloyoghurt banansmak och en stor kopp kaffe. Ingen lunch. Innan träning: powerking sugarfree. Efter träning: Gainomax choklad. Middag ska bli Vegopuckar, vad som blir till? Ingen aning :p

KL

Lunch: Naturell lättyoghurt med lakritssmaksättning, hemmagjort äppelmos och så en rostad halv frökuse eller vad brödet heter...

//r

Vegopuckarna var jättegoda :) Stektes i olivolja och hade kokt potatis + morot till. Efterätt blev lite russin och jordgubbar. Kvällsmat blev en proteinshake på pulver med chokladsmak, lite kvarg, mjölk och vatten.

Lät som en god middag. Här blev det Hjordnäras plommonyoghurt (hoppas den är slut snart, 75 kcal/100 gram och visst god är den, men inte sååå god) med "ostbågar" till mellis.

//r

KL

Frukost 07.30: Havregrynsgröt med äpplebitar, kaffe med mjölk. Ett halvt kokt ägg.

Lunch: 12.00: Sallad gjord på sallad (no shit!), tomat, majs, tonfisk, kokt ägg och en klick crème fraiche. Ett glas päronjuice till det.

Mellis: 15.00: Yoghurt med nötter, kaffe med mjölk.

Middag 18.00: Kyckling/paprikagryta med ris och en stor sallad till.

Mellis 21.00: En kopp te, en macka med marmelad.

Frukost: Mellanfil med äpple och musli
Mellanmål: Kvarg med äpple och kanel
Lunch: Ost- och skinkpaj
Mellanmål: Lite kvarg med äpple och kanel som jag sparat sen förmiddagen :p
Middag: Tortellinigratäng, sallad
Efter träning: Ett glas mjölk, några torkade aprikoser

KL

Middag:

Bullar gjorda av palsternacka, ägg och kryddor och så gurka, paprika och lite naturell lättyoghurt till. Gott :)

//r

KL

Frukost: rostad macka med jordgubbssylt, ett glas oboy
Lunch: kokt ägg och senapssill, en ostmacka
Middag: pannkakor med jordgubbssylt och kokosflingor

kl

frulle: två knäcke, juice
kaffe
mellis 1: ett knäcke
mellis 2: ett äpple
middag: rotfrukter i ugn med stekt fläskfilé
kaffe
mellis: äpple
efter gymmet: ett ägg

Japp, sonen på 5 år tyckte den var god med :) Han äter givetvis inte samma måltider som mig, men middan är alltid samma :p Vegopuckarna var en godkänd lösning ;)

=)

--------------------

Frukost: Naturell lättyoghurt med havregryn och citronkräm, en kopp svart kaffe

//r

Dagens middag: Soppa gjord på hummersås, torsk och potatis. Falu rågrut fullkorn med smör och ost till.

KL

Lunch här blev 2 st hemmagjorda morotsbiffar med lite smält hushållsost ovanpå den ena, gott. Gurka, körsbärstomater och naturell lättyoghurt till. En kopp svart kaffe på maten.

Alldeles nyss till mellis blev det naturell lättyoghurt med "ostbågar". =)

//r

Frukost: Havregrynsgröt och en macka med leverpastej
Mellis: Smoothie på mango, banan, mjölk, kvarg och juice
Sen lunch: Samma smoothie + macka med prickig korv, ett päron
Middag: Spaghetti och köttbullar, antagligen kokta morötter också :d

Förutom potatis är nog morötter bland det bästa. :D Speciellt kokta eller ugnsstekta!

kl

Frukost: Havregrynsgröt gjord på fiberhavregryn och dinkelflingor. Serverades med lite russin, kanel (MASSA kanel!) och hallon/blåbär. Ett kokt ägg till det, och en kopp kaffe :)
Lunch: Linssoppa
Mellis: 250 g minikeso

Funderar på att äta ca. 30 g russin och dricka en kopp kaffe nu :) Och sen laga köttfärssås senare ikväll! :love:

Kvällsmat:3/4 Hönökaka i ugn med passerade tomater, oregano och grevéost. Kvarg med canderel cankao, mjölk och vaniljessens. Mumsigt enligt oss :) Nu? Matkoma.

KL

Frukost: Fibergröt och apelsinjuice
Lunch: Indiskt (restaurang)
Middag: Spagetti&köttfärsås
Mellanmål:Grönavindruvor

Frukost: Mellanfil med müsli, en knäckemacka med philadelphia, ett halvt glas juice
Lunch: Tortellinigratäng
Mellanmål: Kvarg med äpple och kanel, och lite senare några torkade aprikoser
Middag: Blodpudding med lingonsylt, en våffla utan tillbehör till efterrätt

Frukost: Falu rågrut fullkorn med smör & ost, 1 Valio Olo banan, 1 portion keso med äppelmos. Kaffe med mjölk. Efter träning: Proteinshake. Dagens midda blir nuggets. Antingen stekta eller så slänger jag in dom i ugnen. Någon form av kolhydratskälla till :p

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 394
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama