Mina rutiner ser ut som följande:
Bomb
Bombgruppen arbetar
Bomb
Bombgruppen arbetar
Bomb
Bombgruppen arbetar
Däremellan är det lite semestrar, flexledigt och annat viktigt!
Jag gillar dej
Främst för att du lyckas få tag i bombgruppen, hit kommer bara arbetsskygga praktikanter som inte riktigt är så hemma på fältet än.. De mest flyttar allt från ena hörnet till det andra och smyger iväg efter första kafferasten..
Nä, riktigt så illa är det inte (men nästan). Sen vi skaffade en sån där sladdlös dammsugare, ergo-vaddenuheter, har det blivit mycket bättre. Bara att ta dammsugaren och gå ett snabbvarv där det behövs.
Bor två personer och tre katter på typ 78 kvm, 3 rok. Det blir ganska mycket päls, både från katterna och sånt jag tar med hem från stallet. Nu på hösten drar jag dessutom med mig en massa lera in..
Försöker dammsuga något litet varje eller varannan dag. Oftast blir det runt katternas matplats, runt kattlådan, hallmattan eller köket (lägg märke till
eller). Sovrummet typ två-tre gånger i månaden, vardagsrummet likaså.
När möblerna börjar se grå ut dammar jag (ofta med en gammal sock som hittats under sängen), typ en gång i månaden kanske på sin höjd. Katterna brukar damma av det mesta när de leker och hoppar runt på allt
Våttorka..? Tja, det har nog hänt typ tre eller till och med fyra gånger det här året. Ofta torkar vi bara upp fläckar med en disktrasa. Borde verkligen ta bättre hand om parketten i vardagsrummet, men å andra sidan har den klarat sig bra på egen hand sen 1970-talet (med en och annan slipning/vaxning från hyresvärden).
Jag var världens städmaniac förr. Eller rättare sagt, jag behövde aldrig städa för det var alltid rent hemma hos mig. Då bodde jag själv i ett litet hus på 28 kvm med en katt. Allting var dessutom extremt lättskött så det krävdes minimala insatser för att hålla det rent.
Det gjorde ju en hel del att jag hade förvaringsmöjligheter i oändlighet, gott om garderober och skåp. Enkelt att stuva undan allting och hålla typ köksbordet fritt från saker. Får man bara bort lite grejer ser det genast mycket mer välstädat ut.