Sv: Vad har jag för rättigheter?
En del tar verkligen sitt ansvar men gud ska veta att det kryllar av efterblivna djurägare. Hundägare kan också vara ett jäkla klientel.
Bodde granne med ett par som hade tre hundar.
Rottisen skällde så fort de inte var hemma dvs även när de jobbade natt.
Den tröttnade inte utan höll ihärdigt på till ägarna kom hem.
Jag var så arg att jag höll på att självantända.
Märkligt nog var vidrig hund inte skäl nog att vräka - vilket jag anser är högst anmärkningsvärt.
Hur som, jag talade med paret och meddelade att de fick lösa problemet.
Fick till svar att de provat ALLT och nu gett upp.
Jag meddelade att det inte dög och fick då motfrågan hur jag skulle ha löst problemet.
Mitt svar:
1. Flytta
2. Skaffa dagmatte
3. Ge bort hunden
4. Avliva hunden
Ägarna tyckte samtliga alternativ var horribla, idioter.
Ibland tycker jag vår husdjurskultur tar större hänsyn till djurägare än de utan djur, är inte det galet?
Jag pratar om katter som skiter i trädgårdar, pinkar ner och stör omgivningen.
Våra hundar ska vara tysta. De ska INTE skälla på vad som nu kan tänkas röra sig i omgivningen. Har grannarna problem så är vi de första att hörsamma deras anmärkning. Och jag är heller inte blyg för att säga ifrån till de hundägande grannarna när deras hund skäller bittida och sent. Det stavas HÄNSYN.
Förbud mot utekatter i tätbebyggt område tycker jag är högst aktuellt. Särskilt aktuellt efter att se vad du skriver.
Utekatter på landet och/eller där de inte stör någon är väl inte vad diskussionen gäller? Om mina djur stör någon får jag ju se till rimligheten i klagomålet och sedan handla utifrån det.
En del tar verkligen sitt ansvar men gud ska veta att det kryllar av efterblivna djurägare. Hundägare kan också vara ett jäkla klientel.
Bodde granne med ett par som hade tre hundar.
Rottisen skällde så fort de inte var hemma dvs även när de jobbade natt.
Den tröttnade inte utan höll ihärdigt på till ägarna kom hem.
Jag var så arg att jag höll på att självantända.
Märkligt nog var vidrig hund inte skäl nog att vräka - vilket jag anser är högst anmärkningsvärt.
Hur som, jag talade med paret och meddelade att de fick lösa problemet.
Fick till svar att de provat ALLT och nu gett upp.
Jag meddelade att det inte dög och fick då motfrågan hur jag skulle ha löst problemet.
Mitt svar:
1. Flytta
2. Skaffa dagmatte
3. Ge bort hunden
4. Avliva hunden
Ägarna tyckte samtliga alternativ var horribla, idioter.
Ibland tycker jag vår husdjurskultur tar större hänsyn till djurägare än de utan djur, är inte det galet?