Vad har hunden för halsband?!

Sv: Vad har hunden för halsband?!

*KL*

Kan det inte vara så enkelt att hanen är en import då? Att den är fotad i sitt egna hemland? Eller att den på något vis befinner sig där stackel faktiskt är lagligt?

Sen har jag för mig att stackel inte är olagligt men inte enligt SKK's policy. Men det kanske har ändrats?

Stackel är olagligt enligt svensk djurskyddslag och det var väl iaf 2 år sedan det ändrades.

Visst kan det vara en bild på en hane som är en "utlänning". Men då har heller inte vederbörande någon anledning att oroa sig för att åka dit på något (vilket hon säkert inte gör ändå).

Finns annonsen kvar?
Jag har alldeles för mig att det var tiken som var den ljusa och att det var hon som hade stacklet:crazy:

Stacklet satt på den mer rödbruna vilken va tiken, hanen va den ljusa vad jag vill minnas det som:)

Finns annonsen kvar?
Jag har alldeles för mig att det var tiken som var den ljusa och att det var hon som hade stacklet:crazy:

Jag har men det var tvärtom, mamman som var den mörke och hon hade stackel på sig. Så nej, det är inga inlånade hanar från utlandet det handlar om.

Jag hoppas nu att ägarna har fått en tankeläsare trots de bör veta att det inte är tillåtet, kanske va bilden gammal men ändå varför använda ett sånt skarpt halsband:crazy:?

Rätt men fel från min sida där!" Kommer ju ihåg nu att hanen hade ljus nos!
Lustigt dock att dom är en annan ras i den annonsen:crazy:

Fick också för mig att tiken hade stacklet, och det stämde ju.

Roligt att på den nya annonsen är det inte amstaffs längre, utan pitbulls.
Good avelsjobb där!:p

Ja, det såg jag med nu. Då får jag väl rätta mig och säga; Dumma dom :D

Föräldrarna var ju kända i Trelleborg....är det inte i Trelleborg som en massa människor har blivit biten av PB på sistone...kanske är föräldrarna man skriver om;)

Rätt men fel från min sida där!" Kommer ju ihåg nu att hanen hade ljus nos!
Lustigt dock att dom är en annan ras i den annonsen:crazy:
Inte lustigt, på Blocket får man inte annonsera ut Pitbulls, så då skriver man Amstaff istället.

Om nu hundarna mot förmodan skulle vara renrasiga APBTs så kan man ju undra över varför det inte står i vilken organisation de är stambokförda?

Javisst ja, renrasiga behöver inte annonseras ut de har köpare ändå.

Föräldrarna var ju kända i Trelleborg....är det inte i Trelleborg som en massa människor har blivit biten av PB på sistone...kanske är föräldrarna man skriver om;)

Ja och i den "nya" annonsen är de kända i Malmö... Man undrar ju :confused:

Nej det har inte varit fler hundbett här nere än någon annanstans. Har inte stått något i lokala tidningar och jag har inte hört något från mina bekantskaper hos lokala polisen heller.

Men sedan händer det ju saker som inte märks

Nej det har inte varit fler hundbett här nere än någon annanstans. Har inte stått något i lokala tidningar och jag har inte hört något från mina bekantskaper hos lokala polisen heller.

Men sedan händer det ju saker som inte märks

ramlade bla över dessa artiklar:crazy::
http://sydsvenskan.se/omkretsen/trelleborg/article432874/Pitbull-gick-till-attack.html

http://smp.se/nyheter/tt_inrikes/pitbull-bet-sig-fast-i-hundvakt(1174760).gm

Jo men de är ju ett halvår till nästan ett år gamla. De ger inte jag definitionen "den senaste tiden".

Den första händelsen vill jag minnas inte var en pitbull alls och den andra försökte ju ägaren svartmåla polisen som ondsinta varelser för att de hade omhändertagit hunden i kvällspressen och hon fick väl ett rätt stort gehör för det :mad:

Jag är förvånad att det inte händer mer saker här nere faktiskt. Är inflyttad och har nog aldrig sett så mycket konstiga blandraser och ännu konstigare ägare som håller i hundarnas koppel. :crazy:

Jag såg hunden för någon månad sedan, startade då en tråd här på buke. Hunden har gått med stackel varje gång jag sett den.

Den drar ju inte i alla fall...

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
479
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 505
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 748
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 371
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka