Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undrade just i vilken kontext du lärde dig detta@Asko
På grund av månens brist på atmosfär samt svaga gravitation samt mindre storlek skulle en kärnvapendetonation förstöra alla instrument på månen och i omloppsbana, samt skicka ett meteorregn som förstör det mesta i omloppsbana kring jorden också. Källa här under
Never mind, det var det sista som var knutet till en artefakt ^^
Ja joArtefakten finns ju kvar även om den inte längre definierar ett kg
Nu har jag också lärt mig det, och efter att ha bildgooglat önskar jag att jag inte visste. Som en enorm gråsugga.Att det finns ett djur som heter ledsnäckor som är olikt allt annat jag lärt mig om, typ en blandning mellan gråsugga och snigel och de kan vara både stora och färgglada och VARFÖR har jag aldrig hört talas om dem innan?!
edit: OCH DE HAR ÖGON I SITT SKAL WTF NATURE
Men nä! De är ju jättevackra! Som vår tids trilobiter fast inte allsNu har jag också lärt mig det, och efter att ha bildgooglat önskar jag att jag inte visste. Som en enorm gråsugga.
Att storlek 38 räknas som "small" och att "medium" numera är 40-42 - och att detta pågått sedan 2004. Hoppsan.
Att storlek 38 räknas som "small" och att "medium" numera är 40-42 - och att detta pågått sedan 2004. Hoppsan.
Har du googlat nakensnäckor ?Men nä! De är ju jättevackra! Som vår tids trilobiter fast inte alls
Ja, flera gånger. De är också underbaraHar du googlat nakensnäckor ?
Åh! Jag har undrat i hur många år som helst vad det var för konstigt djur jag såg! Nu vet jag äntligen!Men nä! De är ju jättevackra! Som vår tids trilobiter fast inte alls
Idag har jag lärt mig att det finns en lagreglerad "skyldighet att anmäla herrelösa strålkällor" enligt 5 kap. 6 § strålskyddsförordningen.
Jag fattar förvisso syftet med bestämmelsen, men det är så festligt formulerat. Jag ser liksom framför mig hur dessa stackars herrelösa strålkällor bara driver omkring som hemlösa katter i längtan efter att finna en herre och ett eget hem, och hur människor oavsiktligt kommer i besittning av dem. För då måste man (som människa då alltså, inte som strålkälla) dessutom anmäla det omgående till Strålsäkerhetsmyndigheten. Tänk på det, innan ni adopterar en strålkälla av barmhärtighet!