Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör just nu detta!

26455

Jag rekommenderar att du börjar göra någon enkel anteckning om mensens första dag i en almanacka. Det underlättar, annars hade jag aldrig heller kommit ihåg det. Det lär med största sannolikhet vara en av de första frågorna en läkare ställer också, så det är väldigt viktig info att ha!
Jag har tänkt tanken men aldrig kommit till skott.

Blev bara pyssel med ponnyn idag då han är halt sen igår. Dock bättre idag så hoppas han bara sträckt sig när han busat i hagen.

I övrigt snurrar tankarna - byta jobb eller ej :crazy:. Har inte hört vad de erbjudit än, men jag vet ju vilket löneanspråk mm jag sa på intervjun.

Crap! O_o Igår kväll tappade jag en bit från en tand. I morse på jobbet, en bit till från en annan tand:cry: Så i morgon, efter jobbet, så måste jag gå till Akut tandläkaren i stan...
Har tandvårdskort pga min AS, så det borde inte kosta något då?
Ska efter tandläkarbesöket, kolla om det finns några snygga kampfiskar på Djurhobby i stan. Både hane och honor. Fick en bonuscheck där som måst utnyttjas

Har haft djävulsk ont i fotleden nu i 2 veckor. Den svullnar på kvällen. Lindar den nästan varje natt.
Om jag ringer till min Vc om tid till läkare, så skickar de bara en till sjukgymnasten. Har tid hos sjukgymnasten på ons i nästa vecka, för höft och knä

Crap! O_o Igår kväll tappade jag en bit från en tand. I morse på jobbet, en bit till från en annan tand:cry: Så i morgon, efter jobbet, så måste jag gå till Akut tandläkaren i stan...
Har tandvårdskort pga min AS, så det borde inte kosta något då?
Ska efter tandläkarbesöket, kolla om det finns några snygga kampfiskar på Djurhobby i stan. Både hane och honor. Fick en bonuscheck där som måst utnyttjas
Det låter lite märkligt att tappa från tänder bara sådär?

Sitter just nu och dricker bubbelvatten och gjorde piroger tidigare. Ätit alldeles för många idag :o
Sen blir det troligen melodifestival taj!
Men just nu lyssnar jag på musik i ”finrummet” (känns jättelöjligt att skriva finrum)

Edit: var tvungen att ta bort en skitful smiley den såg verkligen gräsligt ut :mad:

Det har hänt mig också ett antal gånger de senaste åren, att jag bitit av bitar på tänder. Jag tar inga medicinener, men har många gamla lagningar. Antar att både tänder och lagningar blir sköra med åren....
Jag har hört av en tandsköterska att amalgamfyllningar blir sköra med åren. Det var en sådan jag hade i tanden som sprack för en tid sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
55 56 57
Svar
1 121
· Visningar
29 879
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar