T
Toudi
Sv: Vad göra?
jo visst kan det vara så , men det kan även vara ett missförstånd.
jo visst kan det vara så , men det kan även vara ett missförstånd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ber så hemsk mycket om ursäkt att det lät helt fel..
Min hund måste också tas bort och undrade bara ungefär vad det kostar utan att alla behöver veta varför jag frågar!!
Jag hade inte avlivat när jag inte varit med och sett hur det gick till, det kan ha varit flera orsaker till att hunden attackerade.Min hund bet ihjäl min mammas Yorkshireterrier för några dagar sedan och har även gjort utfall mot min brors barn.
Tyvärr så var jag inte med när det hände så jag vet inte riktigt vad som hände, men efter vad jag förstått så låg hon bredvid min mamma i soffan och så gick Yorken förbi nere på golvet och då flög min tik ner och högg honom om nacken och när mamma väl fick loss henne så var han död .
Min tik som är en Irish softcoated wheaten terrier tog jag hand om som omplaceringshund när hon var 2år och jag har haft henne i tre år nu. Hon har alltid varit lite lömsk och dominant mot andra hundar, men har aldrig tidigare helt oprovocerat hoppat på någon hund, speciellt inte någon liten hund och Yorken har hon alltid accepterat.
Jag skäms så fruktansvärt och känner att det är mitt fel som inte har bättre koll på min hund och vet inte vad jag ska göra nu.
Vad hade ni gjort, hade ni avlivat?
//B
Jag hade inte avlivat när jag inte varit med och sett hur det gick till, det kan ha varit flera orsaker till att hunden attackerade.
Angående utfall mot barn så är det VÄLDIGT VÄLDIGT sällan hundar gör det utan anledning, förklara för erat umgänge att de får se efter sina barn så de inte framkallar en negativ händelse från hunden. Det är sällan hundens fel.
Finns det någon anledning där det är ok??? vad skulle det vara isf?
Himla tur att du inte äger min ena hund då. Han blev rädd en gång som unghund, när han låg och sov. Då nafsade han i luften mot det "farliga" vilket resulterade i att min son blev träffad av en hörntand.
Jag övervägde inte ens att avliva honom, eftersom jag vet varför han gjorde som han gjorde - och det var mitt egna fel.
Du kan omöjligen veta varför denna hund, eller hur, har gjort som den gjort. Därför är det rätt omöjligt att veta om det är rätt att avliva eller ej.
Ja, det är det verkligen. Men inget vi kan påverka tyvärr, och därför tycker jag inte att man ska ta beslut grundade på den extremt korta versionen vi fick höra här.
Min hund bet ihjäl min mammas Yorkshireterrier för några dagar sedan och har även gjort utfall mot min brors barn.
Vad hade ni gjort, hade ni avlivat?
Isoleras? Jag vette tusan, men en hund som beter sig aggresivt mot andra hundar kan väl inte tränas att inte göra det, om den inte får se andra hundar?
Självklart måste man ha en sådan hund under sträng uppsikt, men att isolera tycker jag verkligen är att ta i.