Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om vin. Dricker detta just nu i väntan på gästerna. Kryddigt! Mkt najs!

C3E5221C-9F3A-4F3D-941C-55524DDF9876.webp

Finns på Systemet https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/barolo-albe-239801

Simmade idag på jobbet. Nu vågar jag iaf simma på det djupaste också :banana:Blev 2 varv runt hela bassängen, och några halvvarv. Har lite fobier för djupt vatten.
Sedan åt jag lunch på stan.
Väl hemma har jag gjort vb hos corys yngel, fyllt på vatten i ett kar. Matat landisar. Ungarna där äter som hästar nu:d
Upptäckte att en av mina kampis honor hade dött:cry:. Hon hade fastnat i hålet i botten på blomkrukan de hade i sitt kar. Så nu är krukan i soptunnan så att inte någon fler hona fastnar. Har bara 3 nu, och 3 hanar.
På fredag ska jag förhoppningsvis hämta en hane i Stockholm. Får ta tåget dit.
Handlade lite på Willys. Lagade mat - det blev tacos.:d:d
Natten mellan ons-tor kommer syrran och morsan hem ifrån Turkiet. Tur det, jag håller på att bli tokig på farsan nuO_o:wtf:

Vad är problemet? :rofl:
Jag kommer ihåg när jag och mamma hämtade ut vin för drygt 20 000 och personalen systemet bara: ”har ni en lastbil med er?” Var tvungen att fota kvittot för att det var så spårat :p
Tilläggas kanske att vi inte söp upp allt samma kväll ;) Mina föräldrar hade köpt in sig som delägare i en vingård och kraftigt underskattat den beställda utdelningen :rofl:

Eftersom jag (tyvärr?) inte dricker alkohol är mina besök på Systemet extremt få och jag blir alltid paranoid och tror att alla stirrar på mig och tror att jag är en alkis. Förra gången var för ett halv år eller lite mindre sedan när jag behövde 2 flaskor mörk belgisk ale för en köttgryta. Umm, för mig är vad han betalade dyrt! Samma sak när min pappa och styvmor gör det.

Skickade precis in intresseanmälan om att börja rida på ridskola :o Jag red mycket(!) förut, men ja, det var förut det... Vill komma igång igen nu och tänkte att tja, why not? Kan jag komma igång igen så borde det ju sedan gå att hitta någon trevlig medryttarhäst... (För nä, själva ridskoleridningen lockar egentligen inte speciellt mycket)

Skickade precis in intresseanmälan om att börja rida på ridskola :o Jag red mycket(!) förut, men ja, det var förut det... Vill komma igång igen nu och tänkte att tja, why not? Kan jag komma igång igen så borde det ju sedan gå att hitta någon trevlig medryttarhäst... (För nä, själva ridskoleridningen lockar egentligen inte speciellt mycket)
Jag gjorde det förra veckan, så om två veckor börjar jag på ridskola igen :nailbiting:

Att saga att nagot ar pa ett visst satt i USA ar som nar nagon i USA sager att det ar pa ett visst satt "i Europa" ... och menar Tyskland, Frankrike eller Italien. (Och jag papekar det varje gang ocksa)
Att man utifran sina (ofta bristande) kunskaper inte vill bo pa den kontinenten ar en sak ... medan att domma ut ett land med utgangspunkt fran felaktig information ar en helt annan.
Jag skulle gärna flytta tillbaka om tillfälle gavs. :up: Trivdes som fisken i vattnet i FL, har aldrig haft några som helst problem med nåt där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat