Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon Dune fantast här eller Red Dwarf?
Jodå, har böckerna såklart (o sett filmen) t.o.m Chapter house Dune.
Lite osäker om det finns nån mer men när den kom ut hade jag redan förflyttat mig till senare verk av andra författare även om Frank Herbert var nog så bra)

Ska nog gå och lägga mig. Fryser bara nått så kopiöst. Det är inte normalt. Så här frusen brukar jag inte vara. Tempen inne är som den brukar så det är inte kallare fast det känns så kallt.
Känner mig som hon Morran som drar sig till elden och så släcks den bara istället.

Jag är inte helt nykter... jag lagade mat åt mig och särbons kusin (han är en gullig snuttebubbe som kan behöva lite god lagad mat pga ungkarl) och så har vi tittat på Firefly :up:

Nu har han övergivit mig för att spela onlinespel :D så jag ska ta en till cider och fortsätta titta på Wynonna Earp. Skål på er! :bump:

Åååh Firefly :love: Att de bara kunde avsluta efter en säsong! Brott mot mänskligheten :rage:

Gillar iofs allt Joss Whedon gör, tycker faktiskt bättre om Angel än Buffy. Och är väl en av de få som gillar Angel mer än Spike. Han var bra tills alla blev förälskade och det blev bara för mycket. Dessutom tyckte jag aldrig det var någon personkemi mellan honom och Buffy. Eftersom Faith var och är en av mina favokaraktärer gillade jag henne i Angel och hur Angel besöker henne i fängelse eftersom de förstår varandra på ett sätt som Buffy inte kan.

Bästa säsongen av Angel var dock den sista med Angel och Spike, älskade deras kemi och ständiga gräl :D

Skulle kunna diskutera FF/Buffy/Angel hur mycket som helst så slutar nu :grin:

Har du säkringar någon annanstans? Är det ett större avbrott (dvs har grannarna el?)?

Kylen/frysen är det absolut inga problem med så länge du ser till att inte öppna dörrarna på dem.

Grannarna har el, eller iaf de på andra våningen, vågar inte knacka på hos min närmsta granne eftersom hon kanske sover och inte kollat.

Det är ett äldre proppskåp?
Har du inget elschema?
Om inte ta ut och kolla om själva pluppen, brukar vara röd har jag för mig sitter kvar eller om den lossnat. Är den borta är proppen sönder.

Snälla grannen bytte en propp och plötsligt fungerade hallen men inte de andra. Mycket mystiskt. Ingen aning om något elschema, han kollade och bytte.

Som AA skrev så håller det sig över natten. Men om du har tomma petflaskor så fyll dem med vatten och sätt ut utomhus. När de frusit kan du stoppa in dem i kyl och frys för att få in lite kyla.

Tack för råd. Eftersom propparna tydligen är uråldriga så vågar jag mig inte på någonting. En trevlig granne försökte hjälpa mig, trodde det fungerade men icke. Elen i hallen fungerar plötsligt men inte den i kök/badrum :confused: Blir helt vansinnig. Tänker inte ringa HV ikväll och kommer göra enligt råd och inte öppna kyl eller frys. Jodå PET flaskor har jag så det räcker och blir över :angel: Och det är definitivt tillräckligt kallt för att frysa vatten på balkongen. Suck måste bara diska innan jag meddelar värden imorgon :grin: Typiskt och naturligtvis har jag inte ätit middag så är urhungrig :crazy:

Senast ändrad:
Grannarna har el, eller iaf de på andra våningen, vågar inte knacka på hos min närmsta granne eftersom hon kanske sover och inte kollat.

Snälla grannen bytte en propp och plötsligt fungerade hallen men inte de andra. Mycket mystiskt. Ingen aning om något elschema, han kollade och bytte.

Tack för råd. Eftersom propparna tydligen är uråldriga så vågar jag mig inte på någonting. En trevlig granne försökte hjälpa mig, trodde det fungerade men icke. Elen i hallen fungerar plötsligt men inte den i kök/badrum :confused: Blir helt vansinnig. Tänker inte ringa HV ikväll och kommer göra enligt råd och inte öppna kyl eller frys. Jodå PET flaskor har jag så det räcker och blir över :angel: Och det är definitivt tillräckligt kallt för att frysa vatten på balkongen. Suck måste bara diska innan jag meddelar värden imorgon :grin: Typiskt och naturligtvis har jag inte ätit middag så är urhungrig :crazy:

Ät något, basta :mad: :heart

Det kliar i fingrarna att försöka fixa elen, men nej, inte när jag inte vet vad jag gör. Surar över att jag uppfyller klichén att kvinnor inte fixar el. Tack och lov att alla andra som vet vad de gör är kvinnor. Grrr. :meh:

Tänkte tillägga till medicinposten att mina mediciner är såna som inte skrivs ut av kreti o pleti och inte till detsamma heller. (oxycodone, oxynorm och zopiklon). Att ha en läkare som verkligen har en gedigen kunskap om patienten är värt allt man äger och har nästanpå, när värken sätter in.
Får hindra mig själv från att krama henne när vi ses det är en otrolig lättnad.
Kanske sängen kallar ???? :D

Jag är iaf hemma nu och kollar på alpint. Ska göra mig redo för att sova.
Imorgon ska jag jobba 8-17, fixa stallet och kolla på Vinterstudion :)

Jag och kollegan pratade lite om hur jag mår osv, berättade att jag börjat få så ont i lederna osv. Så hon frågade om det inte kunde vara så att jag har fibromyalgi? Och ja, vad ska man säga, kollar jag på den här listan så stämmer allt som är fetat...

ÖVRIGA SYMPTOM
Andra vanliga symptom vid fibromyalgi är:

• Kognitiva problem (bl.a. vad gäller minne, koncentration, svårigheter med att hitta ord)
  • Yrsel, balansproblem
  • Överkänslighet för beröring (taktil allodyni)
  • Huvudvärk (Kan ha ibland)
  • Irritabilitet, humörsvängningar, stresskänslighet
  • Torra slemhinnor
  • Svullnadskänsla
  • Känslighet för ljud, ljus och lukter
  • Feberkänsla i kroppen, svettningar
  • Täta urintömningar-/trängningar
  • Hjärtrytmrubbning och/eller andningssvårigheter; tillfälligt
  • Illamående
  • Kroppsklåda
  • Vadkramper, speciellt nattetid
  • Ofrivilliga muskelryckningar
  • Nedstämdhet kopplad till värkintensiteten
  • Dimsyn och svårigheter att fixera blicken (har börjat känna av det ibland)
  • Kalla fingrar och tår
  • Infektionskänslighet (nedsatt immunfunktion)
  • Diffusa hudreaktioner

Iofs stämmer det mycket på den listan på mig också! Det är ju väldigt diffusa symtom. Känns som lite mörker och "svensk vinter" kan spela in? Muskelryckningar och vadkramper har jag ofta, tänker att jag dricker för dåligt (vatten då ;) ). Kalla fingrar och tår, kroppsklåda och torr hy får jag alltid på vintern. Det är ju inte ovanligt att folk får infektioner såhär års heller?
Det kognitiva kan mkt väl bero på stress tänker jag, jag tappar också ord tex om jag har för många bollar i luften.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 057
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 893
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka