Vad har ni för träns/kandar?

Sv: Vad har ni för träns/kandar?

Nu har jag äntligen två kompletta dressyrträns. Det ena behöver ändras lite med nya tyglar också ska jag korta pannbandet..

JNJOQOOQCQJMJ0.jpg

Hansbo träns.

För guds skull, korta INTE in det pannbandet, sälj då hellre tränset till mig!! :love: :love:

Fan jag har redan börjat sprätta och tror jag har förstört det! Måste försöka återställa det snarast. vafan skulle jag på det o göra :cry:Så långt var det ju inte.

Så ja, du kan få tränset utan pannband (eller ja, med ett söndrigt pannband):D:angel:

Nejdå, du gör rätt i som kortar det! :D

Det ser ju ut som att han har en keps på sig! :D

Hängandes pannband kan vara fint på vanliga men rundsydda skall absolut vara icke-hängande (enligt mitt tycke då)

Bildbevis :love:

Charly2.jpg

Okej, det där var riktigt snyggt :d :love: Men hästen gör också sin del :angel:
Vad e det för ett märke på kandaret? :d

Du jag vet faktiskt inte. Ser nästan ut att vara ett ihop-plock. Ganaschremmen ser nämligen platt ut men nosgrimma och pannband rundsydda. Men jag skulle gissa på att nosgrimma är Passier.

Aa, om pannbandet nu överlever så måste jag korta det, efter som jag redan börjat :rofl: Men det ska nog bli bra. Tänkte byta plats på sidostycke och nosgrimma när jag ändå är igång.

Tänkte byta plats på sidostycke och nosgrimma när jag ändå är igång.

Jag väntar otåligt på att mitt träns ska komma *frustrerad* :D
Hoppas att det kommer imorgon.

Men jag tänker göra precis samma sak, dvs byta plats. Det är snyggare när de ligger jämsides.

Blir det problem med pannbandet får du väl lämna in det också. Slutsumman för hela kalaset kan ju ändå inte bli så värst farlig med tanke på hur otroligt billigt du fick tränset!

Nej, det är därför jag känner jag kan lägga lite pengar på det.
Men du måste pajja pannbandet för att kunna byta plats på sidostyckena så du vet.. de går inte dra igenom annars.

Usch då. Det lät ju lite jobbigt. Hmm... får se om jag ger mig på det. Jag är inte direkt händig med sådant där :D Blir gärna katastrof...

Vanliga tränset (inget märke)

Kandaret (här som träns)

Tävlingstränset (Kieffer)
nyatrnset.jpg

Fast just nu har jag tagit kandarets vitfodrade nosgrimma och satt det på det vanlige tränset och till kandaret har jag köpt ett bred helsvart nosgrimma ;)

Kommer en lite finare bild på Fridas German Line-kandar som fått sig en del makeover :D, på de förra bilderna såg hon så sur ut :p
10-12aug019.jpg

Köpte ett jättebilligt rundsytt träns i Falsterbo med bred nosgrimma i sommras för 99 SEK. Byte sen ut pannbandet. Fungerar utmärkt som vardagsträns.
IMG_5961.jpg

Sen har jag ett brunt Döbert som jag gillar väldigt mkt. Skulle gärna köpa ett kandar av samma slag men det kostar lite väl mkt.
KenzoCeasar1.jpg

Sen har jag något billigt kandar, kommer ej i håg märket som jag också bytt pannbandet på. Köpte ett nytt brunt German Line men det är för litet.
Kenzo5.jpg

Inte så jättebra bilder för att visa tränsen men men .....

Vad fint döbert tränset var. Och fint ridtäcke, har ett precis likadant. :D

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 661
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar