Jag för min del värderar en hobby högre än att städa."Nej men en hobby går oftast att utföra utan att det stör eller går ut över barnet"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag för min del värderar en hobby högre än att städa."Nej men en hobby går oftast att utföra utan att det stör eller går ut över barnet"
Ja och inget av det är "bättre" eller finare. Bara olika.
Precis. Därav att det blir så knas för mig personligen när snipiga kommentarer som går ut på att de som städar mer eller mindre dagligen inte prioriterar tid med sina barn vilket givetvis de som inte städar ofta "minsann gör"
Vi kanske prioriterar städning före en stund på buke när "barnfri" tid finnes liksom för ingen surfar väl på buke när barnen är i närheten?
Ett inlägg på Bukefalos finns ju kvar medan städningen är borta i morgon.Vi kanske prioriterar städning före en stund på buke när "barnfri" tid finnes liksom
Uttrycket blev lite obegripligt under en underlig stavning och i ett sammanhang där i alla fall jag aldrig har stött på det.Kommer från restaurangvärlden och förberedelser inför servering.
Men om djuren smutsar ner så att det "behövs" dammsugas dagligen - för mig betyder det snarare att det inte är någon idé att dammsuga. En sådan nedsmutsning är det ju helt hopplöst och meningslöst att försöka städa sig ur.En hund och två katter finns här i huset. Dammsugas det på morgonen ser det skitigt ut bara några timmar efteråt ändå. Köket är värst, men även vardagsrummet (framförallt soffan), toaletten och kattrummet blir smutsigt snabbt. Nu dammsuger vi inte varje dag, men för att hålla rent och snyggt skulle det behövas. Istället dammsuger vi 1-2 gånger i veckan och då ser det ut som hej, kom och hjälp mig.
Förövrigt trivs jag bäst när det är lite stökigt, att ha grejerna framme och inte undanstoppade i skåp eller lådor. Sparar säkert tre hela sekunder av att ha kläderna på ryggstödet till datorstolen, än upphängda i garderoben. Bäddar aldrig för hunden bäddar ändå upp det. Papper, tidningar, antecknings-/ritblock, böcker, och diverse täcker mitt datorbord. Jag hittar jättebra i kaoset, skulle inte kunna säga samma sak i de få fall jag försökt organisera. Enda rutinen jag har är att dammsuga varje fredag (blir skitlack om jag måste byta dag till typ torsdagen), och i samma veva städar jag av toaletten. Allt annat sker vid behov, och det behovet kan dröja flera månader.
Jag blir på enormt dåligt humör av att städa men vill ha snyggt och rent omkring mig ..
Tvärtom, det är ju därför man städar som en galning. För att slippa misär i huset.Men om djuren smutsar ner så att det "behövs" dammsugas dagligen - för mig betyder det snarare att det inte är någon idé att dammsuga. En sådan nedsmutsning är det ju helt hopplöst och meningslöst att försöka städa sig ur.
Ja, vad jobbigt det är när människor kommer med ursäkter för att det är stökigt.
Hemvärnare, jakt- och vapengalning. Han handladdar också plus att han har flera svartkrutspangar
Om vi säger så här, din man skulle förmodligen ha väldigt roligt tillsammans med särbon din man är säkert bekant med PSG-90 och särbon har den civila varianten av det.
Vi har nog misär då...med 3 marsvin som slirar ut hö och spån,katter som tappar hår samt hö och hästhår.. Jag bryr mig inte!klappar hellre på katten än far runt som ett tok och städar! Tur att man är olika.Tvärtom, det är ju därför man städar som en galning. För att slippa misär i huset.
Då vet ni hur det ser ut hemma hos mig just nu, man öppnar ytterdörren och tror man ar kommit till ett av militärens förråd då det är gröna saker överallt
En helt grön tvätt hänger på strecket och nästa gröna är på g
Både mannen och jag har varit på grön övning under förra veckan så nu ska det tvättas
Uttrycket blev lite obegripligt under en underlig stavning och i ett sammanhang där i alla fall jag aldrig har stött på det.
Jag trodde att uttrycket är just köksfranska, inget annat. Inte ett generellt uttryck för ordning och reda.
Som sagt, det är forfarande lite bättre och lite finare att ha "städat".
Å den som har det städat har inget liv och prioriterar bort sina barn.