Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött som satan
Jobbar liksom två timmar om dagen och mår skit
Denn vecka har jag ju varit mer i barngrupp än jag ska men barnen saknar mig och jag dem

Jag vill inte jobba :arghh: Det tar emot att gå upp på morgonen.. Och jag tackade ja till förlängning. Hur tänkte jag där?

Jag vill inte jobba :arghh: Det tar emot att gå upp på morgonen.. Och jag tackade ja till förlängning. Hur tänkte jag där?
Det tar väl ALLTID emot att kliva upp tidigt på morgonen? Även om man egentligen tycker om sitt jobb för det mesta, vilket jag gör.

Angående din fråga, så antar jag att du tackade ja till förlängning för att du behöver en inkomst?

Men idag är det ju FREDAG..... :banana:!!!

Jag som är typ värst på Svenska, fick hjälpa en vän med en anslagsansökan igår - det fanns inga Svenska kollegor som kunde hjälpa han så han hade fått använda Google translate på de två delar som skulle vara på Svenska.

Får ju bara säga att det är nog bäst att ALDRIG använda Google translate för viktiga dokument som ska in på Svenska. Det var så felöversatt i stora delar att jag höll på att dö av skratt. Eller vad sägs om det här urvalet: Grazers = gräsklippare
Poaching = Poaching
Predators like lions = Räddningsledare som lejon
:rofl:
Yes! Jag har ocksa sett dokument efter att Google translate varit framme. :cautious: Jag fick rota runt en hel del innan jag fick tag pa ursprungs dokumentet sa jag kunde lista ut vad det skulle sta.😳

Jag ar hemma Torsdag kvall efter ytterligare en lang, om an rolig, dag med hundtraning. Hjarnan ar helt slut ... Tater Tot skoter sig den lille. Tillrackligt bra for att Mia kravt att vi sparar i morgon. :cautious: Det kom efter att jag muttrat att jag kanske inte vill gora en IPO (IGP) ... utan titeln som bara ar lydnad och skydd.
SA ... i morgon sparar vi. Jag har lagt upp planen i kvall och maste upp ett bra tag fore gryningen for att vara redo att lagga sparet 7:45-ish :crazy:
Det ska definitivt bli interessant.

ARGH! Glömde min dricka plus så kom jag på nu att jag glömde min bullet journal som jag hade tänkt att jag kunde pyssla med under lugna stunder på jobbet :arghh::arghh::rage::rage:
Herregud, ett mirakel att hjärnan togs med till jobbet :meh:

Det tar väl ALLTID emot att kliva upp tidigt på morgonen? Även om man egentligen tycker om sitt jobb för det mesta, vilket jag gör.

Angående din fråga, så antar jag att du tackade ja till förlängning för att du behöver en inkomst?

Men idag är det ju FREDAG..... :banana:!!!

Jag är morgonpigg så det är inte att jag är trött. Jag går upp kl 6 på helgen liksom.
Jag vill bara inte gå till jobbet..

Jag hade kunnat tacka nej och hålla tummarna för annat jobb och leva på a-kassa.

Trött idag men ser fram mot helgen. Ska vara häst-hund-husvakt bara jag själv ute i skogen med alla djur. Kan ju inte bli bättre.

Fröken tar denna fredagen med ro. Inga fiskar (än) Tjoho!

Bifogade filer

• 20190405_101627.webp
    20190405_101627.webp
    298,4 KB · Visningar: 29
Så illamående att även klockorna stannar, utan synbar anledning. Tog min D-vitamintillskott och efter det kom det. Skumt. Säkert en ren tillfällighet.
Snöblandat regn med plusgrader.
Ridit brunstig osammarbetsvillig primadonna.
Måste sitta på kontoret nu snart annars blir det alldeles för mycket imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
54 55 56
Svar
1 108
· Visningar
29 585
Senast: Luzzan
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar