Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då förstår jag att det kan bli så dyrt!Tror det är det som det hänger på. Är det ”bara” sätta in kontakten typ och koppla in vattnet lär det bli billigare!
För min kompis var det tydligen att det inte funnits tvättmaskin där tidigare så det blev en del dragning sa hon.
Jag har inte råd med en ny maskin. Jag har typ inte råd med något alls och har konstant ångest över pengar. Hur och när jag kan få den här maskinen installerad vet jag inte.@Magiana köper du en ny diskmaskin i butik så brukar det gå att köpa till inkoppling till ett reducerat pris. Brukar finnas även på billigare typ Elgiganten odyl. Kanske ett alternativ?
Jag fattar verkligen inte.Jag ringde en vvs-firma. Det kan kosta typ 4500 tusen för antagligen kommer försäkringsbolaget kräva att jag byter kökskran som har en manuell avstängning av vattnet till diskmaskinen. Om jag inte behöver byta kran så kan det ändå landa på 2500.
Äh, jag får skita i den där diskmaskinen .
Jag har inte råd med en ny maskin. Jag har typ inte råd med något alls och har konstant ångest över pengar. Hur och när jag kan få den här maskinen installerad vet jag inte.
Och ibland måste man åka iväg för att äta någonstans då alla måltider inte serveras där vi bor.
Jag ska plocka bort lådmodulen bredvid diskbänken och ställa diskmaskinen där. Under diskbänken är det prydlig rördragning och jag tror inte att det är ett dugg svårt att koppla in diskmaskinens avlopp på det.Jag fattar verkligen inte.
En kran köper du själv på lämpligaste ställe (Rinkaby rör?)
Ett ställe att ha diskmaskinen på har du väl ordnat själv?
Det de behöver göra är att dra rör från vattenledningen till maskinen samt dra avloppsrör från maskinen. Lite rör och några krökar. Samt en elkontakt.
Min rördragning gick på nån tusenlapp. (elen fixade exet som är elektriker....)
Tänk på att allt material som firman står för lägger de provision på. Alltså spar du in om du skaffar delar själv.
Kolla fler firmor!!
Vi bor inte på hotell. Vi bor på ett retreatcenter med egen kock som är upphöjd till gud. Hon lagar fantastisk mat! I grannskapet finns det typ bara något hamburgerhak med torra burgare. En bit längre bort finns något annat, men deras mat har jag inte testat. Även om det finns elcykel där så är det för långt att cykla dit (typ en kilometer eller två). Jag pallar det inte i värmen. Och till närmaste ort är det typ 6 kilometer eller så. Dit åker vi bil men om de andra vill ligga på stranden i samband med att vi åker dit så vill jag inte vara med. Det är dyrt att ligga på stranden, samtidigt som jag inte uppskattar det. Det är som sagt för varmt och man bränner fötterna i sanden.Är det inte trevligt att äta på restauranger utanför hotellet?
Jag brukar ha sandaler men den heta sanden kommer in i dem.@Magiana glom inte att ta med flipflops sa du kan ga i sanden.
Tack @tornblomma ... Passet ar nu framtaget sa jag kan ga over gransen in till Mexico. Jag holl nastan pa att glomma det.
I dag ska jag ivag och utratta arenden och handla for att fylla kylen i husbussen med lampliga varor att ta med pa resan (och flytta over personvagen fran huset till bussen) samt packa ut alla klader jag kan tankas behova. Da jag inte kan bestamma mig aker ocksa alla garn med sa jag kan sticka vad jag kan tankas fa for mig att vilja sticka medan jag ar ute pa resa.
Det ar inte latt att skriva med ett pass i handen.
Jag brukar ha sandaler men den heta sanden kommer in i dem.
Varför säger du inte - så tidigt som möjligt - att du helst inte åker med nästa år? Det finns kanske någon annan som skulle uppskatta att äta gott, bada och vila upp sig lite.....? Kan du inte jobba hemma i stället (för jag antar att det räknas som en jobbresa)?Mina flygbiljetter till/från Alicante i slutet av juni är bokade. Jag ser dessvärre inte fram emot att åka i år heller. Det finns inget där som intresserar mig. Man går på möten, yogar och i övrigt sitter man bara eller ligger i poolen. Och så är det hela tiden för varmt. Och ibland måste man åka iväg för att äta någonstans då alla måltider inte serveras där vi bor.
Eller varför inte Scata, möjligen flamingoPåfågel? Nej överskattat. Tänker mer kråka
Jag har inte kunnat bestämma mig för vilket jag gillar minst/mest, men det lutar åt att det är tristast att sitta hemma vid datorn trots allt. Och jag förväntas nog vara med på de möten vi har. Fast å andra sidan får jag ingen fritid i Spanien eftersom jag inte kan göra vad jag vill någon tid på dygnet. Jag är begränsad till att bara sitta i princip (när vi inte har möten eller yogar) och så får jag fördriva tiden med att brodera.Varför säger du inte - så tidigt som möjligt - att du helst inte åker med nästa år? Det finns kanske någon annan som skulle uppskatta att äta gott, bada och vila upp sig lite.....? Kan du inte jobba hemma i stället (för jag antar att det räknas som en jobbresa)?