Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma! Det undersöktes, togs blod och urin och ultraljud för att se att inget otrevligt fanns i blåsan (räkningen *gulp* :nailbiting:) Vet tror att UVI och kliande (hon är slickad kal på magen) kan vara pga att hon är lite inkontinent och att det blir ett extra stressmoment som resulterar i UVI och kliande - kala fläcken finns just ovanför blåsan. Arma Nikita sederades och kräktes sedvanligt, mer än hon brukar trots fastande idag.

Alltid lika otäckt att se henne med stirrande, glasiga och tomma ögon. :down: Nu ska hon få, snordyrt, vetfoder, Hills urinary stress någonting som finns både som våt och torrfoder. Helst ska det vara blötmatsvarianten men med tanke på förra gången och hur vi bråkade om i princip all njurblötmat på marknaden så har jag mina tvivel på att vi kommer överens. :arghh:

Vi skulle sitta kvar en timme för att se till att uppvakningssprutan fungerade som den skulle. När timmen var slagen var det pigga ögon som mötte djurskötaren och vi fick gå hem. Just när vi gick mot bussen över parkeringen fick skräpkatten upp buren och stack glatt iväg mot den trafikerade vägen :crazy: Kastade mig fram och fick tag på eländet. Hon är lite vinglig nu och har lagt sig i solen. Blir det för varmt så ska jag flytta henne till skuggan och imorgon ska jag ringa SLU för att kolla om de har någon forskning kring inkontinens hos katter eftersom min vet inte har hört talats om det och föreslog att jag skulle ringa SLU. Just nu är det tratt som gäller, senare mjuk krage (body?) så inget slickande kan förekomma. Det blir nog inget gos med kattslav på ett tag. :nailbiting: :crazy: Om jag ska våga sova är en öppen fråga.

Jag har sålt av lite av garnet. 2 Ikea kassar till en tjej som skulle skicka det till Gambia. :bow:Möttes upp på stationen och lämnade över kassarna där.
Hemma har jag mest slöat.
Lagar mat nu - Burkskinka, kokt potatis och mimosa-sallad :d:d:love:
I morgon ska jag till Vc. Till dietisten och psykologen där. Få se hur länge jag får vara inne hos dem:mad:
Bara 1 dygn och 10 timmar kvar innan morsan och syrran kommer hem. Om planet inte är försenat igen...O_oO_o
Och en Ikea kasse garn till Hjälpstickan som stickar åt Stadsmissionen

Jaaaaa! :love:
15336548304092446148758291181444.webp
Från 1894 :love: Den är så fiiin!

Hemma! Det undersöktes, togs blod och urin och ultraljud för att se att inget otrevligt fanns i blåsan (räkningen *gulp* :nailbiting:) Vet tror att UVI och kliande (hon är slickad kal på magen) kan vara pga att hon är lite inkontinent och att det blir ett extra stressmoment som resulterar i UVI och kliande - kala fläcken finns just ovanför blåsan. Arma Nikita sederades och kräktes sedvanligt, mer än hon brukar trots fastande idag.

Alltid lika otäckt att se henne med stirrande, glasiga och tomma ögon. :down: Nu ska hon få, snordyrt, vetfoder, Hills urinary stress någonting som finns både som våt och torrfoder. Helst ska det vara blötmatsvarianten men med tanke på förra gången och hur vi bråkade om i princip all njurblötmat på marknaden så har jag mina tvivel på att vi kommer överens. :arghh:

Vi skulle sitta kvar en timme för att se till att uppvakningssprutan fungerade som den skulle. När timmen var slagen var det pigga ögon som mötte djurskötaren och vi fick gå hem. Just när vi gick mot bussen över parkeringen fick skräpkatten upp buren och stack glatt iväg mot den trafikerade vägen :crazy: Kastade mig fram och fick tag på eländet. Hon är lite vinglig nu och har lagt sig i solen. Blir det för varmt så ska jag flytta henne till skuggan och imorgon ska jag ringa SLU för att kolla om de har någon forskning kring inkontinens hos katter eftersom min vet inte har hört talats om det och föreslog att jag skulle ringa SLU. Just nu är det tratt som gäller, senare mjuk krage (body?) så inget slickande kan förekomma. Det blir nog inget gos med kattslav på ett tag. :nailbiting::crazy: Om jag ska våga sova är en öppen fråga.

Fy, mardrömmen med katt som smiter från buren! Hoppas hon blir bra. :) Finns något som heter stresscystit också.

Jag har haft pappa och hund här idag. Vovvi blev överlycklig iom att hon löper och tycker att en annan tik är bättre än inget.
Skönt när de åkte faktiskt iom parningsförsöken..:laugh:
Men det var mysigt att ha pappa här. Nu ska jag jobba lite. Har fått mail från ett gäng som vill bli ÅF:ar. Skitkul!:banana:

Inne på min andra semestervecka och har varit utanför stans gränser 2 ggr under den tiden. I övrigt mestadels fler såna här...
yin yang.webp

Inne på min andra semestervecka och har varit utanför stans gränser 2 ggr under den tiden. I övrigt mestadels fler såna här... Visa bifogad fil 17993
Vilken fin

Det blir en riktigt varm dag i dag igen ... Jag ar trott pa att alltid ha 35*C eller varmare ... Nu har jag ledsnat och det blir lite mer traning pa ett falt pa vagen ut for att ga i butiker med hundarna. Det spelar ju ingen roll for dem vad vi gor ... bara de far jobba. Stollarna.:p

Hemma från städryck hos grannen. Ett härligt gäng som hade skitkul. :D

Borde plocka grönsaker men orkar inte. Så de får växa till helgen, eller nåt.

Extra tidig väckning imorgon för jag ska lämna in bilen före jobbet. Min fantstiska märkesverkstad! När jag ringde och bokade sa killen lite bekymrat att ojdå - det där är dyrt, jag prutar lite åt dig. :love:

Håller på att rådda med kamratens begravning på tisdag :crazy: ogillar begravningar och utsmyckning trots att jag jobbat på Fonus är det en känslosam sak. Konstigt, man har bevistat hundratals men man blir tydligen aldrig immun. Suck.

Vi skulle sitta kvar en timme för att se till att uppvakningssprutan fungerade som den skulle. När timmen var slagen var det pigga ögon som mötte djurskötaren och vi fick gå hem. Just när vi gick mot bussen över parkeringen fick skräpkatten upp buren och stack glatt iväg mot den trafikerade vägen :crazy: Kastade mig fram och fick tag på eländet. Hon är lite vinglig nu och har lagt sig i solen. Blir det för varmt så ska jag flytta henne till skuggan och imorgon ska jag ringa SLU för att kolla om de har någon forskning kring inkontinens hos katter eftersom min vet inte har hört talats om det och föreslog att jag skulle ringa SLU. Just nu är det tratt som gäller, senare mjuk krage (body?) så inget slickande kan förekomma. Det blir nog inget gos med kattslav på ett tag. :nailbiting::crazy: Om jag ska våga sova är en öppen fråga.
Lilla stumpan :( :heart
Mycket gos av kattslav (som absolut inte får sova såklart!) är nog den bästa medicinen.
Sen måste kattslav inte vara så gnällig - SJÄLVKLART får du stå ut med att få trattblåmärken, jösses :angel: Är man kattslav så är man :p
Scata skickar massor med gos till lilla söta missen :heart:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Höstföräldrar 2023
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?