Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Jag bara rev morötter fint, pressade ur vattnet, knäckte i ett ägg (räknade ut att 200 gram morot och 50 gram ägg, dvs ett ganska litet ägg, blev bra) och kryddade. Så gojsade jag ihop det, formade dem till biffar och stekte dem :)

//r

Frukost: Macka med räckochkräftost och ett glas apelsinjuice
Lunch: Lite godis
Middag: Blir lasagne

Någon som har förslag till middag åt mig imorgon? Våran utgång blev inställd. Vill äta något jag inte brukar laga (vill egentligen slippa laga egentligen oxå).

KL

Frukost 09.15: Yoghurt med nötter, kaffe med mjölk.

Lunch 14.30: Macka med kyckling, creme fraiche och gurka, två Digestivekex, en flaska vitamindryck.

Mellis 17.00: En cereal bar

Middag 20.00: Kycklingfilé med Jack Daniels-glaze och potatismos på TGI Friday's :love:

Mellis 22.00: En bit sockerkaka, ett HobNobkex och en kopp te med mjölk.

KL

Igår:
Frukost: Naturell lättyoghurt med tre stycken Husman-knäckebröd i, svart kaffe
Lunch: Naturdiet måltidsbar kokos
Mellis: Easy Life måltidsbar Caramel
Fika: En kopp svart kaffe
Middag: Mongolisk buffé på restaurang (bambuskott, vattenkastanjer, haricot verts, sockerärtor, champinjoner, bläckfisk, krabba, kyckling, entrecote, fläskkött, sambal oelek + sås), vatten till
Kvällsmat: Naturell lättyoghurt med tre stycken Husman-knäckebröd

//r

Igår blev det lamm med mozarella och potatis till midda. Coca Cola, öl och captain morgan. Bullar och kaffe. Godis. Idag blir det fanimig inte så mycket. :p

KL

Gårdagen:
Lunch: Räkmacka
Middag: Kesomellis
Övrigt: 100g ostbågar

Idag:
Lunch: Naturdiet choco banana shake

Får se vad jag lyckas klämma i mig resten av dagen :D

kl

Två dagars påskfirande resulterade i två inte fullt så katastrofala matdagar som jag trott :p

Fredag

Frukost: Mellanfil med müsli
Lunch: Pasta med korvsås
Mellanmål 1: Kokt korv med bröd, en liten festis
Mellanmål 2: Två smörgåsar med smör
Middag: Ägg, sill, potatis och créme fraiche-röra till förrätt, lax och broccoli med potatis till huvudrätt, en minimal bit prinsesstårta till efterrätt. Mycket påskmust.

Lördag

Frukost: En smörgås med smör och ost, naturell lättyoghurt, ett glas mjölk
Mellanmål/lunch: Ett kokt ägg med kaviar, fruktyoghurt
Middag: Ägg, räkor, lax, sill och potatis till förrätt, lamm och potatisgratäng till huvudrätt och några chokladägg till efterrätt.
Till kvällen: En liten bit tårta (som jag ångrar, den var inte ett dugg god :p)

KL

Idag:

Frukost: Naturell lättyoghurt med hemmagjort äppelmos, kaffe
Lunch: Rökt lamm, äppelmos, stekta champinjoner, en husman-knäckemacka utan pålägg
Efterrätt: Äppelmos med mjölk
Fika: Kaffe
Mellis: Tre äpplen och sen kaffe

Mycket kaffe idag, usch har världens segdag av någon anledning.. usch...

//r

+ fått i mig några kex med blåmögelost, en minibabybell, en budapestbakelse och några godisar :D

Frukost var en burk keso med äppelmos och kruskakli, kaffe. Midda var en standardburgare på 90 gram ifrån Korvmojjen. Sen käkade jag upp resten av godiset :p

KL

Gårdagens middag: Hemmagjorda vitkålsbiffar med ingefära i och så smält gorgonzolaost ovanpå, gurka till :d
Efterrätt: Hemmagjord äppelkräm med lättfil

Idag:
Frukost: Lättfil och ett mack-hörn med Bregott :d

//r

Hittade en annan risgrynsgröt (färdig) på Maxi. Den var "utan tillsatt socker". Tänkte att jag skulle pröva den. Njaee, konsistensen är knas och smaken? Well, kunde vart bättre. Någon som har testat? Från Lecora är den. Det blev en sån skål till frukost och kesokvarg :p Vadå samma frukost? Inte alls...

Den har jag smakat och gillade den inte så värst, tyckte den smakade skumt.
Det ska vara Coop X-tras (stavn?) risgrynsgröt! Mums! :d

Idag:

Frukost: Naturell lättyoghurt med kakao
Lunch: Naturell lättyoghurt med kakao och så skaldjurs-paté

//r

När jag kom hem blev det bananpannkaka på 2 ägg och 1 banan. Hasselnötskräm och latte macchiato :p. Ikväll blir det en "äppelpudding" gjort på grahamsgryn, mjölk, äppple och ägg.

Idag har jag ätit: två knäckemackor med keso, en banan, minestronesoppa + knäckemacka med keso, ett päron och nu broccolisoppa.

Mycket soppa. Men gott :D Broccolisoppa har nästan blivit min favoriträtt, känns lite knäppt :p

Ja.. ja, precis. Det är skoj att testa nya produkter tycker jag, sen är vissa godare än andra.

-------------

Mellis: Naturdiet måltidsbar kokos

//r

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 394
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama