Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maskinoperatör på en plastfabrik, så inget jag vill ha egentligen :angel: Men med bra lön, bra arbetstider, något att göra och förhoppningsvis bra kollegor kan det nog bli bra ändå. Som jag vantrivs nu kan det väl inte bli sämre.
Helt rätt tänkt :up:
Och medans du jobbar där och tjänar pengar, så funderar du på vad du vill göra och söker dessa jobb... :idea:

Gjorde en enorm portion med anammabullar och tomatsås - slängde i röda linser, resterna av quinoan och ett gäng brysselkål som såg sorgsna ut i kylen. Det blev jättegott! Som allt med anamma och ordentligt med paprikakrydda. :P Trodde det skulle räcka till en lunch imorgon, men tryckte i mig hela tallriken av bara farten.

Telefonmöte om tio minuter. Den här veckan har jag möten tre kvällar i rad. Kräjsi. Så länge det är över phånen så sitter jag bekvämt hemma i soffan i alla fall.

Maskinoperatör på en plastfabrik, så inget jag vill ha egentligen :angel: Men med bra lön, bra arbetstider, något att göra och förhoppningsvis bra kollegor kan det nog bli bra ändå. Som jag vantrivs nu kan det väl inte bli sämre.

Jag trodde att jag skulle hata att jobba som maskinoperatör, men tack vare trevliga kollegor så är det ett riktigt trevligt jobb med väldigt bra lön för det arbete man gör.

Jag har ändå svårt att se positivt på resan till Spanien. Flyget tar 4 timmar och jag gillar inte att flyga. Jag gillar inte att det är så varmt där heller. Och så är det allmänt trist med inget att göra.

Men om du ligger under parasoll på en solstol så kan iaf jag bli så kall att jag fryser. Då kanske det för normalt folk är bara lite uthärdligt. Kan det funka någon dag?
Går det någon buss eller kan man beställa taxi/uber till något ställe med antingen mat eller sevärdheter/ngt att göra?

Jag har ändå svårt att se positivt på resan till Spanien. Flyget tar 4 timmar och jag gillar inte att flyga. Jag gillar inte att det är så varmt där heller. Och så är det allmänt trist med inget att göra.
Förra gången ville du inte heller men sen skrev du inlägg om att du låg och vickade på tårna i poolen, om jag kommer ihåg rätt. ;)

Du kanske kan hitta nån turridning på stranden? Jobbar du 75% kan du väl få ta ett par timmar off för en ridtur.

Men stanna hemma då, relaxa, pyssla med odlingar eller annat som du uppskattar om det bara är pest och pina med resan?
Får inte. Det här är en jobbresa och chefen har redan köpt biljetter.

Alicante verkar ju erbjuda en massa spännande historiska sevärdheter, men de har du kanske redan kollat in på tidigare resor?
Jag kan inte åka någonstans. Jag har inte råd med taxi.

Men om du ligger under parasoll på en solstol så kan iaf jag bli så kall att jag fryser. Då kanske det för normalt folk är bara lite uthärdligt. Kan det funka någon dag?
Går det någon buss eller kan man beställa taxi/uber till något ställe med antingen mat eller sevärdheter/ngt att göra?
Frysa under parasoll? Nej, jag svettas.

Jag är för fattig för att kunna ta taxi. Det här är heller ingen resa som jag själv har valt så det får inte kosta något. Jag har ju ständig ångest gällande pengar.

Förra gången ville du inte heller men sen skrev du inlägg om att du låg och vickade på tårna i poolen, om jag kommer ihåg rätt. ;)

Du kanske kan hitta nån turridning på stranden? Jobbar du 75% kan du väl få ta ett par timmar off för en ridtur.
Jag har aldrig sett några hästar på stranden. Det är ändå för varmt för att rida. Jag orkar knappt existera där borta.

Får inte. Det här är en jobbresa och chefen har redan köpt biljetter.

Jag kan inte åka någonstans. Jag har inte råd med taxi.

Frysa under parasoll? Nej, jag svettas.

Jag är för fattig för att kunna ta taxi. Det här är heller ingen resa som jag själv har valt så det får inte kosta något. Jag har ju ständig ångest gällande pengar.

Jag har aldrig sett några hästar på stranden. Det är ändå för varmt för att rida. Jag orkar knappt existera där borta.
I poolen orkar du!

Längtar efter sommar nu
Mina knän pajar av halkan
De är lite överrörliga
Är nog hela min kropp förresten
Ska börja med lite yoga och se

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
29 840
Senast: MJLee
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar