Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbade tydligen för sent igår. Satt till stra innan kl 24. Ledde till att jag missade sömntåget. Har inte somnat än. Gav upp och jobbade lit. Nu ska jag ta mig en catnap med elfilten och vovvi. och ett linne runt huvudet så det blir kolsvart.

Såhär: hade du uppskattat det om du var frisk? Eller är det depressionen som talar?
Du kanske kan hänga med kocken och få inspiration till maträtter? Upptäcka växter i området? Ta med nån bra trädgårdstidning att bläddra i?
Tror inte det. Jag har ju varit där 2 gånger tidigare och första gången hade jag ingen depression.

Jag kan inte hänga med kocken. Vi får inte vara i köket.

Det finns en sjujäkla massa citroner och sånt där. Bougainvillean är enorm och en fikus vi har som krukväxt här i Sverige, växer som träd där. Men rent generellt så uppskattar jag inte landskapet. Det är för torrt! Det finns ingen frodighet.

Det där med att läsa är svårt.
Om man ligger på solstol brukar det ju inte sällan vara så att man kommer upp från värmen av sanden och så pass långt upp att det kan fläkta en del. Speciellt om man ligger på större, öppen strand. När jag ligger under parasoll måste jag klä på mig för att inte frysa. Jag är dock extremt frusen.
Men har du testat? Det är förvånande mycket svalare tycker jag än att ligga på sanden i solen. Speciellt som sagt om det är en öppnare strand. Det ihop med regelbundna dopp brukar kyla ner en rejält.

Om ni åker iväg så och inte alla mål ingår: får ni någon form av ersättning för det, traktamente eller ngt?
Jag vet inte hur sånt brukar funka riktigt. Men jag vet att vi fått ibland vid jobbresa. Då kan man ibland betala för taxi/mat etc med den summan.
Förstår pengaångesten!
Ja, jag har testat. Jag har varit där förr och båda gångerna har jag varit på stranden. Vi har hyrt parasoll och solstol. Dyrt. Och nej, det ÄR för varmt!

Nej, jag får inget traktamente. Jag vet inte hur sånt funkar. Jag får inte ens restidsersättning när jag åker till Stockholm. Det har jag frågat om en gång via mejl, men fick inte svar på det. (Den andra frågan i mejlet besvarades.) Jag har ju ett företagskort som jag använder för att betala för saker som är till jobbet, men vet inte om jag får använda det för personliga utlägg i Spanien.

Tror inte det. Jag har ju varit där 2 gånger tidigare och första gången hade jag ingen depression.

Jag kan inte hänga med kocken. Vi får inte vara i köket.

Det finns en sjujäkla massa citroner och sånt där. Bougainvillean är enorm och en fikus vi har som krukväxt här i Sverige, växer som träd där. Men rent generellt så uppskattar jag inte landskapet. Det är för torrt! Det finns ingen frodighet.

Det där med att läsa är svårt.

Ja, jag har testat. Jag har varit där förr och båda gångerna har jag varit på stranden. Vi har hyrt parasoll och solstol. Dyrt. Och nej, det ÄR för varmt!

Nej, jag får inget traktamente. Jag vet inte hur sånt funkar. Jag får inte ens restidsersättning när jag åker till Stockholm. Det har jag frågat om en gång via mejl, men fick inte svar på det. (Den andra frågan i mejlet besvarades.) Jag har ju ett företagskort som jag använder för att betala för saker som är till jobbet, men vet inte om jag får använda det för personliga utlägg i Spanien.
Du borde ha utlandstraktamente när du är i Spanien! På mitt jobb är det ca 1000 kronor per dag.

Du borde ha utlandstraktamente när du är i Spanien! På mitt jobb är det ca 1000 kronor per dag.

Nja... det är ganska snåriga regler för det och om arbetsgivaren betalar mycket av maten får man inte så mycket i traktamente (det är ju till för att täcka ökade levnadskostnader). Det fulla traktamentet för Spanien är i år 558 kr men betalar AG mat så blir det avdrag därifrån.

Norge har 876 kr :angel: :D

Nja... det är ganska snåriga regler för det och om arbetsgivaren betalar mycket av maten får man inte så mycket i traktamente (det är ju till för att täcka ökade levnadskostnader). Det fulla traktamentet för Spanien är i år 558 kr men betalar AG mat så blir det avdrag därifrån.

Norge har 876 kr :angel::D
Har för mig att vi fick 800 per dag efter avdrag för middag och frukost i Norge :confused:

Har för mig att vi fick 800 per dag efter avdrag för middag och frukost i Norge :confused:

Jag har inte koll på vilka avdrag som görs men det låter ju rimligt att ni landade på ca 800kr efter de avdragen.

Bahamas och Israel hade trevliga traktamentsnivåer också, tyvärr betvivlar jag att jag har en chans att bli skickad dit :angel: Danmark är också högt och Grönland borde jag kunna ta mig till i jobbet (jag SKA jobba på Grönland någon säsong!).

Jag har inte koll på vilka avdrag som görs men det låter ju rimligt att ni landade på ca 800kr efter de avdragen.

Bahamas och Israel hade trevliga traktamentsnivåer också, tyvärr betvivlar jag att jag har en chans att bli skickad dit :angel: Danmark är också högt och Grönland borde jag kunna ta mig till i jobbet (jag SKA jobba på Grönland någon säsong!).
Har en kollega som åkte till Grönland och fiskade och tyckte det var häftigt!

Norge är det längsta jag kommer med jobbet. :( Om jag ens får lämna kontoret

Har en kollega som åkte till Grönland och fiskade och tyckte det var häftigt!

Norge är det längsta jag kommer med jobbet. :( Om jag ens får lämna kontoret

Jag har varit i Norge och Finland i jobbet. Jag trivdes bäst i Finland faktiskt :) Oavsett land flyr jag kontoret så snabbt jag kan :angel: Det är den stora fördelen med mitt jobb att det till stor del utförs utomhus :D

Det är för att betala ökade levnadskostnader när du är utomlands med jobbet
Jag får resa och boende betalt. Och det mesta av maten har också betalats. Det är bara någon enstaka gång jag fått betala det ur egen ficka. Taxin till och från flyget är också betalt och om vi åker iväg gemensamt. Däremot kan jag inte åka iväg på egen hand någonstans. Det finns elcykel att låna men det är för varmt för att cykla. (Ja, jag har provat.)

Jag har varit i Norge och Finland i jobbet. Jag trivdes bäst i Finland faktiskt :) Oavsett land flyr jag kontoret så snabbt jag kan :angel: Det är den stora fördelen med mitt jobb att det till stor del utförs utomhus :D
Jag har ju valt ett jobb som betyder mycket tid framför datorn! Skulle dock kunna söka jobb som arbetsledare/platschef men tror inte det skulle passa mig!

Jag får resa och boende betalt. Och det mesta av maten har också betalats. Det är bara någon enstaka gång jag fått betala det ur egen ficka. Taxin till och från flyget är också betalt och om vi åker iväg gemensamt. Däremot kan jag inte åka iväg på egen hand någonstans. Det finns elcykel att låna men det är för varmt för att cykla. (Ja, jag har provat.)

Bifogade filer

• IMG_20190312_080003.webp
    IMG_20190312_080003.webp
    273,2 KB · Visningar: 39
Jag vet inte om jag kan få det då nästan allt är betalt för mig. Det enda jag betalat själv är ju enstaka måltider men sen är jag ju rätt fast på retreatcentret, vilket inte är så kul. Allt jag kan göra där är ju att bada i poolen och brodera. Och surfa på nätet går ju också. Det finns wi-fi.

Jag vill inte jobba här mer! Får spatt på kollegan. Istället för att hjälpa mig med sånt som måste vara klart innan åtta tar hon sina egna områden som kan göras närsomhelst under dagen, och sen ber hon mig göra hennes entréer! Jag blev sur och sa att jag inte hade tid. Nu har jag suttit i personalrummet nästan en halvtimme :angel:

Dags att börja jobba igen. Mot förskolan!

Sambon ska börja jobba nya tider, vilket gör att vi kommer gå ännu mer om varandra hemma 😢 sambon kommer behöva sova när jag kommer sova på em

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
54 55 56
Svar
1 108
· Visningar
29 565
Senast: Luzzan
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar