Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Magiana köper du en ny diskmaskin i butik så brukar det gå att köpa till inkoppling till ett reducerat pris. Brukar finnas även på billigare typ Elgiganten odyl. Kanske ett alternativ? :)

Tror det är det som det hänger på. Är det ”bara” sätta in kontakten typ och koppla in vattnet lär det bli billigare!
För min kompis var det tydligen att det inte funnits tvättmaskin där tidigare så det blev en del dragning sa hon.
Då förstår jag att det kan bli så dyrt!

@Magiana köper du en ny diskmaskin i butik så brukar det gå att köpa till inkoppling till ett reducerat pris. Brukar finnas även på billigare typ Elgiganten odyl. Kanske ett alternativ? :)
Jag har inte råd med en ny maskin. Jag har typ inte råd med något alls och har konstant ångest över pengar. Hur och när jag kan få den här maskinen installerad vet jag inte.

På väg till frissan. Glömde att jag fortfarande har piss-ont i foten efter att jag ramlade för typ en vecka sen. Dessa skor trycker precis på såret så jag antar att det inom kort kan bli tal om amputation. Haltar fram över Östermalmstorg, en tant såg nyss på mig med medlidande. Har även utvecklat ngn form av tbc och rosslar när jag andas.

Mina flygbiljetter till/från Alicante i slutet av juni är bokade. Jag ser dessvärre inte fram emot att åka i år heller. Det finns inget där som intresserar mig. Man går på möten, yogar och i övrigt sitter man bara eller ligger i poolen. Och så är det hela tiden för varmt. Och ibland måste man åka iväg för att äta någonstans då alla måltider inte serveras där vi bor.

Jag ringde en vvs-firma. Det kan kosta typ 4500 tusen för antagligen kommer försäkringsbolaget kräva att jag byter kökskran som har en manuell avstängning av vattnet till diskmaskinen. Om jag inte behöver byta kran så kan det ändå landa på 2500.

Äh, jag får skita i den där diskmaskinen :(.
Jag fattar verkligen inte.
En kran köper du själv på lämpligaste ställe (Rinkaby rör?)
Ett ställe att ha diskmaskinen på har du väl ordnat själv?

Det de behöver göra är att dra rör från vattenledningen till maskinen samt dra avloppsrör från maskinen. Lite rör och några krökar. Samt en elkontakt.

Min rördragning gick på nån tusenlapp. (elen fixade exet som är elektriker....)
Tänk på att allt material som firman står för lägger de provision på. Alltså spar du in om du skaffar delar själv.

Kolla fler firmor!!

Jag har inte råd med en ny maskin. Jag har typ inte råd med något alls och har konstant ångest över pengar. Hur och när jag kan få den här maskinen installerad vet jag inte.

Tänkte mer att det nog ändå kan bli billigare i slutändan då installationen blir så mkt billigare, plus att du då får en ny diskmaskin med garanti osv :)
Men fattar om du ändå tycker att det blir för dyrt i slutändan såklart :)

Jag fattar verkligen inte.
En kran köper du själv på lämpligaste ställe (Rinkaby rör?)
Ett ställe att ha diskmaskinen på har du väl ordnat själv?

Det de behöver göra är att dra rör från vattenledningen till maskinen samt dra avloppsrör från maskinen. Lite rör och några krökar. Samt en elkontakt.

Min rördragning gick på nån tusenlapp. (elen fixade exet som är elektriker....)
Tänk på att allt material som firman står för lägger de provision på. Alltså spar du in om du skaffar delar själv.

Kolla fler firmor!!
Jag ska plocka bort lådmodulen bredvid diskbänken och ställa diskmaskinen där. Under diskbänken är det prydlig rördragning och jag tror inte att det är ett dugg svårt att koppla in diskmaskinens avlopp på det.

Elkontakt finns ovanför platsen där maskinen ska stå. Är det en vanlig stickkontakt på maskinen så behövs inget eljobb.

Så på något sätt ska det väl lösa sig. Det är ju ändå ingen panik med att fixa allt just nu.

Är det inte trevligt att äta på restauranger utanför hotellet?
Vi bor inte på hotell. Vi bor på ett retreatcenter med egen kock som är upphöjd till gud. Hon lagar fantastisk mat! I grannskapet finns det typ bara något hamburgerhak med torra burgare. En bit längre bort finns något annat, men deras mat har jag inte testat. Även om det finns elcykel där så är det för långt att cykla dit (typ en kilometer eller två). Jag pallar det inte i värmen. Och till närmaste ort är det typ 6 kilometer eller så. Dit åker vi bil men om de andra vill ligga på stranden i samband med att vi åker dit så vill jag inte vara med. Det är dyrt att ligga på stranden, samtidigt som jag inte uppskattar det. Det är som sagt för varmt och man bränner fötterna i sanden.

@Magiana glom inte att ta med flipflops sa du kan ga i sanden. :)

Tack @tornblomma ... Passet ar nu framtaget sa jag kan ga over gransen in till Mexico. Jag holl nastan pa att glomma det. 😳

I dag ska jag ivag och utratta arenden och handla for att fylla kylen i husbussen med lampliga varor att ta med pa resan (och flytta over personvagen fran huset till bussen:cautious:) samt packa ut alla klader jag kan tankas behova. Da jag inte kan bestamma mig aker ocksa alla garn med sa jag kan sticka vad jag kan tankas fa for mig att vilja sticka medan jag ar ute pa resa.

Det ar inte latt att skriva med ett pass i handen.:cautious:

@Magiana glom inte att ta med flipflops sa du kan ga i sanden. :)

Tack @tornblomma ... Passet ar nu framtaget sa jag kan ga over gransen in till Mexico. Jag holl nastan pa att glomma det. 😳

I dag ska jag ivag och utratta arenden och handla for att fylla kylen i husbussen med lampliga varor att ta med pa resan (och flytta over personvagen fran huset till bussen:cautious:) samt packa ut alla klader jag kan tankas behova. Da jag inte kan bestamma mig aker ocksa alla garn med sa jag kan sticka vad jag kan tankas fa for mig att vilja sticka medan jag ar ute pa resa.

Det ar inte latt att skriva med ett pass i handen.:cautious:
Jag brukar ha sandaler men den heta sanden kommer in i dem.

Jourhavande psykolog Törnis kunde undanröja en allvarlig kris. Min kompis hörde av sig och berättade att hon i ett jobb-exeldokument blivit markerad i GRÅTT medan andra kollegors namn fått diverse färgglada färger. Hennes tolkning av detta var att alla på jobbet definierade henne som en grå person. Jag kunde diplomatiskt intyga att så TROLIGEN inte var fallet. Men som den goda vän jag ändå är lovade jag att låna ut tex ett par roliga färgglada glasögon genom vilka hon kunde betrakta sina kollegor. Föreslog även att hon hädanefter skulle sluta prata och istället SJUNGA ut allt hon hade att säga på kontoret.
Hon skulle återkoppla i ärendet :rofl:

Mina flygbiljetter till/från Alicante i slutet av juni är bokade. Jag ser dessvärre inte fram emot att åka i år heller. Det finns inget där som intresserar mig. Man går på möten, yogar och i övrigt sitter man bara eller ligger i poolen. Och så är det hela tiden för varmt. Och ibland måste man åka iväg för att äta någonstans då alla måltider inte serveras där vi bor.
Varför säger du inte - så tidigt som möjligt - att du helst inte åker med nästa år? Det finns kanske någon annan som skulle uppskatta att äta gott, bada och vila upp sig lite.....? Kan du inte jobba hemma i stället (för jag antar att det räknas som en jobbresa)?

Försöker ta ig igenom Leaving Neverland. Nu har jag sett två tredjedelar. Resten får vänta till en annan dag. Det är tungt och jag behöver pausa mellan.

Hela dagen har varit konstig efter morgonen rekordsjusovning. Tack och lov hade arbetskolleegorna bara medkännande och sympati. Jag fick till och med en kram. Hade de drivit med mig hade jag nog kraschat.

Jag har inte ens nån matlust. Har tvingat i mig lite kokt broccoli med smält ost på bröd.

Må morgondagen bli bättre. I alla fall börja bättre.

Varför säger du inte - så tidigt som möjligt - att du helst inte åker med nästa år? Det finns kanske någon annan som skulle uppskatta att äta gott, bada och vila upp sig lite.....? Kan du inte jobba hemma i stället (för jag antar att det räknas som en jobbresa)?
Jag har inte kunnat bestämma mig för vilket jag gillar minst/mest, men det lutar åt att det är tristast att sitta hemma vid datorn trots allt. Och jag förväntas nog vara med på de möten vi har. Fast å andra sidan får jag ingen fritid i Spanien eftersom jag inte kan göra vad jag vill någon tid på dygnet. Jag är begränsad till att bara sitta i princip (när vi inte har möten eller yogar) och så får jag fördriva tiden med att brodera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
55 56 57
Svar
1 129
· Visningar
30 180
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar