Vad har hunden för halsband?!

Sv: Vad har hunden för halsband?!

Och hur gör du det? En bra början är väl iallafall att anmäla annonsen eller?

KANON - ringer oxå på en gång!

fått svar från Blocket!!!skojar dom?
OBS: Ändra ej Ärende# i ämnesraden (subject)

Hej,

Tack för att din anmälan. Blocket.se tillåter ej försäljning utav denna typ av
stackelhalsband. Annonsen avser dock inte försäljning av själva halsbandet och får
således ligga kvar.

Med vänliga hälsningar,

Morten - Blocket.se Kundsäkerhetscenter

Ja, blocket skickade jag "anmäl oseriös annons" och klippte in länken med att det är olagligt. Polisen skrev jag bara ett mail med "tips", vet inte om de gör så mycket egentligen men man kan ju hoppas att ägaren får sig en tankeställare iaf. :mad: Att gå ut med att man är så himla seriös och sen inte ens ha koll på lagar om djurhållning... man blir så trött!

Skämtar du??? De hade alltså lika väl kunnat stå och sparka på hunden på bilden men det spelar ingen roll för det är hunden som säljs, inte misshandeln av den? Vilket jävla tankesätt!!

såhär står det på polisens hemsida:

Vanvårdade djur
Vill du anmäla vanvård av djur ska du i första hand kontakta Länsstyrelsen. Ring sedan Polisen på telefon 114 14.

jag skickar in en anmälan till länsstyrelsen i skåne län nu http://www.lansstyrelsen.se/skane/amnen/Djurskydd/

jag hoppas att inte fler personer mailar annonsinnehavaren som då kan ta bort bilden innan polis eller djurskyddsinspektör hinner titta på annonsen.

Senast ändrad:

såhär står det på polisens hemsida:

Vanvårdade djur
Vill du anmäla vanvård av djur ska du i första hand kontakta Länsstyrelsen. Ring sedan Polisen på telefon 114 14.

jag skickar in en anmälan till länsstyrelsen i skåne län nu http://www.lansstyrelsen.se/skane/amnen/Djurskydd/

jag hoppas att inte fler personer mailar annonsinnehavaren som då kan ta bort bilden innan polis eller djurskyddsinspektör hinner titta på annonsen.

Hänger inte mycket på "hund" i vanliga fall men tänkte ändå bara inflika att:

du (eller nån annan som känner sig manad) kan väl ta en kopia av annonsen med print-sceen-knappen, klistra in den i ett vanligt paint-dokument, spara och skicka in? Då spelar det ingen roll om annonsen sen tas bort av ägaren. Eller bara skriva ut sidan med skrivare? Funkar inte det?

Edit: Ah vad fan... jag print-screenade eländet själv ifall annonsen skulle hinnas tas bort.

Senast ändrad av en moderator:

Jag fick nyss detta mail från Blocket, efter att ha anmält annonsen tidigare (innan jag såg denna tråd).

Hej,

Tack för din anmälan.

Jag ska titta närmare på denna annonsör/avsändare för att bekräfta det du säger.
Vi återkommer till dig ifall vi skulle behöva mera information.

Med vänliga hälsningar,

Jag fick nyss detta mail från Blocket, efter att ha anmält annonsen tidigare (innan jag såg denna tråd).

Hej,

Tack för din anmälan.

Jag ska titta närmare på denna annonsör/avsändare för att bekräfta det du säger.
Vi återkommer till dig ifall vi skulle behöva mera information.

Med vänliga hälsningar,

Det verkar som att den här "Morten" är olika personer eftersom jag fick detta svaret (precis som någon innan mig):
Hej, Tack för din anmälan. Blocket.se tillåter ej försäljning av stackelhalsband.Annonsen avser dock inte försäljning av själva halsbandet och bryter således intemot våra regler eller svensk lagstiftning. Om du anser att det finns skäligamisstankar om djurplågeri så bör du anmäla detta till länstyrelsen. Med vänliga hälsningar,

Men att iaf någon (den som mailat dig) på blocket har lite mer hjärna... Annonsen borta, det är ju bra! :bump:

Hur polisanmäler man detta? Till vilken Polismyndighet? Hela annonsen känns obehaglig, men det enda man kan anmäla är ju stacklet. Vilken bild! Man baxnar!

Jag ringde till polisen och mailade annonsen med telefonnummer till den polisen jag pratade med. Hon trodde att de kommer att försöka ringa upp ägaren eller via telenr försöka ta reda på var de bor och därefter går anmälan igenom. Antagligen hände inte ett skit, men det är åtminstone en markering.

Det här gillade jag!
Det är ofta så mycket snack om dålig stämmning här på buke, men det här tycker jag just bevisade motsatsen!
Bra samarbetat bukefalister!
:bow::banana:

*kl*

Nu är annonsen borta i alla fall. Så jag slapp se hur hemskt det var (lät det som i alla fall).
Hoppas att valparna i alla fall kommer till vettiga ägare och får det bra. *håller tummarna*

Har, i arlighetens namn, inte studerat varesig staffe/pb uppfodare i sverige. Kande En, som var mktmkt noga med saval sin tik som vem som kopte valpar (mkt trevlig hund for den delen)

har daremot studerat det lite har over, reggade, tavlande uppfodare med stackel pa sin hanhund ar -inte- ovanligt. Det tycker jag ar synd. Ger en dalig bild av hela rasen - adderat med det faktum att "hundar av pb typ" - dit inraknat amstaffs - ar enligt lag forbjudna i stader. *suckar*

Sorgligt egentligen.

Men HEJJA for buke!!! :bow: Ibland ar da bukemaffian jakligt bra!!! :banana:

Jag ringde till polisen och mailade annonsen med telefonnummer till den polisen jag pratade med. Hon trodde att de kommer att försöka ringa upp ägaren eller via telenr försöka ta reda på var de bor och därefter går anmälan igenom. Antagligen hände inte ett skit, men det är åtminstone en markering.

Säger bara .. :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
479
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 492
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 748
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 371
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka