Vad har ni för träns/kandar?

Sv: Vad har ni för träns/kandar?

Håller också med om att hon passade bättre i detta träns. Det är bara att pilla ihop så alla spännen matchar nu, Victovie. ;)

Hahah, okej, om ni är tillräckligt envisa så kanske jag gör ett försök att hitta matchande bridongrem och tyglar i Falsterbo :angel:

hur är german line i lädret? ditt såg väldigt mjukt och fint ut. är det så redan från början?

Ja, det är det :d ! Mitt första kandar (bruna) var rätt törstigt när det kom, men med ett lite oljebad så var det inga problem längre. Det nya svarta var inte törstigt när det kom. Har inte hitta ngt kandar i klass med detta vad gäller pris, mjukhet och bredd i nosgrimman. Och hakspännena är ett stort plus :D

Svart Globus med annat pannband

Svart Hansbo, rundsytt med ytbehandlat läder

Remontträns av okänt märke med OS pannband

Stübben Elektra kandar

Hubertus svart Aschenträns + en Hubertus remont.

Samtliga har silverspännen

Jag har ett brunt OS-träns med annat pannband som jag inte vet märket på samt ett brunt OS-kandar med OS swarowski-pannband, genomskinliga stenar med guldinfästning.
Båda har vitt vid nosgrimman (iofs inte så vitt längre, mer naturvitt eller nåt) silverspännen och sprengers silverfärgade bett.
Tränset:
Nalletrns.jpg
Kandaret:
Nalleshuvud.jpg

Det har jag använt till mina två hästar som haft samma storlek, har varit jättefint på både fuxen och svarta.

Min nya häst har minimalt och väldigt nätt huvud och måååste :angel: få ett eget OS-kandar.
Han är skimmel med ganska vitt huvud. Han ska hursomhelst få ett brunt kandar med likadant pannband som fuxens fast V-format, silverspännen och bett.
Vet inte om jag ska ha vitt på nosgrimman eller inte, tror att jag ska det.

Kanonsnyggt båda två!! Tycker dock inte att du ska ha vitt på nosgrimman till din skimmel-blir mycket snyggare utan!

Tränset:
11159856.jpg
[/url][/IMG]

Hubertus classic rundsytt...

Kandaret:
11486872.jpg
[/url][/IMG]

Jacson... inte jätte snyggt.. vill ha ett nytt. Någon som har något bra förslag?? Snygg pose han har va?:D

Poppa upp kandaret med ett fint pannband! Tyckte att det var ganska snyggt annars, även om vitfodrat är lite blassé... Ditt träns är supersnyggt!

ett mörkbrunt sabre kandar? på tok för litet för min pålle:angel:

tycker mest att det är för mycket på sidorna. han har så litet huvud så det blir bara en massa läder... och jag håller med om att vitfodrat inte är någon höjdare. vill nog ha ett helt svart. har svart sadel. Vad är annars "inne" på kandarsidan??

Jag har Stübben, ni som vet förstår varför..
Bobby har jag beställt ett nytt träns till. Ett helt svart, rundsytt. 33mm tjock nosgrimma. Så den är ganska bred, mycket tjockare än på bilden.
stuBridle4000.jpg

Kandar har jag också beställt nytt. Samma där Stübben. Hel svart. Bred nosgrimma. Rundsytt.
20920_kandare_rundgenaeht_280.jpg

Fixade några bilder

Svart Globus med annat pannband
11506153.jpg

Svart Hansbo, rundsytt med ytbehandlat läder
11506154.jpg

Remontträns av okänt märke med OS pannband (på bilden med det ursprungliga pannbandet)
11523815.jpg

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 661
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar