Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trodde ju aldrig att de skulle bli fint väder och varmt idag , men jag fick inte mycket gjort efter att ha hälsat på "styvpappa" på jobbet ! Men har kopplat av iallafall

Var på min pappas grav och vattnade blommorna

Är inte alls så slut som jag trodde. Imorgon är vi två stycken att dela på 14 hästar. På 6h. Det blir spännande. Och sen helst mina 4 hemma efter 😂

Kommer ihåg tiden jag försökte kombinera hästjobb med egna hästar.
Jag tröttnade totalt och det gick ut över mina egna som blev ståendes...
Sa upp mig och skaffade ett icke hästrelaterat jobn och vips kom motivationen med mina egna tillbaka!

Kommer ihåg tiden jag försökte kombinera hästjobb med egna hästar.
Jag tröttnade totalt och det gick ut över mina egna som blev ståendes...
Sa upp mig och skaffade ett icke hästrelaterat jobn och vips kom motivationen med mina egna tillbaka!
Vad tråkigt! Jag har lyckats kombinera i flera år nu, såklart är det motigt i november men det är det ju även om man bara har sina egna. Det är inte alltid jag rider såhär mycket dock, är typ bara nu inför terminsstart. Sen under året rider jag väl i bästa fall två i veckan förutom mina egna.

Har haft matgäster idag igen och det blev lyckat! Välkomstdrinkar serverades på balkongen medan jag roddade i köket. Middagen blev god och fräsch.

37906934_502953533498991_2626190863042084864_n.jpg

Min kompis hade köpt härligt kitschiga salt och peppar-kar i form av flamongis till mig! Älskar när folk känner en så pass bra att de kan köpa så spårade presenter och det blir 100% bra! :D

115446DD-E2A0-4F90-8A10-2FA1D138C994.webp

Ska snart bege mig mot huvudstaden tillsammans med mamma för att gå på min morbrors begravning.
Och igår meddelade mormors boende att hon nu får vård i livets slutskede. Hon har inte velat äta på ett par veckor. Lilla mormor, bara önskar hon släpp lida :(

Även australienska bönder lider och stödpengar kommer från alla möjliga håll nu. Vissa ställen har det inte regnat på över ett år..

Ja, jag hörde det när jag pratade med huvudkontoret. Det var tydligen som här. Och det var körigt att få tag i både hö, hösilage och lucern.
Synd iom att vi tänkt beställa hem lucern. Men vi får nöja oss med annat hö-/hösilage-ersättningsfoder.

Har huvudvärk. Vaknade med ett huvud som känns sprängfullt med vadd. Tur jag bara har två små jobb idag och sen kan ta det lugnt.

Jag är vaken och på jobb med liten galen hund. Idag har hon inte sina kompisar med så då måste jag aktivera henne.

Jag är själv helt slut. Igår när jag kom hem efter jobb och stall kunde jag inte äta. Var så trött att jag blev illamående och somnade vid 9.

Känner mig inte direkt piggare/fräschare idag sambon väckte mig vilket var tur för jag hade stängt av alarmet på telefonen.

Kan man sno energi från hunden? HOn hoppar runt som en tok här

Ska snart bege mig mot huvudstaden tillsammans med mamma för att gå på min morbrors begravning.
Och igår meddelade mormors boende att hon nu får vård i livets slutskede. Hon har inte velat äta på ett par veckor. Lilla mormor, bara önskar hon släpp lida :(

:heart :heart Hoppas mormor får sluta så lugnt och fridfullt som möjligt :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat