Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det inga turer men kiropraktor/massör kommer ut idag och ska känna genom några hästar samt hovslagaren kommer för att trimma lite.

Sippar kaffe nu men ska hämta upp kiron vid färjeläget om ca halvtimmen

Nu har jag ocksa lyssnat till henne och kan inte annat an att halla med. Fantastisk!

Kul att du gillade henne! Hon är outstanding!!!! :love:
Kan även tipsa om Cesaria Evoria (lite annan genre men fantastisk! ) :love:

Senast ändrad av en moderator:
Efter jobbet cyklade jag till pållehästen och tränade oss i ridhuset. Gjorde några läggningar med och kom ihåg hur olämpligt sånt sandlera-underlag är för det. Häst och jag blev täckta i det och kan ha tagit med oss halva underlaget ut. Får ta med en borste in dit nästa gång och dra av det där inne. :laugh:
Hade tänkt städa ikväll. Men orkar fan inte nu. Sitter i fåtölj och glor på netflix. Känner mig som en pensionär i fåtölj. Don't know why..

Åhfy. Tror inte jag har en enda muskel i kroppen som inte fått jobba mer än normalt idag. Kommer vara så mör imorgon och då ska jag rida en himla massa hästar på jobbet också, plus mina fyra hemma. Minns när man var liten och drömde om att jobba som beridare... Tror det var på tiden jag mest bara åkte häst. Insåg nog aldrig då hur jobbigt det faktiskt är att inverka och sitta ner i traven några timmar 😂 Men HUR ska jag orka upp imorgon? Avfärd 07.00 och så byta hage på två hästar på väg till jobbet. Heja heja. Bäst att sova.

Åhfy. Tror inte jag har en enda muskel i kroppen som inte fått jobba mer än normalt idag. Kommer vara så mör imorgon och då ska jag rida en himla massa hästar på jobbet också, plus mina fyra hemma. Minns när man var liten och drömde om att jobba som beridare... Tror det var på tiden jag mest bara åkte häst. Insåg nog aldrig då hur jobbigt det faktiskt är att inverka och sitta ner i traven några timmar 😂 Men HUR ska jag orka upp imorgon? Avfärd 07.00 och så byta hage på två hästar på väg till jobbet. Heja heja. Bäst att sova.

Att gå från att rida 6 hästar/dag de flesta dagar i veckan och springa milen offroad ett par ggr i v till att sitta framför dator och bli slut av att rida 1(!) häst är också intressant. Speciellt en välutbildad och lättriden sak. Usch!
Nu är det jag som börjar ta mig tid att träna!
Lycka till imorgon. ;)

Vaaarför gick jag in och kollade vad de som hade en gullig ljusstake hade för mer saker? Sååå mycket snygga saker som är way out of my budget nu.
Tänkte nog iaf försöka göra något eget liknande av vissa saker. DIY blir nog min grej ett tag framöver.
Kul att jag iaf fått tillbaks skapar-lusten sen vi flyttade hit!

Att gå från att rida 6 hästar/dag de flesta dagar i veckan och springa milen offroad ett par ggr i v till att sitta framför dator och bli slut av att rida 1(!) häst är också intressant. Speciellt en välutbildad och lättriden sak. Usch!
Nu är det jag som börjar ta mig tid att träna!
Lycka till imorgon. ;)
Tack! Fy, tappa kondition är hemskt. Att veta vad man ska göra och att det var lätt förut MEN INTE ORKA/KUNNA längre är verkligen frustrerande.

Tack! Fy, tappa kondition är hemskt. Att veta vad man ska göra och att det var lätt förut MEN INTE ORKA/KUNNA längre är verkligen frustrerande.

Det känns ju helt patetiskt att inte orka sitta så man inte stör heller. Min häst är ju bara proffsriden också. Nu har stackaren en barbapappa-mamma som har samma muskeltonus som välkokt Barilla. Jag får träna lite bål och banta innan jag rider, för hans skull.

Håller tummarna för dig imorgon!

Nar jag kom hem efter en trevlig kvall pa "Eagle's Lodge" upptackte jag att jag lamnat min handvaska dar. :cautious: Hoppsan. SUCK. Det blir en tripp tillbaka i morgonbitti :meh: oh well ...

Sitter och väntar på att elektriker ska komma, än så länge mer än en halvtimme efter utsatt tid. Sedan ska de vara här i två dagar. Roligare kan man ha.

Blivit väckt x antal gånger i natt så känns som att jag knappt sovit alls. Allt känns så ledsamt men får försöka se allt positivt istället.
Fint väder iaf. Lagom varmt och solsken. Lite höstaktigt. Första året tror jag som jag verkligen ser fram emot att dagarna blir kortare och kallare. Denna sommar har varit så extrem på olika sätt.

Blivit väckt x antal gånger i natt så känns som att jag knappt sovit alls. Allt känns så ledsamt men får försöka se allt positivt istället.
Fint väder iaf. Lagom varmt och solsken. Lite höstaktigt. Första året tror jag som jag verkligen ser fram emot att dagarna blir kortare och kallare. Denna sommar har varit så extrem på olika sätt.

:heart:heart Känns lite höstigt idag faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka