Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hämtat mer ved
Bytt tvätt i maskinen
Nu dröjer det till typ 13:30 innan maskinen är klar så kan ta det lugnt
Tvättade sängkläder på60 grader och det finns inget kortprogram för det

skitväder..
Lämnade ridhästarna inne till lunch. Började uppdatera hemsidan och kollade nyss på klockan.
Ska äta några stekta ägg och sedan mot stallet och bli utgnäggad av Spanska Damen för att hon fått stå inne..

Har fått ett djupare politikerförakt...
Behöver kanske inte utveckla det vidare?
Trist.

Fenomenet är aningen udda. Vilken annan kategori av makthavares felsteg och dumheter leder till allmänt förakt? Om min fackordförande beter sig som en skitstövel så blir itne fackföreningar i allmänhet utsatta för samma shaming. Eller näringslivspersoner som gör skandal - det brukar inte leda till att näringslivet i stort drabbas.

/tanten - politiker

Trist.

Fenomenet är aningen udda. Vilken annan kategori av makthavares felsteg och dumheter leder till allmänt förakt? Om min fackordförande beter sig som en skitstövel så blir itne fackföreningar i allmänhet utsatta för samma shaming. Eller näringslivspersoner som gör skandal - det brukar inte leda till att näringslivet i stort drabbas.

/tanten - politiker
Nej det är inte udda.
Politiker som får pengar av skattebetalare för att på bästa sätt styra vårt land sätts mot högre moraliska och etiska standard än en överbetald direktör som har företag för att tjäna pengar.
Väldigt enkelt.

Jag har haft diffus magvärk i några dagar. Ingen av de två rimligaste förklaringarna stämmer (mens eller ägglossning). Först trodde jag på ägglossning men sånt har aldrig tidigare suttit i flera dagar. Nu kan de också smärta till när jag sätter mig eller så. Jag känner inte igen det här.

Jag har haft diffus magvärk i några dagar. Ingen av de två rimligaste förklaringarna stämmer (mens eller ägglossning). Först trodde jag på ägglossning men sånt har aldrig tidigare suttit i flera dagar. Nu kan de också smärta till när jag sätter mig eller så. Jag känner inte igen det här.
Stämmer tiden med mens eller ägglossning då?

Jag har aldrig exakt koll (minns inte och skriver aldrig upp). Ägglossning är den rimligaste förklaringen tidsmässigt, men det känns som sagt inte som det. Eller så har jag vimsat till det och det är mens på G trots allt.
Ok. Ja, då har ju mensen nåt dygn på sig att komma innan du går till vc.

Jag har aldrig exakt koll (minns inte och skriver aldrig upp). Ägglossning är den rimligaste förklaringen tidsmässigt, men det känns som sagt inte som det. Eller så har jag vimsat till det och det är mens på G trots allt.
Jag rekommenderar att du börjar göra någon enkel anteckning om mensens första dag i en almanacka. Det underlättar, annars hade jag aldrig heller kommit ihåg det. Det lär med största sannolikhet vara en av de första frågorna en läkare ställer också, så det är väldigt viktig info att ha!

Har precis skrivit in viktiga datum i min "livskalender", och inser att det kanske inte ger så bra intryck på intervjun på tisdag. Jag behöver vara ledig en vecka samt en helg då vi har inbokade resor sedan länge, och som jag inte tänker flytta på. Hade det varit för vikariat eller fast tjänst så absolut, utan att tveka så hade jag ändrat. Men nu är det sommarjobb som jag inte ens vet om jag vill ha, men tänkte iaf ge det en ärlig chans att gå dit och lyssna på dom :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
55 56 57
Svar
1 121
· Visningar
29 879
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar