Sv: Vad har jag för rättigheter?
*KL*
Jag förstår inte hur vissa kan sitta och tycka att det är 'grannens' ansvar att se till att ens trädgårdsdynor inte blir kissade på av fraämmande katter
Jag har alltid haft katter och dom har betytt extremt mycket, en i familjen sas.
Jag skulle aldrig släppa ut dom utan uppsikt där dom kan bli trakaserade av folk, överkörda av bilar mm mm.
Bodde ute på landet, långt i från väg och den enda grannen var mina föräldrar som inte störs alls av katterna på tomten. Flyttade senare till annan ort, visserligen på landet till, men med grannar, grannar som har hundar och bilvägar ett antal 100 meter bort.
Min bästa rått och fågeljägare, som strövade långt och var ute mer än inne placerade jag om, mamma behöll honom, för hans skull. Jag sörjde, men han hade inte passat som innekatt och jag ville inte riskera att han blir överkörd eller jagad av hundar eller liknande.
Mina två andra raskatter gick aldrig långt i från huset så dom följde med, för dom lämnar aldrig tomten, därmed stör ingen.
Ni som släpper era katter vind för våg, om ni inte bryr er om era grannar, bryr ni er inte om era katters liv och hälsa?