Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur att man är jävligt bra på att hålla på sina känslor. Även om det har varit lite svajigt.

Det är liksom en massa saker som inte stämmer. Jag var rätt säker från början att vad den här mannen sa inte riktigt stämmer när det kom till en sak, och då är man ju lite lurig om annat också. Den saken blev bekräftad av en person att det inte stämmer för några veckor sedan. Men, just då kände jag att det inte riktigt betydde något (eftersom det inte var några känslor inblandade från min sida).

Nu har jag känt att jag behöver ta upp det, för att det finns en chans att det blir mer känslor. Jag är inte riktigt bekväm med att någon ljuger och behövde veta om så är fallet innan jag låter något sådant hända. Dvs vidhåller personen det de har sagt innan så är jag nästan säker på att de ljuger.

Hux flux idag så skickar en tredje person (vän) ett meddelande som bekräftar att personen ljuger :meh::grin: Det finns absolut ingen chans att jag inte tror på den här personen även om förtroendet för den första är rätt lågt (ingen av dessa vet något om vad som hänt mellan honom och mig, jag brukar hålla låg profil. helt fantastiskt för man får reda på en massa grejer då)

Nu undrar jag mest hur mycket annat som inte är sant.

Sist jag träffade personen undrade han om jag inte ville ha barn med honom typ nästa månad, helst två barn O_o Tur att man liksom helst inte vill ha några.

Minnesplatsen över mina hästar
20190405_164059.webp

Helt oväntat en riktigt trevlig dag. Trotrs bitande vindar och regnblandat flister.

Började med att en av kollegorna hade sin lilla charmiga hund med sig. Ville inte fråga men tror att det är en vavva om än i största laget. Den hälsade glatt och kom sedan upp i mitt knä, satte sig på rumpan och började tvätta mitt ansikter mjukt och försiktigt. Sedan satt vi och myste en bra stund, ansikte mot ansikte medan jag smekte bogar och hals.

Det blåste snålt när jag gick till missionskyrkans kvinnoträff för att informera om mitt projekt. Det var så kallt att jag smet in på den lilla systugan och köpte en hemvirkad ljust mossgrön sjal som blev skitsnygg till min hallonfärgade kappa.

Sedan har dagen rullat på i trivsam takt, med trivsamma saker. Tror att hundpussarna satte stämningen för dagen :love:
Nu har jag vinkat av avkomman som behövde låna min bil eftersom hennes sambo lånat hennes när hans har körförbud. Billös har jag tagit ett redigt glas vin - jag kan ju ändå inte köra nånstans. :p

Skål!

Tur att man är jävligt bra på att hålla på sina känslor. Även om det har varit lite svajigt.

Det är liksom en massa saker som inte stämmer. Jag var rätt säker från början att vad den här mannen sa inte riktigt stämmer när det kom till en sak, och då är man ju lite lurig om annat också. Den saken blev bekräftad av en person att det inte stämmer för några veckor sedan. Men, just då kände jag att det inte riktigt betydde något (eftersom det inte var några känslor inblandade från min sida).

Nu har jag känt att jag behöver ta upp det, för att det finns en chans att det blir mer känslor. Jag är inte riktigt bekväm med att någon ljuger och behövde veta om så är fallet innan jag låter något sådant hända. Dvs vidhåller personen det de har sagt innan så är jag nästan säker på att de ljuger.

Hux flux idag så skickar en tredje person (vän) ett meddelande som bekräftar att personen ljuger :meh::grin: Det finns absolut ingen chans att jag inte tror på den här personen även om förtroendet för den första är rätt lågt (ingen av dessa vet något om vad som hänt mellan honom och mig, jag brukar hålla låg profil. helt fantastiskt för man får reda på en massa grejer då)

Nu undrar jag mest hur mycket annat som inte är sant.

Sist jag träffade personen undrade han om jag inte ville ha barn med honom typ nästa månad, helst två barn O_o Tur att man liksom helst inte vill ha några.

Nu bekräftat att han fortfarande messar en massa andra damer! Misstänkt men jag antar att det är bra att ha det bekräftat.

Men are arseholes.

Har tillbringat större delen av dagen med att slipa och olja köksbänken och därefter rengjort kakel, köksluckor och hyllor med tandborste i typ tre timmar (mvh tant :laugh::cautious:).
Nu har jag dock styrt upp mig själv och är på väg till en vernissage.

Dricker te, äter naturgodis och funderar på varför villaägare väljer att placera sina brevlådor inne i taggbuskar. Mycket märkligt det där...

De vill inte ha några räkningar :devil::D
Haha, ja! Synd för dem. De får inte tidningarna de prenumererar på då heller :devil:

Skriv en lapp? Vänligen ta bort taggbuskarna.
Med vänliga hälsningar,
Brevbäraren
Jag har funderat på det. Rundan jag körde idag har jag bara kört ett fåtal gånger innan, och då har jag inte noterat någon taggbuske (med andra ord, de kanske inte fick post då :p ). Nu är det dock bestämt att den rundan ska bli en av de jag alltid kör, så då kan jag både vara mer förberedd och ta reda på lite mer exakt var de brevlådorna finns. Vet jag bara det så kan jag alltid prata med chefen och se vad som är bäst att göra, jag är iaf helt övertygad om att han kommer hjälpa till på ett bra sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
54 55 56
Svar
1 103
· Visningar
29 325
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar