Vad har ni för träns/kandar?

Sv: Vad har ni för träns/kandar?

Hoppar in här jag med nu..Har ju fyndat på tyska ebay ÅTER IGEN :) Köpte ett DÖBERT kandar som är nästintill nytt använt 2 ggr passade inte hennes häst. Betalade HELA 740 :- för det :D
Inte klokt alltså..I´m happy ! Det kandaret kostar 4000:- här hemma..Sist köpte jag en prestige Leonardo D nästan ny för 10 000:-
Kan bara tipsa att leta där !!

Mitt mest "dressyriga" träns:rofl: rider mest hoppning annars så..:p

bild14.jpg
Med rundflättat panband:love:

med nått fult gammal panband
DSCN3746.jpg

Här är mina:

Döbert Kandar:
IMG_0361.jpg

Döbert träns: ( ignorera tyglarna o martingalen, vi skulle ut i skogen o galoppera.. )
IMG_6678.jpg

Globus Träns:
IMG_0135.jpg

Stübben Träns:
IMG_0032.jpg

German Line Kandar:
IMG_6655.jpg

Inte nog med att han tuggar på allt läder han kommer åt, han har börjat äta metall också, extra gott är det när man får in både läder och metall i munnen.....:mad:
IMG_6664.jpg

Senast ändrad:

så gör min också :o får vakta honom så han inte biter tag i stången, tyglarna, grimskaftet etc.

tänkte köpa en skumrem! om jag kan hitta en nånstans.

Mmm. o när man håller på o tränsa så lyckas han alltid äta på käkremmen, nosremmen, osv, han håller på att göra mig galen. Ska en skumrem göra så de inte kan bita i stängerna? Vad hjälper den mer mot? Funktion?

Skumremmen kan hindra hästen från att få tag i stångens skänklar. Men håller även stången på plats så den inte kan tippa framåt.

Passar färgen bra på damen? Eller borde hon ha svart? Ser det konstigt ut att sidostyckena på nosgrimman hamnar så långt ner?

KL

Här är mitt kandar, vet ej vad det är för märke. Pannbandet är köpt till. Vad tycks?
77286_1185461755.jpg

Har ett till kandar också, men hittar ej bild på det. Brunt med vit fodring på nosgrimma och pannband. Fast nosgrimman ska sys om så jag använder det ej för tillfället. Var ett träns från början, men omgjort till kandar.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 661
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar