Vad göra?

Sv: Vad göra?

Mrs Scrabtree skrev:
Snacka om att man aldrig ska köpa en softis sen då om uppfödarna ger blanka f** i mentaliteten på hundarna. Instabila inidivider ska inte gå i avel och inte hundar som ger instabila avkommor heller.

*host* Vet ganska många uppfödare som inte har en aning om hur kassa i mentaliteten softisarna är.. H

Har själv en kompis som har en hane som är INTCH, han är väldigt instabil och är pappa till ca 30-40 valpar... Han har nästan haft ihjäl ganska många andra hundar, de har kommit undan med lätta skador för att de lyckats avbryta i tid...

Jag tycker inte att man ska dra alla uppfödare som föder upp wheaten över en kam. Inte heller ska man döma uten hel ras som kass i mentalitet bara för att man hört om några som är dåliga.

Många gånger är det så med wheaten att folk inte fattar att de har att göra med en hård terrier, som kräver konsekvens och inget daltande. De kräver dessutom arbete, inte bara ligga i soffan och se vacker ut.

Jag tycker att du, lady_vip ska kontakta rasklubben eller SKK ang denna uppfödare.

Sv: Vad göra?

Jag hade inte avlivat när jag inte varit med och sett hur det gick till, det kan ha varit flera orsaker till att hunden attackerade.
Angående utfall mot barn så är det VÄLDIGT VÄLDIGT sällan hundar gör det utan anledning, förklara för erat umgänge att de får se efter sina barn så de inte framkallar en negativ händelse från hunden. Det är sällan hundens fel.

Det ryser i hela mej när jag läser din inställning. :eek:
Inte blir det bättre när jag ser ditt val av nick. Den kombinationen borde vara bannlyst. Inte att undra på att pitbull mfl får dåligt rykte när "älskarna" resonerar så.

Notera att hunden som attackerade har gjort det mer än en gång. En gång är möjligen ingen gång men två gånger, då är det något fel.

PS! Jag är INTE anti kampundarna men anser att de ofta får helt fel hussar/mattar. Lite som det var med de vita schäfrarna/tyska schäfrarna på 70-talet. :crazy:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 481
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 128
Senast: Liran
·
Hundträning Min mammas hund säger ofta till andra hundar om dom kommer för nära. Hunden har hälsat på grannhunden vid flertalet tillfällen. Mammas...
Svar
3
· Visningar
1 055
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 720
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka