Varför måste man städa när man får besök?Det är för övrigt jättebra att få besök ibland för då måste man städa undan det värsta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför måste man städa när man får besök?Det är för övrigt jättebra att få besök ibland för då måste man städa undan det värsta.
Varför måste man städa när man får besök?
Några av anledningarna till att jag städar när jag ska få besök ärVarför måste man städa när man får besök?
Då ser jag poängen.För att man inte kan öppna dörren för dem annars.
Då ser jag poängen.
Annars lutar jag åt att det här kulturellt vedertagna städandet inför besök på ett mycket destruktivt sätt bidrar till att befästa den stressande och problematiska föreställningen att städning är viktigt och bör prioriteras.
Jag tycker det är skönt att komma hem till någon som inte har skinande rent. Men- jag vill å andra sidan inte heller komma hem till någon där det är äckligt. Det har hänt att jag låtit bli att äta eller gå på toa hos vänner då jag blivit äcklad. Och då har jag nog rätt hög toleransnivå ändå...
Jag tycker det är skönt att komma hem till någon som inte har skinande rent. Men- jag vill å andra sidan inte heller komma hem till någon där det är äckligt. Det har hänt att jag låtit bli att äta eller gå på toa hos vänner då jag blivit äcklad. Och då har jag nog rätt hög toleransnivå ändå...
Av ren nyfikenhet, hur stort bor du? Vi har bara 55 kvm men att dammsuga och torka golv på 20 min max.. Då hade jag fått kuta runt och tror inte jag hunnit ändå!
Angående tidsaspekten för tex dammsugning så tycker jag det i huvudsak inte handlar om storleken på ytan utan hur mkt saker man har.
och @NinnururVarför säger du så?
Jag vet ju inte hur du har det, men jag och de flesta andra har inte barn som kräver konstant uppmärksamhet all deras vakna hemmatid faktiskt.
Jag (ensamstående mamma) sköter oftast städande och tvättande när dottern är i skolan och även de gånger som jag städar när hon är hemma, så påverkar den lilla stund det tar inte direkt vårt umgänge..
Det handlar om energi inte om tid.
Och när man ändå har grävt fram golvet så kan man passa på att göra rent det också.För att man inte kan öppna dörren för dem annars.
Du förstår säkert min förvirring när du skriver tid och inte energi. Tid är ju som sagt samma för alla medan energi inte är det.Som jag skrev i ett senare inlägg: det handlar om prioriteringar.
Vissa prioriterat att städa framför att få en extra stunds surftid/läsa boktid/vila eller what ever.
Va bra!Jag TROR du skulle överleva ett besök här utan att knipa eller svälta stökigt och dammigt - ja, sunkigt - nej.
Toaletten och badrummet är alltid rena (damm kan finnas) och köket är rent (samma sak där, damm kan förekomma men inte så det hamnar i maten). Utöver att jag verkligen vill ha ett rent kök så chansar jag inte med mitt immunförsvar.