R
Raderad medlem 68338
Gör just nu detta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tänkt tanken men aldrig kommit till skott.Jag rekommenderar att du börjar göra någon enkel anteckning om mensens första dag i en almanacka. Det underlättar, annars hade jag aldrig heller kommit ihåg det. Det lär med största sannolikhet vara en av de första frågorna en läkare ställer också, så det är väldigt viktig info att ha!
Det låter lite märkligt att tappa från tänder bara sådär?Crap! Igår kväll tappade jag en bit från en tand. I morse på jobbet, en bit till från en annan tand Så i morgon, efter jobbet, så måste jag gå till Akut tandläkaren i stan...
Har tandvårdskort pga min AS, så det borde inte kosta något då?
Ska efter tandläkarbesöket, kolla om det finns några snygga kampfiskar på Djurhobby i stan. Både hane och honor. Fick en bonuscheck där som måst utnyttjas
har dåliga tänder pga mina mediciner mmDet låter lite märkligt att tappa från tänder bara sådär?
Och blir inte bättre av att jag är/varit tandvårdsrädd och går till tandläkare mm bara om jag verkligen behöver dethar dåliga tänder pga mina mediciner mm
Aha ok. Tänkte skicka pm till dig men såg att det inte gick. Blev nyfiken på vilken medicin som ger sådanna biverkningar. Du behöver givetvis inte svara om du inte villhar dåliga tänder pga mina mediciner mm
antidepp mediciner blaAha ok. Tänkte skicka pm till dig men såg att det inte gick. Blev nyfiken på vilken medicin som ger sådanna biverkningar. Du behöver givetvis inte svara om du inte vill
Det har hänt mig också ett antal gånger de senaste åren, att jag bitit av bitar på tänder. Jag tar inga medicinener, men har många gamla lagningar. Antar att både tänder och lagningar blir sköra med åren....Det låter lite märkligt att tappa från tänder bara sådär?
NejdåDet låter lite märkligt att tappa från tänder bara sådär?
Jag har hört av en tandsköterska att amalgamfyllningar blir sköra med åren. Det var en sådan jag hade i tanden som sprack för en tid sedan.Det har hänt mig också ett antal gånger de senaste åren, att jag bitit av bitar på tänder. Jag tar inga medicinener, men har många gamla lagningar. Antar att både tänder och lagningar blir sköra med åren....
Ja den tand som gått av nere i tandköttet bar en som var lagad med amalgamJag har hört av en tandsköterska att amalgamfyllningar blir sköra med åren. Det var en sådan jag hade i tanden som sprack för en tid sedan.
har nog amalgam i de flesta av mina tänderJag har hört av en tandsköterska att amalgamfyllningar blir sköra med åren. Det var en sådan jag hade i tanden som sprack för en tid sedan.
Ja den tand som gått av nere i tandköttet bar en som var lagad med amalgam
Och det är ju inte direkt billigt att laga. Men tydligen ska det finnas ett bidrag man kan få om man har muntorrhet p.g.a. medicin, så jag ska höra med tandläkaren om jag kan få det nästa gång jag går dit.har nog amalgam i de flesta av mina tänder