Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hela dan har det regnat här. Nu snöar det, och det rejält.
Ska natta mig och zooet nu. Ska upp 5 igen i morgon bitti och jobba...

Funderar lite på hur olika jag och kollegavännen är.

Nu efter den här arbetsveckan så har hon en fullbokad helg. Idag var det snabbt hem för att göra sig i ordning för middag på stan med vänner, imorgon hade hon också planer och söndagen var helt fullspäckad av saker hon skulle hitta på med andra. Det är inget ovanligt. Det är likadant många vardagar också, ofta "Ska iväg och träffa vänner!" (eller träna, hon tränar massor) när vi pratar om vad vi ska göra resten av dagen.

Själv orkar jag inte ens titta på tv efter jobbet, jag orkar inte med fler intryck efter en arbetsdag. Jag behöver en lugn promenad i tystnad med hundarna, sedan sitter jag gärna i soffan och kollar på lugna hemsidor (typ buke...).

Brukar få höra att jag aldrig tar det lugnt, att jag alltid är igång osv. Men alltså... Jag är ju en osocial latmask jämfört med kollegavännen :cautious:

Jag ar helt klart trott i dag ... och tydligen lite lagom forvirrad :cautious: da jag postade i fel trad.
Har hor det har hemma.

Jag har agnat storre delen av dagen at att boka campingplatser for husbussen, boka in tandlakaren i Arizona (han -eller hon, de ar tva- maste fixa klart mina inplantat till sitt fantastiska pris) och kalkylera hur langt jag maste kora per dag for att hinna i tid till Seminariet i New Mexico.

Jag kor harifran till Californien (106 Svenska mil) och en mycket god van/tranings kollega och dar jag kanner och ar nara van med en hel massa IPO folk, sa dar stannar jag ett tag innan jag kor vidare till Arizona (920 Sveska mil) och tandis som ska fixa mina inplantat till sitt fornamliga pris innan jag fortsatter till IPO traningen i New Mexico (110 Svenska mil).

All in all blir det en liten rund trip pa 366 Svenska mil OM jag kor den narmaste vagen, men beroende pa dag och tid kan jag tankas kora en omvag for att komma fram lite fortare ... Runt Los Angeles, till exempel :cautious:
Snoar det i Norra Arizona (vilket ar ganska vanligt) blir det en annu langre tripp ... for i sa fall tar jag den sodra vagen som ar bra mycket langre.:angel: Eventuellt kommer sonen som bor i Florida upp till Oregon just nar jag antingen ar pa vag hem, eller sa hinner jag fore. Men bara lite :p

Ligger i sängen och försöker lägga en plan för hur jag ska lägga upp dagen. Måste ner i centrum en snabbis och ska sen försöka att hinna med att både besöka min väns fest som hon håller för att fira två år med kvinnliga könshormoner och samtidigt vara hemma i tid till melodifestivalen :) .

Jag har inget att göra. Maken vill ha en ny vårjacka så vi ska ut och kolla på det. Vet inte var bara.. Ska kolla second hand först tänkte vi. Sen får vi väl se. Finns inte så mycket klädaffärer för män här..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
54 55 56
Svar
1 108
· Visningar
29 565
Senast: Luzzan
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar