Vad har du för städrutiner?

Är du ingenjör eller jobbar med bygg? För det ovan är väldigt nedlåtande skrivet. Att värdera jobb. Inte okej.
Städningen ger också jobb tex städprodukter som ska tillverkas.

Men ditt argument var att överklassen inte skulle få bidrag, så då gäller det bara vid städning då?

Suck.

Att bygga en bro, gör att den måste plogas, att någon måste ploga, att någon måste bygga plogar, någon måste städa lokalerna där man bygger plogar.

Bygga är ROT, ploga är RUT. Det ena är inte sämre eller mindre värt än det andra. Det är bara så att byggandet av bron i sig genererar mer än att ploga den.

Det är inte en värdering av manligt eller kvinnligt, viktigt eller oviktigt. Det bara är så.

ROT skulle naturligvis också kunna riggas för att minska de rikas del av bidraget, genom att exempelvis bestämma att det inte gäller BRF med ett vädre över 1.000.000 eller en fastighet med värde si och med en yta av max så.

Ja det är ingen som bygger en bro på ROT. DET ÄR BARA TILL FÖR ATT GÖRA EXEMPLET TYDLIGT.!!!

Suck.

Att bygga en bro, gör att den måste plogas, att någon måste ploga, att någon måste bygga plogar, någon måste städa lokalerna där man bygger plogar.

Bygga är ROT, ploga är RUT. Det ena är inte sämre eller mindre värt än det andra. Det är bara så att byggandet av bron i sig genererar mer än att ploga den.

Det är inte en värdering av manligt eller kvinnligt, viktigt eller oviktigt. Det bara är så.

ROT skulle naturligvis också kunna riggas för att minska de rikas del av bidraget, genom att exempelvis bestämma att det inte gäller BRF med ett vädre över 1.000.000 eller en fastighet med värde si och med en yta av max så.

Ja det är ingen som bygger en bro på ROT. DET ÄR BARA TILL FÖR ATT GÖRA EXEMPLET TYDLIGT.!!!
Ok så rot är okej för att det skapar andra jobb?

Den som inte vill förstå, kommer inte att förstå.
Då får du ju förklara bättre.

Först skriver du bara om att överklassen inte ska få bidrag. Men det gällde visst inte -för det handlade bara om städning.

Sen var det okej med ROT för de jobben man utför där skapar andra jobb. Men då fick du mothugg för många jobb tex målning skapar inte andra jobb.

Så vad är dina argument?

Den som inte vill förstå, kommer inte att förstå.
Ja du verkar ha oerhört svårt att förstå det större sammanhanget.

Att måla ett hus är ROT, Renovering, Om- och Tillbyggnad.
Att det skulle generera ett mervärde mer än färgen som går åt kan jag inte se.
Kan du?
RUT genererar att det går åt rengöringsmedel.

Men inget av dessa genererar mera än om ägaren till huset skulle måla själv eller städa själv.
Vad i hela världen är då skillnaden?

Mer än att vissa tycker att rika minsann kan städa själva alternativt betala extra skatt på det hela.

Ja du verkar ha oerhört svårt att förstå det större sammanhanget.

Att måla ett hus är ROT, Renovering, Om- och Tillbyggnad.
Att det skulle generera ett mervärde mer än färgen som går åt kan jag inte se.
Kan du?
RUT genererar att det går åt rengöringsmedel.

.

Ja, att genom att måla om, står huset kvar så att det går att städa.

Man kan bryta ner diskussionen i idoti och landsbygsdetaljer. Men återigen avslutar golit den delen.

Då får du ju förklara bättre.

Först skriver du bara om att överklassen inte ska få bidrag. Men det gällde visst inte -för det handlade bara om städning.

Sen var det okej med ROT för de jobben man utför där skapar andra jobb. Men då fick du mothugg för många jobb tex målning skapar inte andra jobb.

Så vad är dina argument?

Nej golit menar:

Det är skillnad mellan ROT och RUT, se skillanden mellan att bygga en bro och att ploga den. Man kan diskutera vad som ska falla inom rot, men det är ändå vetenskapligt odiskutabelt

Vem så ska få bidraget vare sig det är ROT eller RUT är en helt annan fråga. golit tycker att det ska gå till de som behöver det, andra till de som är rika.

Nej golit menar:

Det är skillnad mellan ROT och RUT, se skillanden mellan att bygga en bro och att ploga den. Man kan diskutera vad som ska falla inom rot, men det är ändå vetenskapligt odiskutabelt

Vem så ska få bidraget vare sig det är ROT eller RUT är en helt annan fråga. golit tycker att det ska gå till de som behöver det, andra till de som är rika.

I all välmening så tror jag du måste vara tydligare. Det är svårt för oss att förstå vad du menar.

Vad är detta vetenskapligt odiskutabelt?

Jag undrar ärligt vad som då ska ingå i ROT? Är det bara byggande? Saker som skapar jobb i nästa led? För mkt av byggandet med ROT är inte sånt som skapar flera jobb. Om jag bygger en altan skapar det inga jobb.

I all välmening så tror jag du måste vara tydligare. Det är svårt för oss att förstå vad du menar.

Vad är detta vetenskapligt odiskutabelt?

Jag undrar ärligt vad som då ska ingå i ROT? Är det bara byggande? Saker som skapar jobb i nästa led? För mkt av byggandet med ROT är inte sånt som skapar flera jobb. Om jag bygger en altan skapar det inga jobb.

LBB

Jag tror att jag efter litet tankearbete förstår vad @golit menar.

ROT är sådant som blir kvar och finns om 10 år.
Medan.
RUT är förgängligt och inte spelar någon roll om 10 år.

Det kanske ligger något i det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 794
Senast: MML
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
21 196
Senast: Nytant
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka