Vad har ni för träns/kandar?

Sv: Vad har ni för träns/kandar?

ojoj, jag som var säker på att din häst var ett litet kallblod..... :D

jättelik min gammla grannes hingst!

ojoj, jag som var säker på att din häst var ett litet kallblod..... :D

jättelik min gammla grannes hingst!

Åhååå :banana: Jag visste väl att jag var en hingstägare ;)

Han är rätt grov faktiskt, mycket cob i honom. Speciellt i halsen, bogen och mestadelen av kroppen. Sen är han arab i ögonen, näsborrarna men främst i huvudet :rofl:

Han är faktiskt väldigt lik min. Tror att han är en ren Welsh cob men vi vet inte säkert. Vad tror ni???

11687190.jpg
[/url][/IMG]

Ingen bra bild men man ser lite av hur söt han är:love:

10780068.jpg
[/url][/IMG]

Med tanke på att han har rätt lång och kraftig hals, är muskulös i kroppen, har mycket hovskägg, mycket hårväxt i man och svans och är så pass ponnylik i huvudet tror jag mycket väl att han kan vara en welsh cob. Det som konfunderar mig lite är hans lite konvexa nosrygg och lite grova nos-och mulparti, men bilderna kan ju vara missanvisade också ;)
Är han utan papper eller? Kanske de är släkt ;) Likförbannat otroligt söt är din lilla skrutt i alla fall :love:

Det tränset du hade i mitten på bilderna med mässingspännen såg jätte fint ut! Vad var det för något? Har du inga fler bilder på det?

Jag gillar mitt, däremot vet jag inte vad dt är för märke ^^

Träns:
Ett svart Stübben Diana som "grund", byter ut nosgrimma o pannband (som annars har ljusbrunt foder). Ska köpa tyglar med inåtvända spännen till samt pannband - sedan är tävlingtränset klart! :D
Kostade 800 kr (köpte begagnat)

Kandar:
När jag väl är där så kommer det bli ett German Line kandar :d fast jag kommer nog köpa det redan i slutet på sommaren, då jag fått lön :p annars så kan man ju köra med en stigbettsrem (som jag också kommer inhandla..)
Kostar ca 700 kr.

Senast ändrad av en moderator:

*knapp*

Liiite OT, men jag är himla sugen på ett OS kandar, hur mycket kostar dom??

l111.jpg

Ett stübben diana köpt på börjes för 900:- tror jag. Lite smal nosgrimma tyvärr. sen är pannbandet utbytt till ett från hööks

har ingen aning :p köpte det begagnat för typ 40 spänn! :d har dock lite skönhetsfel, men det syns inte så mkt..

Only heter det, finns bara hos my one. Kostade typ 800-900kr, ska visst vara gjord på samma fabrik som jaguars träns och det är väldigt fint läder.

Pannbandet hör inte till..

Har inga bilder men jag har ett helt gäng.
Svart Stübben Elektra-kandar
Svart Jacson-träns m. remontnosgrimma från Hansbo
Svart Hubertus-träns som fått bli kandar m. nosgrimma från Jacson
Brunt Chétàk-träns m. pullarnosgrimma
Brunt Riders Companyträns m. remontnosgrimma från... nånting.
Brunt Otto Schumacherträns m. engelsk nosgrimma :love: :love: :love: :D Ska köpa ett pannband i strl full med bärnstensfärgade stenar nu till Wille bara :)

Jag har ett Hööks träns som typ..5 år gammal men superbra.
Sen nyligen ett pullarträns från hansbo som heter "fancy"

Det blir nog jättesnyggt! :d

Här är en bild på mitt kandar, Hubertus Classic rundsytt, men special edition extra bred nosgrimma. ;)

Bild012-1.jpg
'

kl

Jag har ett Stübben-kandar, kostade ca 3000:-. Bytte ut pannbandet till ett Sabre.
Klickbara bilder:
.
Någon gång i framtiden när jag har lite pengar över o min unghäst går minst StG:angel: ska jag införskaffa ett rundsytt OS eller Döbert.
En kompis till mig köpte ett Passier för 10000:-. SÅ mkt pengar skulle jag nog knappast lägga ner...

dte var nog en dyr affär hon köpte ifrån då men.... rundsydda kandaret är det dyraste dom har.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 666
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar