Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickade precis in intresseanmälan om att börja rida på ridskola :o Jag red mycket(!) förut, men ja, det var förut det... Vill komma igång igen nu och tänkte att tja, why not? Kan jag komma igång igen så borde det ju sedan gå att hitta någon trevlig medryttarhäst... (För nä, själva ridskoleridningen lockar egentligen inte speciellt mycket)
Den tanken har jag haft många gånger med , bara att komma igång och sen hitta medryttarehäst

Semester och dom säger värme idag och imorgon! Tycker vädret är skiftande just nu .

Blev lite besviken när dom ställer in traktor pullingen EM i ekeröd, jävla värme säger jag då

Skickade precis in intresseanmälan om att börja rida på ridskola :o Jag red mycket(!) förut, men ja, det var förut det... Vill komma igång igen nu och tänkte att tja, why not? Kan jag komma igång igen så borde det ju sedan gå att hitta någon trevlig medryttarhäst... (För nä, själva ridskoleridningen lockar egentligen inte speciellt mycket)

Jag ska ställa mig i kö till ridskolan här i närheten. Har man som jag 5 min cykelväg dit är det ju riktigt lyxigt!

Vill gärna kunna träna och tävla mer, och ridskolan här även speciella hopp- och dressyrgrupper jag är lite smått intresserad av. Men klart mysigare ändå att bygga relation till en speciell häst som man inte är så många om att rida.

Svär utav bara helvete över vårt jäkla system som krånglar. Dag 2 nu. Fick det att fungera under fm men nu har det lagt av igen *morr*

Vi njuter :love:

Bifogade filer

• 20180807_130803.webp
    20180807_130803.webp
    314,5 KB · Visningar: 28
Jag ska ställa mig i kö till ridskolan här i närheten. Har man som jag 5 min cykelväg dit är det ju riktigt lyxigt!

Vill gärna kunna träna och tävla mer, och ridskolan här även speciella hopp- och dressyrgrupper jag är lite smått intresserad av. Men klart mysigare ändå att bygga relation till en speciell häst som man inte är så många om att rida.
Här finns det också hopp- och dressyrgrupper, och tydligen rider man samma häst under längre perioder i de grupperna. Hoppas på att (när jag fått in ridvanan igen) kunna passa i en dressyrgrupp. Jag saknar verkligen dressyrridningen, känslan av att bara dansa fram med någon nätt och känslig häst som är så uppmärksam att det nästan går att styra den enbart genom att tänka vad som ska göras... Åh vad det var länge sedan nu!

Tips på supermysig restaurang i Riga, Café Mio, om ni inte redan planerat allt. Spännande meny, vällagad mat, mysig inredning. Ganska få bord dock.
Tack för tipset :)
Vi är tillbaka på båten nu men får kolla in den en annan gång. Vi planerar att åka hit igen med barnen också, nu var det bara sambon och jag. Vi åt på en argentinsk restaurang som också var riktigt bra, lite dyr men maten var fantastisk.

Jag har sålt av lite av garnet. 2 Ikea kassar till en tjej som skulle skicka det till Gambia. :bow:Möttes upp på stationen och lämnade över kassarna där.
Hemma har jag mest slöat.
Lagar mat nu - Burkskinka, kokt potatis och mimosa-sallad :d:d:love:
I morgon ska jag till Vc. Till dietisten och psykologen där. Få se hur länge jag får vara inne hos dem:mad:
Bara 1 dygn och 10 timmar kvar innan morsan och syrran kommer hem. Om planet inte är försenat igen...O_oO_o

Det som är typ det bästa som finns! Rider kvar på ridskolan trots att jag har egen häst. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka