Vad har ni för träns/kandar?

Sv: Vad har ni för träns/kandar?

Haha, jo jag brukar tycka det också, spec på vintern då han blir så lurvig o får ponnyöron! :)
men han är ett halvblod ef bratin-marocco.

haha det gör min gammling också, säker på att han har ponnygenar. :D

Ååå dina döbert träns/kandar var ju inte lite snygga heller.
Har handlat upp min sommarjobbslön nu.
Men pollan ska få ett dörbertträns, någongång. :angel:

Här är bild på Hubertus Classic rundsydda tränset som jag köpte i Falsterbo! :bump:
Juli340.jpg

Tack!

Vad fint tränset var som du köpte i falsterbo! brukar inte gilla rundsydda pannband men det passade som in så bra på det där tränset!

Ja det har nog min med, så mycket bus som han hittar på så är han säkert en förvuxen ponny ;) en räv bakom varje öra som min mor brukar säga :P
han är också en gamling, 24 år. Fast det märks inte..han är wild and crazy! :bump:

haha vad kul, är han fortfarande fräsch? :)
min är pensionär nu, han är 26 år, så han bara äter och leker... :p

Tack! =D Är verkligen jättenöjd med det! Dock lyckades Vickan självklart nita nosgrimman i taket direkt efter tat jag satt på henne tränset :angel: Grrr..:mad: Som tur e blev det ett knappt synbart märke... Hon kommer inte få det på sig igen förrens hon är gammal o mogen nog att inte hoppa för osynliga spöken :devil: :rofl:
Hon är extremt mkt unghäst i beteendet nu :p, i ena stunden kastar hon iväg huvudet för att jag råkar röra på grimskaftet, och i nästa stund går hon rakt på en och Hoppsan, var du där?... :angel:

haha vad kul, är han fortfarande fräsch? :)
min är pensionär nu, han är 26 år, så han bara äter och leker... :p
Ja det är jätteroligt! Han ha dock stått från ca oktober-maj då jag flyttade och ej hade jobb så det fanns ingen möjlighet att ta upp honom. Men nu är han riden ca 3-4ggr/vecka sen mitten på maj! Än så länge bara skogsridning och klättring, men drömmen är väl att han ska orka gå nått kortare pass i veckan på bana, bara för att det är så kul och för lösgöringens skull. Går ju att göra i skogen också, men det blir ju som mer "koncentrerat" om man kan hålla till på bana.
Det var så kul när jag flyttade in i stallet, ingen kunde gissa hur gammal han är!
När han var 22 var vi med i "toppsatsningen" i dressyr på vår klubb, dock så tävlade vi inte utan jag hade en annan häst som jag tävlade. När han var 21 gjorde han comeback på tävlingsbanan efter att ha varit därifrån i kanske 2 år, men sen sa han ifrån. Kort därefter sa han också ifrån att träna i toppsatsningen så då slutade vi med det och blev skogsmullar..och sen flyttade jag!

Jag får väl bidra med en bild på mitt nya träns som jag fick panikköpa då "Burre" fick för sig att rymma o trampa sönder förra tränset när jag skulle tränsa honom, hade grimman runt halsen på honom men han backade tills kedjorna släppte o så stack han:devil: Min mammas häst fick en ny idol den dagen:rofl: ...Nymer har jag dörrarna stängda när jag gör iordning honom:rofl:
Bild på tränset som är ett Cheval: http://www.pixbox.se/pic_show_id12893168.html

Tränset har SUPERMJUKT pannband, nackstycke och nosgrimma! Älskar det:love:! Nosgrimman är ganska bred men ser jättesmalt ut på bilden:mad:

Ett Knight träns Ett Hubertus, samt två av okänt märke.. ett mörkt brunt och ett svart med pullarnosgrimma som jag använder vid uteritt/hoppning.
Knight:

PICT0306.jpg

Hubertus:

Senast ändrad:

Hubertus: (syns kanske dåligt...)

Trns.jpg

Har skaffat ett annat pannband, men kommer inte ihåg märke på pannbandet..

Jag har tänkt köpa ett Kieffer katharina..

http://www.animoruitersport.nl/webshop/images/kieffer katharina-gross.jpg

Just nu har jag något träns med okänt märke:p
Och så köpte jag ett pullarträns för inte så länge sedan..kommer inte ihåg märket:o

http://s127.photobucket.com/albums/p124/__loolloo__/?action=view&current=24jul002.jpg

alla är svarta:)
Pullartränset har jättefin läderkvalite så det är jag nöjd med.
Kieffer tränset tror jag att jag kommer bli nöjd med för det verkar också ha en hiskla bra kvalite på lädret..

Senast ändrad av en moderator:

Nu har jag äntligen två kompletta dressyrträns. Det ena behöver ändras lite med nya tyglar också ska jag korta pannbandet..

JNJOQOOQCQJMJ0.jpg

Hansbo träns.

JNJPDPRMIPIRK8.jpg

JNJPDPROHNGPN0.jpg

Lyckås träns med bytt pannband.

Nu längtar jag efter när det är kandar dax :d

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 661
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar