Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ärligt, och ingen aning om varför, så dök @tuaphua upp i huvudet när jag såg den här :o:angel:

(Jag har nog en bild i huvudet av dig på en hästranch typ :cool::p)
:laugh: Ja, jag bor ju på gård. Men just nu en tom fd mjölkgård.🐮

Och nja, det där är inte riktigt min stil. Jag är inte så mkt för smide faktiskt. Skulle väl isf vara ngt i stallet då kanske. Sambon hade några ljusstakar i smide som jag förpassat till någon låda i förrådet. :angel:

:laugh: Ja, jag bor ju på gård. Men just nu en tom fd mjölkgård.🐮

Och nja, det där är inte riktigt min stil. Jag är inte så mkt för smide faktiskt. Skulle väl isf vara ngt i stallet då kanske. Sambon hade några ljusstakar i smide som jag förpassat till någon låda i förrådet. :angel:
Tänkte nog på vinet kanske.. Typ cool ranchtjej med ett glas vin :cool::p

:eek: Men fy! Smide är skitvackert ju :mad: Jag älskar lampan på landet som är i smidestil med plats för både ljus och ellampa i :love:

Jag som är typ värst på Svenska, fick hjälpa en vän med en anslagsansökan igår - det fanns inga Svenska kollegor som kunde hjälpa han så han hade fått använda Google translate på de två delar som skulle vara på Svenska.

Får ju bara säga att det är nog bäst att ALDRIG använda Google translate för viktiga dokument som ska in på Svenska. Det var så felöversatt i stora delar att jag höll på att dö av skratt. Eller vad sägs om det här urvalet: Grazers = gräsklippare
Poaching = Poaching
Predators like lions = Räddningsledare som lejon

:rofl:

Förresten så tror jag att en man har blivit förälskad i mig :o:D:nailbiting: Eller han påstår det i alla fall. Jag försöker att inte bli förälskad i honom men det går rent ut sagt skitdåligt.

Vi är båda lite förvirrade och förvånade.

Jag flyttar till ett annat land om tre veckor, men för en gångs skull bor ju personen på samma kontinent så det känns som att det blir plus poäng på min förmåga att av misstag välja en karl 😂

Historien om första kvällen vi träffades är en sån där som man liksom skriver ner för ett framtida bok kapitel 😂

Tänkte nog på vinet kanske.. Typ cool ranchtjej med ett glas vin :cool::p

:eek: Men fy! Smide är skitvackert ju :mad: Jag älskar lampan på landet som är i smidestil med plats för både ljus och ellampa i :love:

Sambon är lika besviken på mig som du i det avseendet. :laugh:

Jag är en mycket komplex individ som nog är blandning av någon form av naturmänniska, hippie, stel övre medelklass, stadsbo, bushbo, rocker, skogsmulleryttare och konservativ dressyrkärring. Dessutom som min pappa sa första gången han träffade sambon: "Den där kvinnan är allt mellan 10 och 70 år."

Men vin gillar jag! 😂

Trött så jag har lagt mig i sängen. Ska läsa lite tänkte jag. Sen tänker jag sova. Ja, såhär tidigt. Jag är trött och ska upp vid fem.

Fick hem ett paket från Thailand i fredags. Morsan trodde att det var fisk i...;)
Men det var det inte. Är levande foder för fisk.
Men bruksanvisningen står på engelska och jag är dålig på sådan engelska
Får fråga någon på jobbet i morgon

Jag blir gaaalen!
Något är fel med programmet jag räknar foderstater i. En av staplarna för ett näringsämne rör sig inte som den ska. Jag har lagt in fodret för hand på nytt. Icke! Jag har andrat om just det näringsämnet. Jag har jämfört med ett annat foder med samma mängd av det näringsämnet. Då ändras stapels som den ska med ökad giva.
Schiesse! Måste räkna på just det fodret till en ny och viktig kund som också vill se hur uträkningen ser ut..
Får testa starta om och ev lägga in det helt igen under nytt namn.. Grrrr!

Bytte däck idag. Försökte prata med kundmottagaren att jag bara ville lagra in fälgarna eftersom däcken är gamla och slut. Det budskapet gick förlorat på vägen. Mekanikern kom ut efter ett tag och upplyste mig om att jag behövde nya vinterdäck...suck. Och bromsarna bak var tydligen fastrostade?! Bilen besiktigades i augusti förra året. Den gick igenom men mekanikerna sa att jag behöver byta bromsarna fram. Vilket gjordes. Inget om att bromsarna bak var så dåliga. Utgifter utgifter.

Är precis klar med dagens styrelsearbete! Så himla glad över att jag lyckades bli klar redan nu, för då kan jag koncentrera mig på att skriva lite på min kandidatuppsats på väg upp till jobbhelgen i Stockholm i morgon! Så jäkla bra jag är :D
Nu ska jag ta och studsa in i duschen, sen blir det till att packa inför ovan nämnda resa och kolla lite på sändningarna från GHS.

Pappa har haft en knöl på fingret en evighet. Nu började det göra ont och den växte. På VC sa de att det var en vårta och skulle lasra bort. Pappa hävdade annat och fick bråka som satan för remiss till handkirurgen.
Idag opererades han och man hittade en lös benbit, artros och ledvätska som ökat av det.
Tydligen en rest sen bilolycka för 50 år sen.
De var helt chockade över att han inte haft asont sen dess. Pappa norrlänning är mer ”Intere nån faaara”. 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
54 55 56
Svar
1 108
· Visningar
29 565
Senast: Luzzan
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar