Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I poolen orkar du!
Det är tyvärr trist i längden att ligga där.

@Magiana I och med hur du mått kanske det där blir jättebra? Yoga, god mat, simma, ta det lugnt :). Flygningen gick ju bra förra gången minns jag :).
Jo, flygningarna har gått bra båda gångerna jag varit dit, men jag upplever ändå ett visst obehag av flygningen. Jag står ut, ungefär som hos tandläkaren.

Pilars käk är väl egentligen det enda jag ser fram emot. (Pilar är deras kock.) Yogan ser jag inte fram emot. Jag tycker det räcker bra med en timme men vi ska hålla på i 2½ timme. Det är på tok för mycket enligt mig och det är möjligt att jag faktiskt smiter därifrån efter halva passet. Jag gjorde det en gång förra året när den som höll i yogan körde med för svåra övningar som jag blev arg av. Simma tröttnar jag på ganska snabbt. Det blir några längder men sen ids jag inte mer.

Jo, flygningarna har gått bra båda gångerna jag varit dit, men jag upplever ändå ett visst obehag av flygningen. Jag står ut, ungefär som hos tandläkaren.

Pilars käk är väl egentligen det enda jag ser fram emot. (Pilar är deras kock.) Yogan ser jag inte fram emot. Jag tycker det räcker bra med en timme men vi ska hålla på i 2½ timme. Det är på tok för mycket enligt mig och det är möjligt att jag faktiskt smiter därifrån efter halva passet. Jag gjorde det en gång förra året när den som höll i yogan körde med för svåra övningar som jag blev arg av. Simma tröttnar jag på ganska snabbt. Det blir några längder men sen ids jag inte mer.
Käket låter fantastiskt!

Jobbat
Hade rehabsamtal med chefen idag. Eftersom jag har varit sjuk för ofta... Inte blev det mkt bättre av det samtalet. :crazy:Chefen förstår inte hur det är att leva med AS, IBS, trasigt knä och höft, svåra svettningar, ångest, depression och ovanpå det, ha en dement farsa...:cry:
Är trött på mitt jobb och de sk. jobbkamraterna.
Vill byta jobb men hur?

Men toga i 2,5 timmar lät lite väl mastigt. För mig räcker det med en kvart om dagen är dock ingen yogi utan fullständig amatör :p

Jobbat
Hade rehabsamtal med chefen idag. Eftersom jag har varit sjuk för ofta... Inte blev det mkt bättre av det samtalet. :crazy:Chefen förstår inte hur det är att leva med AS, IBS, trasigt knä och höft, svåra svettningar, ångest, depression och ovanpå det, ha en dement farsa...:cry:
Vill byta jobb men hur?
:heart

Jobbat
Vill byta jobb men hur?
Du ska inte gå på sådana samtal utan att ha en fackrepresentant med dig.

Jobbat
Vill byta jobb men hur?
Kram :heart

Läser ikapp bloggar och är lite nervös, ska jobba för ett nytt företag på lördag! Sköter jag mig kommer jag förhoppningsvis att få fler extrapass där framöver. Sen är jag även lite nervös för jag måste ringa Skatteverket för första gången i mitt liv, känner mig så dum som inte har koll på saker.. För någon underlig anledning har mitt jobbskatteavdrag gått upp sjukt mycket under 2018 vilket resulterat i att jag måste betala tillbaka på skatten för första gången på typ tio år. Fattar inte vad jag gjort för att gå ifrån att alltid få tillbaka 3000-8000:- per år oavsett vad jag tjänat, till att helt plötsligt betala tillbaka 2500:-! Vill mest kolla hur jag undviker det under 2019.

Såhär: hade du uppskattat det om du var frisk? Eller är det depressionen som talar?
Du kanske kan hänga med kocken och få inspiration till maträtter? Upptäcka växter i området? Ta med nån bra trädgårdstidning att bläddra i?

Får inte. Det här är en jobbresa och chefen har redan köpt biljetter.

Jag kan inte åka någonstans. Jag har inte råd med taxi.

Frysa under parasoll? Nej, jag svettas.

Jag är för fattig för att kunna ta taxi. Det här är heller ingen resa som jag själv har valt så det får inte kosta något. Jag har ju ständig ångest gällande pengar.

Jag har aldrig sett några hästar på stranden. Det är ändå för varmt för att rida. Jag orkar knappt existera där borta.

Om man ligger på solstol brukar det ju inte sällan vara så att man kommer upp från värmen av sanden och så pass långt upp att det kan fläkta en del. Speciellt om man ligger på större, öppen strand. När jag ligger under parasoll måste jag klä på mig för att inte frysa. Jag är dock extremt frusen.
Men har du testat? Det är förvånande mycket svalare tycker jag än att ligga på sanden i solen. Speciellt som sagt om det är en öppnare strand. Det ihop med regelbundna dopp brukar kyla ner en rejält.

Om ni åker iväg så och inte alla mål ingår: får ni någon form av ersättning för det, traktamente eller ngt?
Jag vet inte hur sånt brukar funka riktigt. Men jag vet att vi fått ibland vid jobbresa. Då kan man ibland betala för taxi/mat etc med den summan.
Förstår pengaångesten!

:(
Men på plastfabriken borde det finnas administration också? Där kan du ju få in en fot efter ett tag ;)

Det är så jag tänker :D intervjuaren pratade mycket om utvecklingsmöjligheter så vi får väl se.
Jag hoppas jag får det! Men sist det kändes bra på en intervju gick det ju åt skogen.

@Tonto ja det hoppas jag det är här med. De gånger jag varit på fabrik har man bara träffat kollegorna på rasten och då har de inte varit särskilt roliga.. Hoppas det är bättre här (och att jag får jobbet).

Jobbat
Vill byta jobb men hur?
:heart

Jag ska också ha rehabsamtal :nailbiting:

Min hjärna hade tydligen sovit tillräckligt för den vaknade med massa bra ideer och uppslag! Bla en början på ett blogginlägg om PRE föreningarna som jag har försökt få den att jobba på ett tag men som den inte orkat med. Behövde uppdatera wordpress och massa tillägg först bara...
Så lite uppslag om jobb efter SAMansökningarna också. Som jag ska ta med lämplig person när tillfälle ges :)

Den här dagen har med andra ord börjat

Jobbat
Vill byta jobb men hur?
Säger som mandalaki, ha en fackrepresentant med dig till samtal. Du har ju arbete på ett företag som ska anpassa jobbet så att du klarar det. Din chef behöver komma ihåg det med..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
54 55 56
Svar
1 119
· Visningar
29 840
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar