Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
FUCK! Plötsligt går elen i kök/hall/badrum. Jag gör ingenting förutom att dricka ett glas vatten. Säkringen brukar gå ibland men det är bara att gå ut och trycka upp den igen. Vilket jag gjorde den här gången också. Men jag har fortfarande ingen el. Antar att det har gått en propp? Men vågar inte mixtra eftersom jag inte har någon aning om a) proppen som ligger i skåpet fungerar och b) exakt vilken propp det är som tillhör mig. Ack. Vill inte ringa HV ikväll, men håller sig kyl/frys över natten? Tack och lov var det köksdelen och inte sovrum/vardagsrum. Så fruktansvärt irriterande. :arghh: Hatar att inte veta vad jag ska göra.

Har du säkringar någon annanstans? Är det ett större avbrott (dvs har grannarna el?)?

Kylen/frysen är det absolut inga problem med så länge du ser till att inte öppna dörrarna på dem.

Tog just ett glas vin tyvärr ligger snöhelvetet kvar här :banghead::banghead::banghead: hatar hatar hatar det där vita skiten.
Men vinet var gott :)

FUCK! Plötsligt går elen i kök/hall/badrum. Jag gör ingenting förutom att dricka ett glas vatten. Säkringen brukar gå ibland men det är bara att gå ut och trycka upp den igen. Vilket jag gjorde den här gången också. Men jag har fortfarande ingen el. Antar att det har gått en propp? Men vågar inte mixtra eftersom jag inte har någon aning om a) proppen som ligger i skåpet fungerar och b) exakt vilken propp det är som tillhör mig. Ack. Vill inte ringa HV ikväll, men håller sig kyl/frys över natten? Tack och lov var det köksdelen och inte sovrum/vardagsrum. Så fruktansvärt irriterande. :arghh: Hatar att inte veta vad jag ska göra.
Det är ett äldre proppskåp?
Har du inget elschema?
Om inte ta ut och kolla om själva pluppen, brukar vara röd har jag för mig sitter kvar eller om den lossnat. Är den borta är proppen sönder.

Apropå nördighet, är jag den enda som läst fortsättningen på "Willow" och önskar att de kunde göra en serie av de böckerna? Snacka om girlpower :love:

Ännu en serie jag inte har sett :o.
Är det bara 14 avsnitt totalt och en säsong?

Och en film, fansen lyckades få Universal att göra en film också. "Serenity" heter den och den är också bra (men man ska se serien först). Det ryktas om att Fox är villig att ta upp serien igen om Joss följer med men med tanke på hur illa behandlad han blev tror jag inte han gör det.

Som väntat hann jag inte riktigt med allt som stod på listan, men nu är i alla fall bilen ren på både in och utsida, hästarna nattade och tvätten nästan klar. :up:
Kroppen är dock ond på mig nu :cautious:

Som AA skrev så håller det sig över natten. Men om du har tomma petflaskor så fyll dem med vatten och sätt ut utomhus. När de frusit kan du stoppa in dem i kyl och frys för att få in lite kyla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 052
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 828
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka