Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter sallad och kikar efter fåglar

Bifogade filer

• 535A429E-6736-4A37-8FFA-F39B0D5858AB.webp
    535A429E-6736-4A37-8FFA-F39B0D5858AB.webp
    193,8 KB · Visningar: 92
fanns inga sådana som min på blocket men jag tror jag har bestämt mig kanske :crazy:
tycker det är jättesvårt att sätta ett pris

Fråga några vänner kanske? Vad skulle du kunna tänka dig att betala för mitt hästsläp om du skulle köpa det?

Eller tänk ut själv vad det minsta du vill ha för det är och lägg sedan ut för några tusen mer så det finns någon prutmån på det. Folk älskar att tro att de har gjort sitt livs affär ;)

Fråga några vänner kanske? Vad skulle du kunna tänka dig att betala för mitt hästsläp om du skulle köpa det?

Eller tänk ut själv vad det minsta du vill ha för det är och lägg sedan ut för några tusen mer så det finns någon prutmån på det. Folk älskar att tro att de har gjort sitt livs affär ;)
I den här delen av landet hävdas det alltid att jamen det är alldeles för dyrt jag vet en som köpte si eller så för mycket mindre :cautious: eller det går att hitta mycket billigare :meh: Fast så är det kanske överallt förresten ;)
Jag har två potentiella köpare bland mina vänner och då skulle jag ju slippa annonsering och okänt folk som ska komma och titta. Bara det kan vara värt en slant :p

Börjat dagen utmärkt. Först ett besök hos ett nytt föl. Snygg, stooor och alldeles alldeles ljuvlig.
Lite småprat och en kaffe.
Sedan åkte jag till nästa granne ocnh lämnade vitlöken jag lovat. Fick betalt i hemtillverkad korv och en massa pussar i fårhägnet. Ett par av tackorna som inte lammat än var rundare än jag kunnat föreställa mig. :eek: :love:

Jag har snickrat en låda. Den blev 3 meter lång och 1 meter bred. Det var en liten utmaning när virket jag använde var från mitt gamla staket och planken såg ut som propellrar. Men det gick med lite våld.

Nu behöver den kompletteras med lite knutbrädor och en spaljé. Jag undrar hur mycket läkt jag behöver till spaljén? Jag och Matematik är inte goda vänner.

Jag ar vaken. Knappt. och ar redan i senaste laget da telefonen inte ringde nar den skulle. :banghead: Jag ar helt slut innan jag ens borjar i dag. Vinden sliter livet ur en och aven nar huvudvark, trotthet och illamaende pa grund av att man inte ar van vid hojden over havet borjar lagga sig sa ar vinden sa insisterande och alltid pataglig att man blir helt slut.
Men jag har sa himmelens roligt och lar mig sa mycket. Mina anteckningar fyller nastan en tjock "note book" redan och ska bli sa interessant att renskriva nar jag kommer hem. Undrar hur mycket jag kan lasa och hur manga ganger jag skrivit samma sak.:p
Och nu ar det dags att plocka ihop och starta dagen.

Trött och mätt. Men det är dags att byta om till ridkläder. Jag trodde vi skulle rida vid lunch idag men det blev senarelagt. Och så ska jag inte rida med kompisen idag utan med hästägaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
52 53 54
Svar
1 077
· Visningar
28 625
Senast: sthu
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar