Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väldigt ont om drakar här :(. Men desto mer kajor, skator (två stycken troligen ett kärlekspar), några gråa kråkor och sen några korpar. Kungsörn, blåmesar och andra småfåglar. Hackspett men inga drakar :arghh:

Och rent bildligt:

Min inre drake: mystisk. Stort hjärta. Kanske inte de mest spickraka besluten -vägarna i livet. Är ju född under drakens år så ja kanske :p

Kråka: envis kämpe. Smart och lite busig.

Påfågel: Haha vet inte. Skulle vara mina målade naglar i så fall :D

Puh... tur att jag grävde fram passet. Jag måste göra ett nytt! Det måste vara giltigt 6 månader efter hemresa och jag är övertygad om att Israelerna inte tummar på reglerna direkt :p Mitt pass går ut nu i maj.. Jag fick lite panik men hittade EN ledig tid i Sthlm city i mars som jag knep asap.

En timme kvar till intervju. Borde vara nervös men än känns det inget. Det kommer väl om en stund.
Har hört från många nu att lönen är bra på det stället. Hoppas det stämmer. Även hört att arbetstiderna är bra. Låter lovande! Får hoppas jag gör ett bra intryck och att mina tre månaders uppsägning inte skrämmer bort dem.

En timme kvar till intervju. Borde vara nervös men än känns det inget. Det kommer väl om en stund.
Har hört från många nu att lönen är bra på det stället. Hoppas det stämmer. Även hört att arbetstiderna är bra. Låter lovande! Får hoppas jag gör ett bra intryck och att mina tre månaders uppsägning inte skrämmer bort dem.

Vad är det för jobb? :)

Jag har hittat en diskmaskin till salu som jag vill köpa. Funkar fint. Kostar 300 spänn. Hoppas det stämmer att den funkar fint. Det går väl liksom inte att testa då den på säljarens bild står mitt på ett golv. Och så måste den ju installeras i mitt kök. Undrar vad det kan kosta. Sånt vågar jag mig inte på själv.

Jag har hittat en diskmaskin till salu som jag vill köpa. Funkar fint. Kostar 300 spänn. Hoppas det stämmer att den funkar fint. Det går väl liksom inte att testa då den på säljarens bild står mitt på ett golv. Och så måste den ju installeras i mitt kök. Undrar vad det kan kosta. Sånt vågar jag mig inte på själv.
Min kompis installerade en tvättmaskin förra veckan. Kostade 5 500 kr. Dock vitt ska tilläggas, på faktura... Kanske ligger i samma prisspann som diskmaskin? Frågan är om det är värt det om det är en äldre diskmaskin i den prisklassen? Jag hade köpt en ny, då har du ju ngn form av garanti också

Min kompis installerade en tvättmaskin förra veckan. Kostade 5 500 kr. Dock vitt ska tilläggas, på faktura... Kanske ligger i samma prisspann som diskmaskin? Frågan är om det är värt det om det är en äldre diskmaskin i den prisklassen? Jag hade köpt en ny, då har du ju ngn form av garanti också
Hur kan det bli så dyrt? Arbetet kan ju ta max en kvart? Koppla in vatten och sätta sladden i kontakten?

Har du vatten och el framtaget?

Åh, fy fan. Det har jag ju inte råd med :(.

Då får jag fortsätta ha diskberg och diska för hand. Jag har inget emot att diska men hatar diskbergen som blir för att jag inte orkar diska varje gång jag använt en tallrik. Därför tänkte jag att diskmaskin skulle kunna vara lösningen så jag kan gömma disken där när jag skitat ner något.

Hur kan det bli så dyrt? Arbetet kan ju ta max en kvart? Koppla in vatten och sätta sladden i kontakten?

Vet inte vad det var som kostade! Kanske att de var tvungen att dra ngt rör eller ngt med elen? Jag tyckte också att det lät dyrt. Ska fråga henne! :) Hon använde "den c*yklande r*rmokaren" kanske dyrt pga det? :p

Den ska stå i köket, bredvid diskbänken. Så det finns el, vatten och avlopp i den delen av huset.
Jag ringde en vvs-firma. Det kan kosta typ 4500 tusen för antagligen kommer försäkringsbolaget kräva att jag byter kökskran som har en manuell avstängning av vattnet till diskmaskinen. Om jag inte behöver byta kran så kan det ändå landa på 2500.

Äh, jag får skita i den där diskmaskinen :(.

Jag ringde en vvs-firma. Det kan kosta typ 4500 tusen för antagligen kommer försäkringsbolaget kräva att jag byter kökskran som har en manuell avstängning av vattnet till diskmaskinen. Om jag inte behöver byta kran så kan det ändå landa på 2500.

Säljaren ändrade pris på maskinen till 0 kronor. Jag åker och hämtar den ändå.

Vi betalade 750 för installation, men då en ny från tretti.se

Den andra som bara skulle kopplas in gick på 950 i installation (varav hälften typ var kostnad för transport av rörmokare).

Har det står diskmaskin där tidigare?

Tror det är det som det hänger på. Är det ”bara” sätta in kontakten typ och koppla in vattnet lär det bli billigare!
För min kompis var det tydligen att det inte funnits tvättmaskin där tidigare så det blev en del dragning sa hon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
55 56 57
Svar
1 130
· Visningar
30 207
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar