Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Värdelöst att kunna sova ens om det bara är lite hunger. Vaknade nyligen och tänkte att det är ingen idé att försöka somna om utan gå upp och äta och sen ev sova någon timme.
Kollade upp danskt rågbröd nu, inget jag brukar köpa men ser gott ut!
Mörk sirap för att få fram den mörka färgen. Och inte lika kompakt som finskt rågbröd eftersom det inte är gjort av surdeg?

Linfrön, solrosfrön.

Gör du eget eller köper du? Ska kanske testa ett danskt rågbröd men handlar nog det i affären först för att se hur det ska smaka.

Jag har tyvärr inte i Sverige hittat såna rågbröd som vi köper i DK. De är mest bara frön och otroligt mastiga. Det finns lite liknande i Sverige. Men inte full on. Helt ok, men inte uuuunderbart!
Det här är köpt i DK på ngt bageri.

Jag har tyvärr inte i Sverige hittat såna rågbröd som vi köper i DK. De är mest bara frön och otroligt mastiga. Det finns lite liknande i Sverige. Men inte full on. Helt ok, men inte uuuunderbart!
Det här är köpt i DK på ngt bageri.
Ah ok. Måste testa riktigt danskt rågbröd nångång! Kanske får baka själv om jag hittar nått vettigt recept 😅

Jag är jätte bra på att välja karlar förresten. 🤣 Behöver typ hjälp eller lektioner tror jag.

Tur att jag flyttar till ett land med noll chans för dejting om typ tre veckor.

Nu på morgonen fick jag förklara för vännen varför hon blev blockerad på fejjan av honom, hon höll på att avlida av skratt av hela historien.

Skulle behöva äta men orka lämna lägenheten.

Vad bensinen är dyr?.. över 16 spänn här.
Tur en inte har bil.
Sov så länge som jag ville idag men är ändå seg.
Varit till Ica och fixat en retur.
Nu måste jag diska och hämta ved

Hela jag ar ihop torkad av oken torkan, vinden och hojden over havet. Jag dricker som skjutton, springer pa toan stup i kvarten, men vinden har torkat ihop ansikte och, framfor allt lappar. Tank att man aldrig kommer ihag hur trottande oknen ar.

Det ar sa fantastiskt roligt att det spelar ingen roll ... jag njuter varje dag, och inte blir det samre av att mina hundar har battre traning an jag trodde i flera moment.
Jag tyckte det var okay, men trodde nog att vi skulle fa veta hur man "gor det battre", och nar experten tycker att det ar perfect blir jag orimligt glad att jag gjort nagot helt ratt :p ... det ar tillrackligt att jobba pa anda. :cautious:

Och sa ar det dags att plocka ihop och aka for ytterligare en dag av traning. Jag har varldens nojdaste hundar trots att de sitter i bilen storre delen av dagen, da det blir mycket jobb och de maste tanka mycket.

Blev ingen Ica, får ta det i morgon efter jobbet.
Städat hos landisarna. Jävlar så många gråsuggor det är nu! Förökar sig som kaniner.
Testade att slänga ner några i stora karet till firrarna där. MUMS!

Nu gick luften ur mig. Inte för att jag varit pigg och rask någon gång under dagen, men nu tog det stopp. Jag har i alla fall fällt 3 tujor, planterat två krukor med vårblommor och krattat bort löv utanför ytterdörren. Egentligen skulle jag behöva en lövblås för små björklöv i makadam är ingen bra kombo. Men nu fick jag nöja mig med en kratta och händerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
53 54 55
Svar
1 098
· Visningar
29 050
Senast: Liten
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel