Sv: Vad har jag för rättigheter?
På landet är man van vid att det luktar skit ibland. Fast det är uppenbarligen ett problem i dagens samhälle att folk som flyttar ut på landet har någon romantisk syn på att allt ska vara rent och snyggt där och sen tvingar sina nya grannar att upphöra med lantbruk eftersom det luktar illa. Var väl något fall utanför Luleå nyss har jag för mig.
Fast om problemet är så stort som du beskriver det så kan man ju tycka att du och sambon skulle tycka att det var väl investerad tid ifall ni nu skulle behöva lägga 40 timmar av ert liv på att få katten att inte trivas på sin tomt.
De gör inte hela vårt liv vidrigt men de begränsar vår tillvaro en hel del. Vi har ju också flyttat ut från stan för att kunna njuta av naturen och kunna släppa ut lillgrabben själv, nu kan vi inte det. Inte heller öppna fönster och altandörr på sommaren eftersom de kommer in då.
På landet är man van vid att det luktar skit ibland. Fast det är uppenbarligen ett problem i dagens samhälle att folk som flyttar ut på landet har någon romantisk syn på att allt ska vara rent och snyggt där och sen tvingar sina nya grannar att upphöra med lantbruk eftersom det luktar illa. Var väl något fall utanför Luleå nyss har jag för mig.
Varken jag eller sambon har vare sig tid eller lust eller ork att hålla på och jaga och hålla efter grannens katter, och oavsett hur lagen ser ut (är inte ens säker på att denna lag ni viftar med verkligen är en lag eller bara en tolkning av flera som gjorts), så är det fullkomligt orimligt att vissas rättigheter att ha katt - att ha utekatt - som skiter och pissar och förstör andras saker - går före övriga människors behov att få leva ett normalt liv. (sitta och lurpassa i timmar ingår inte i min normala livföring, har vare sig tid eller lust för sånt).
Fast om problemet är så stort som du beskriver det så kan man ju tycka att du och sambon skulle tycka att det var väl investerad tid ifall ni nu skulle behöva lägga 40 timmar av ert liv på att få katten att inte trivas på sin tomt.