Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog ett ryck och jobbade i trädgården. Rensat lite ogräs. Klippte gräset igår, det har kommit igång och växer massor nu.

Tänkte äta tacos med dottern men pojkvännen är här så då får jag äta ensam. De brukar hellre beställa hemkörning av pizza.

Det gick inte som planerat med ridningen. När jag redan kommit till stallet fick jag meddelande om att ägaren var sjuk. Och att rida själv på en häst jag inte känner och som jag nätt och jämt känner ägaren till och som jag inte vet vilken utrustning den ska ha, det kändes inte aktuellt.

Ligger på soffan och väntar på att maten ska bli färdig. Kyckling i crock-potten, pommes i ugnen. Snart så.... 😋

Lade mig på soffan för att titta på hoppfinalen, men vaknade lagom till siste man hade ridit. Nåja, man ska inte förakta en skön tupplur.... 😁

Det gick inte som planerat med ridningen. När jag redan kommit till stallet fick jag meddelande om att ägaren var sjuk. Och att rida själv på en häst jag inte känner och som jag nätt och jämt känner ägaren till och som jag inte vet vilken utrustning den ska ha, det kändes inte aktuellt.
Surt! Körde du långt?

Jag haar haft en avläggare till ett krusbär ståendes i bytta ett par år. Den hade lagt sig själv :) i en slänt så jag bara lyfte upp och planterade djupare.

Nu har jag tröttnat på att itne kunna bestämma var den skulle så så jag gav bort den till en kompis och hoppas att få ett annat krusbär i utbyte. Hennes är aningen syrligare så de kommer att komplettera varann fint. Min har antagligen stått här sedan huset byggdes i senare delen av 1800-talet. Gudarna vet vad det är för sort. Dock verkar den frisk!

Suck, så här i sista minuten har ytterligare två ansökningar på tjänsten jag vill ha kommit in :( Så det är jag mot sju andra nu :( Får väl se om de hör av sig i veckan som kommer...

Nu verkar mobilen ha dött helt :( Den vägrar ladda efter dagar med krångel.

Jag ligger så sjukt mycket i minus just nu, har jag en jävla tur får jag kanske lön i Maj, har jag otur får jag inte lön alls och måste hitta ett nytt jobb. Så chansen för en ny mobil de närmaste sex månaderna är lika med noll.

Mår piss också, har inte ätit sedan Fredags kväll. Försöker få i mig en croissant med ost nu och hoppas på att jag slutar känna mig febrig osv. Har däremot lyckats att få lite jobb gjort :banana:

:heart:heart

Åt det mesta av croissanten, lyckade få i mig lite middag senare. Telefonen började hux flux ladda igen (efter flera timmar...)

Bokade en ny biljett till Singapore och anländer nu fem dagar tidigare så behöver enbart vara kvar här i två dagar till. Vänner :banana: Har kännt mig så sjukt ensam här, den enda jag kände var personen som jag typ dejtade som jag visste ljög osv för mig. Hade också noll energi för att bo i ett vandrarhem och lära känna backpackers.

Har dock haft helt fantastiskt bra diskussioner med personer som är min vänner idag och känner att det är så skönt att komma tillbaka och se dem igen :heart Det här har inkluderat typ fem videor på en get som en väns pappa nu har 🤣

Usch, pappa är väldigt dålig. Han har varit risig länge och läkaren har gett ssri... Nu har han gått ner 10 kg på en knapp månad och har svårt att äta pga illamående, var till läkaren igen i fredags (med mamma som kunde föra talan så allt kom fram.....) och det togs prover så ska han på röntgen med. CRP 164 och sänkan 96, så något är det ju..
Nu har han blivit sämre i helgen så mamma ska ringa i morgon bitti.
:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
52 53 54
Svar
1 073
· Visningar
28 600
Senast: sthu
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar