Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har så ont i vänsterbenet att det känns som om jag ska spy :arghh::yuck:
Känner mig verkligen taggad på att gå och hämta sonen på förskolan om 20 min. Och sedan måste jag städa :arghh:

Kaffe, cigg, godmorgon, jobb om 45 min...

Sambon går in på sin andra vecka jobb nu efter rygg-ontet. Han har varit 3ggr till kiro/fysio mannen och ska besöka 'den riktiga' fysion på torsdag.

Själv är jag less på människor. Jag kan ju bara förklara SÅ mycket för nån men folk lyssnar inte och sen kommer dom med den ena cry-storyn efter den andra när jag berättar att de har brutit mot reglerna så deras deposition kommer inte återfås :banghead:

Jag hatar konflikter! Jag vill inte ta deras pengar.

Vi har 7 punkter på vårt hyreskontrakt (hyrbil) varav nr 1 säger "kör inte förbi den beachen".
Vi har en karta och kryssar på för att visa "kör inte längre än till den här beachen" samt A4-stora foton som visar hur vägen och skyltarna ser ut och "när du kommer hit, parkera på parkeringsplatsen här, kör inte längre".

2h senare 'ding ding" gps alert i telefonen. Dom har kört förbi beachen/parkeringen :banghead:

Vad är det för fel på folk?
Varför får man inte köra längre?

Har varit uppe sen åtta så jag antar att det är dags för frukost nu. Sen ska jag roa mig med att skotta eftersom det verkar som att snön tänker ligga kvar.

Ute i skogen fick jag hoppa av pga att ett stort träd fallit över lilla stigen och jättebökigt att ta sig över just där annars.
Annars är det ganska skönt ute just nu.

Äter frukost och tittar på forum på SVT 2. Varför svarar en del inte öht på andras frågor :wtf:
Jimmy Åkesson talar om digerdöden när Stefan ifrågasätter :crazy:

Började dagen med en mildare huvudvärk så försöker mota undan eländet med kaffe och rejält med vatten.
Klart uthärdligt men klart onödigt.

Hjälp! Någon är duktig på att läsa juridik/försäkringssvenska? Jag förstår inte denna text..

29§ Om ett beslut som har rättsliga följder för en fysisk person eller annars har märkbara verkningar för den fysiska personen, grundas enbart på automatiserad behandling av sådana personuppgifter som är avsedda att bedöma egenskaper hos personen, skall den som berörs av beslutet ha möjlighet att på begäran få beslutet omprövat av någon annan person
Var och en som varit föremål för ett sådant beslut som avses i första stycket ar rätt att på ansökan få information från den.
personuppgiftsansvarige om vad som styrt den automatiserade behandling som lett fram till beslutet. I fråga om ansökan och lämnandet av information gäller i tillämpliga delar bestämmelserna i 26§

Någon som kan förenklka den åt mig?

Vissa dagar blir man mer matt på folk än andra... Har ett par lokaler att städa där folk går ett fjärde gymnasieår, idag har någon tömt ur pennvässare-bös på golvet. Det är heltäckningsmatta :banghead: och på deras toaletter har någon för andra dagen kastat en öppen bajsblöja i sopkorgen på toa:yuck: :wtf::turd::yuck:
Känner igen det där ifrån mitt jobb också...:wtf:

Jag kollar väder och tågsidorna typ en gång i timmen. Imorgon ska jag på halkbana i en närliggande stad(tidigt på morgonen dessutom) men tack vare vädret så är det mesta försenat eller inställt. Alla stadsbussar på min linje verkar bli inställda dessutom(kommer säkert gå ut med en total inställning senare idag), tänk om det håller i sig till imorgon :nailbiting: Blir vi fast så får jag inte pengarna tillbaka för halkbanan heller, kommer jag 5 min sen så får jag inte göra halkbanan... Hoppas vädret lugnar ner sig :nailbiting:
I övrigt dricker jag kaffe och väntar på ett samtal.. Önskar jag kunde spola fram tiden några timmar :meh:

Överväger att boka tid hos VC för mitt humör. Är trött på att vara konstant trött, arg, lättirriterad och på det hela taget en riktig surfitta. Kan bli orimligt arg för en sån grej som att tappa en gaffel, större saker ska vi inte ens snacka om. Allt blir en börda, tom hunden är i princip inget annat än en börda just nu trots att det inte är några problem med honom på något sätt. På dåliga dagar vill jag bara skita i allt och omplacera honom för att det känns som att jag inte pallar med att öht ha honom. Orken är i botten...

Varför får man inte köra längre?

Ah, skulle nog ha skrivit det för den nyfikna :up:

Vägen är helt förstörd med stora och djupa "hål" i, då det är en privat (men övergiven och tillåten att köra på för allmännhet) väg.
Dvs, inget vägunderhåll från varken kommun eller den som äger vägen.
Hålen är så pass djupa så även våra jeepar slår i undertill om man råkar köra snett.

För mycket skador på våra bilar med andra ord.
Jag visar på karta och talar om och varför direkt för mina kunder så de vet förutsättningarna innan de skriver på och betalar.
Jag berättar även att andra företag låter deras bilar gå hela vägen och om det är det de vill så hänvisar jag dom gärna dit :)

Överväger att boka tid hos VC för mitt humör. Är trött på att vara konstant trött, arg, lättirriterad och på det hela taget en riktig surfitta. Kan bli orimligt arg för en sån grej som att tappa en gaffel, större saker ska vi inte ens snacka om. Allt blir en börda, tom hunden är i princip inget annat än en börda just nu trots att det inte är några problem med honom på något sätt. På dåliga dagar vill jag bara skita i allt och omplacera honom för att det känns som att jag inte pallar med att öht ha honom. Orken är i botten...

Åh stackaren. Jag skulle boka tid om jag var du. Jag går på kontroll hos läkaren för min diabetes men när mina andra värden varit knas har mitt humör inte varit nådigt. Till och med katterna irriterar mig när de vill gosa lite. Nog för att man kan ha dåliga dagar men är dt ALLTID dåliga dagar så behöver man lite hjälpt på traven med att få upp humöret igen. B12 brist. lågt järn, lågt blodvärde får de flesta att bli helt ur gängorna. Behöver inte vara något allvarligt.

Lycka till!

Råkade ta en lur. Har sett på Ellen och nu är det konståkning igen, Majorov ligger tvåa just nu. Heja heja!
Ska se Ellen igen kl 14 och sen ta mig ut en sväng.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 619
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
48 198
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka