Vad har ni för träns/kandar?

Sv: Vad har ni för träns/kandar?

Jag har ett Stübben kandar med xtra vid nosgrimma. Det är mörkbrunt med brunt foder. På bilden har jag stübben pannbandet, men har nu bytt till ett Cliff Barnsby "bling-bling" pannband, med små lite diskretare "kristaller".

pict2389_1169146890.jpg

Mitt träns är ett Jacson, brunt med vitfodrad nosgrimma. Pannbandet är från BR. Har inte så bra bild, men på den här ser man lite av det iaf
pict4533_1163604972.jpg

Är jättenöjd med både Kandaret och tränset, visst är det inte kanon läder i Jacson tränset, men det duger absolut till att rida ibland med. Stübben kandaret har jättemjukt och fint läder. Funderar på att köpa ett rundsytt kandar att bara ha på tävling med brun/vit fodring eller någon brun färg som går mer mot rött, vad tror ni?

Det skulle nog bli snyggt, din häst har exakt samma färg som min och han är fin i brunt med lite rödton. :)

Måste bara fråga; vad är det för märke på Forsythias pannband? Såg det på Scandinavium, men köpte det inte då (eftersom jag råkade bränna en hel del pengar på annat först... :angel: ) och nu kommer jag inte ihåg varken märke eller var jag såg det någonstans...

Måste bara fråga; vad är det för märke på Forsythias pannband? Såg det på Scandinavium, men köpte det inte då (eftersom jag råkade bränna en hel del pengar på annat först... :angel: ) och nu kommer jag inte ihåg varken märke eller var jag såg det någonstans...

Otto Schumacher...

Förlåt Victovie...:bow:

Otto Schumacher...

Förlåt Victovie...:bow:

Tackar så mycket! :) Får snart hem en söt liten mörkt, mörkt brun 2-årig ponnydam utan tecken som kommer att bli sötare än socker i ett sådant pannband... :D

Tror det också. Har blivit "återfallsponnyryttare" (dvs. föll för åldersstrecket och red bara hbl i flera år, men har nu mer än halva stallet fullt med ponnyer igen) och tycker det är jätteroligt att gulla till dem så mycket jag orkar! :D När jag var yngre och själv var ponnyryttare var jag praktiskt taget allergisk mot såna grejer och ville ha allting väldigt klassiskt. När det gäller hbl:en är jag nog fortfarande ganska traditionell i allmänhet, men frossar i pastellfärger, glitter och glamour när det gäller ponnyerna (och nu har man ju en egen lön och råd att köpa det mesta man vill ha också). Till vissas fasa... :cool:

Ponnyer är så härliga, kommer aldrig kunna släppa dom som det är nu :D .
Jag är rätt varierande med det angående klassiskt eller krimskrams beroende på häst. På Forsythia ville jag verkligen ha nått som syntes pga hennes få tecken, medans Victovie (nätt D-ponnyvalack) som har smal bläs o en halvstrumpa kommer jag aldrig skaffa nått liknande till - han har för mkt egen utstrålning så ett sånt pannband skulle bara störa :D . April Charm (stort svart D-ponnysto) hade oxå mkt utstrålning och fick ett pannband som på håll mest såg att ha en vit profil, men med små svaga kristaller i.
Kan starta värsta företaget för rådgivning om utsmyckning av häst :angel: :D , det hade vatt kul!

Kieffer, vet inte vad modellen heter:

7737133.jpg

Rundsytt ihop plockat:

7653375.jpg

Uppdaterar med 2 "nya" träns i stallet :D!
Det första är ett som tillhör min kusin, men legat många år i vårt förråd då hon inte haft någon ponny att ha det till. Så vi har nu lånat det då vi var i behov av att eggbett och tränset satt så fint på Victor :D. Stör mig bara på att achenfästet är löstagbart... Sen tyglarna är en annan historia :angel:
Aktivitetsdagnr-1.jpg

Detta är Fridas nya 2:a-hands kandar. Ridsportaffären som vi brukar handla i hade denna nosgrimman på rea för 59kr, så jag slog till, riktigt nöjd faktiskt :banana: . Nyansskillnaderna är inget man lägger märke till irl utan syns så gott som bara på bilderna :P . Sen ska jag sno bridongrem från ett Jacsonkandar vi har i förrådet (dock mörkbrunt o silverspännen :angel: ) och så ta tyglar ifrån antingen Jacsonen eller det gamla kandar med hakspännen...
Dock måste jag införskaffa något riktigt bra att stoppa under nackstycket eftersom hon inte gillar de smala remmarna mot nacken, utan går bäst med dom ovanpå nackstycket ;).
sommar079.jpg

sommar082.jpg

Vad tycks?

Mina hästar i egentligen behov av nya lite dressyrigare träns-men just nu har dom;

Sune:
*Ett brunt Dyón, av klassiskt snitt. Vill ha en lite bredare nosgrimma men inte för bred för då försvinner Sunes lilla huvud...
*Ett svart CH från Hööks med det flätade pannbandet kvar men har bytt till en vanlig slät nosgrimma. Stor nackdel att det inte är hakar eftersom han har så litet huvud.

Tetris:
*Svart hopplock med klassiskt mässingpannband och hakar i bettet. Alldeles för smal nosgrimma!
*Svart märkeslöst som jag inte alls gillar, med remontgrimma och CliffsBarnsbypannband med silverdetalj.

Tänkte köpa HdR's fina dressyrträns till henne, om jag inte vinner på triss-då blir det ett OS med svarowskipannband!

• Har ett CH pullarträns. Jättenöjd med det.
• Ett dressyrträns från Börjes har bytt ut pannbandet mot ett från Hansbo. Dock ngt smal nosgrimma.

Har beställt ett Classic dressyrträns med bred nosgrimma.

Ska fixa bilder.

Tack, tycker också det är mums :d , dock är jag nog inte beredd att byta det mot det andra o ha som 1:a-hands, bla pga flertalet nyansskillnader, mässing + silver, remmarna under nackstycket och så är det ju inte hakspännen :p.

Nackstycket och pannbandet är hennes gamla träns, ett Chetak :) . Hade velat köpa ett kandar med denna färgkombination först, hittade ett i Falsterbo :love: , men det kostade 5'000 :(. Det enda jag har hittat med den färgkombinationen, även i tränsväg!
Så himla glad att detta var till salu! :D Skulle gissa att dte också är chetak då allt liknar varandra, spännen m.m. (hennes gamla träns är mkt smort, därav nyansskillnaden).

Senast ändrad:

Kan varmt rekomendera Schumacher :) Om man sköter om det och är rädd om det så håller det i många herrans år. Har ett själv, ett München, träns. Är jättenöjd med det, har haft det ca 1 år nu och det går knappt att skilja från ett nytt :rofl:

Jag har:

Har nu införskaffat detta på hööks, tänkte ha till dressyrtävling. Det är brunt men ser mörkare ut på bilden. Pannbandet är ett OS.
Har inte hunnit använda än.
trans1.jpg

det där tränset har ja också köpt. för 299 kr så tycker ja att ja fick ett bra träns faktist och de passar min färg på sadeln så bra dessutom! vet bara inte hur ja ska hitta ett pannband till det..
Bild033-1.jpg

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 661
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 633
Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar